Ze staat midden in het gangpad en kan zo mooi alles overzien. En dat doet ze dan ook erg graag.
Zie je alle paardjes met het hoofd in de stal te eten, staat Hjala met een grote pluk hooi in de mond buiten de stal om alles in de gaten te houden. Zelfs had ze al bedacht dat het veel makkelijker is om gewoon je hele slowfeeder net buiten de stal te hangen, want dan kan je helemaal makkelijk en eten en kijken

Ook in de groep gaat het goed. Het bonte paard: Ferry vond het eerst niet zo'n succes dat deze indringer in de weide kwam en heeft de eerste keer behoorlijk gejaagd. Na een wat langere introductie gaat het nu erg goed. Ze rennen af en toe heerlijk met z'n drieën door de weide, staan samen te eten en te slapen. Helemaal goed.
De 3 musketiers

Ontstoken kies is ook weer helemaal over gelukkig. Alleen dr kale wang van de echo is nog zichtbaar. Gelukkig is ook die bult weer helemaal verdwenen

Een stalgenoot zei laatst al tegen mij: waarom ga je niet gewoon een keer zitten? Dat kan ze makkelijk hebben
hoor zo eventjes. Tsjah afspraak was echt 3 jaar, maarja ze is wel lekker ontwikkeld dus ik denk niet dat ze er
veel hinder van onder vind. En als we het kort houden heeft ze daarna weer mooi tijd om alles te verwerken.
Nou wikken en wegen en ja toen:
Vorige week was het dan eindelijk zo ver. Het was een erg mooie dag en het
vertrouwen was er gewoon.
Heel duidelijk met mezelf afgesproken dat ik niet te ver moest gaan en op Hjala moest afgaan.
Zadeltje erop en alles klaarmaken voor vertrek. Dat zadel hadden we natuurlijk al eens vaker gedaan dus
dat was niet echt het probleem.

(ik heb laatst op een westernpaardje gereden en dat vond ik zo onwijs gaaf dat we al grapjes maakten om Hjala maar westernpaard te laten worden. Voordat het zadel erop ging kwam een stalgenoot met een westernpad aangelopen. Die moest er dan maar onder voor de westernlook. Haha dus zo gezegd zo gedaan. De pad is eigenlijk iets te groot, maar hij stond wel stoer al zeg ik het zelf!!!)
Even in de bak op de grond met haar gespeeld en toen wat gehangen en
ja ook dat is niet echt het probleem dus al vrij snel was het gebeurd.
Nou en daar zat ik dan

En daar gingen we dan:

Ze deed alsof het de normaalste zaak van de wereld was en stapte zo met mij door de bak. We waren allebei
erg ontspannen. Hoofdje mooi omlaag. Ze hield een mooie ruime stap en brieste en likte haar lipjes.
Je hoort mij op 1 van de filmpjes (die ik helaas niet kan plaatsen) Cool he! ik zit gewoon op mijn paard!
Helemaal trots!!
Door de grondwerk zit het wijken voor druk er behoorlijk goed al in dus ik kon zelfs al een beetje sturen en Ho! deed ze ook al echt meteen. Toen we een tijdje stilstonden ging ze zelfs in het zonnetje staan slapen.

Ze wilde alleen op een gegeven moment gaan rollen. Lip woelde door het zand en ik voelde de benen al zakken: Ho is! dat moeten we maar even niet hebben. Na wat aanmoediging kwam het gelukkig niet tot helemaal rollen en stonden we weer en liepen gewoon weer verder alsof er niks aan de hand was. Mooi he! Oortjes naar voren en stappen maar.
Daarna er weer af. Ze moest veel gapen en ik heb lekker haar nog lekker geborsteld enz. en toen weer snel op de weide. Verwerken de boel!
Over 2 of 3 weekjes ofzo maar weer een keertje een paar rondjes doen, maar eigenlijk was de planning om die kar eerst te introduceren

Daar wordt je heel moe van hoor al dat nieuwe onbekende

Nog wat plaatjes met het mooie weer

En de grootste reden waarom we verhuisd zijn: Het bos!