Zadels, wat is wijsheid?
Zadels, wat is wijsheid?
Tja, nu Geke meer onder het zadel loopt wil ik toch op zoek naar een ander zadel.
Ik gebruik nu mijn veelzijdigheidszadel dat ik inmiddels al 21 jaar heb, een oudje dus. Nu weet ik dat een Equestor erg lekker zit, daar heb ik in het verleden diverse malen mee gereden en dat blijft wel mijn droomzadel. Een Arno Brandt, Kieffer of een Fryso spreken mij ook erg aan. Alleen aan deze zadels hangen ook leuke prijskaartjes. Dat heb ik er op lange termijn misschien wel voor over, maar Geke is natuurlijk in de groei en haar lijf zal ook nog door het rijden veranderen. Ik wil dan niet nu veel geld uit geven en over een tijdje weer op zoek te gaan.
Wat zijn tijdelijk leuke, maar ook goede alternatieven? en is een 2e hands zadel ook een goede optie?
Ik gebruik nu mijn veelzijdigheidszadel dat ik inmiddels al 21 jaar heb, een oudje dus. Nu weet ik dat een Equestor erg lekker zit, daar heb ik in het verleden diverse malen mee gereden en dat blijft wel mijn droomzadel. Een Arno Brandt, Kieffer of een Fryso spreken mij ook erg aan. Alleen aan deze zadels hangen ook leuke prijskaartjes. Dat heb ik er op lange termijn misschien wel voor over, maar Geke is natuurlijk in de groei en haar lijf zal ook nog door het rijden veranderen. Ik wil dan niet nu veel geld uit geven en over een tijdje weer op zoek te gaan.
Wat zijn tijdelijk leuke, maar ook goede alternatieven? en is een 2e hands zadel ook een goede optie?
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Re: Zadels, wat is wijsheid?
Voor zo'n jong paard zou ik het ook zonde vinden om al zo'n duur zadel aan te schaffen ja...
Ik denk dan aan Wintec, Thorowgood,... iets wat nog wat aanpasbaar is.
Ik denk dan aan Wintec, Thorowgood,... iets wat nog wat aanpasbaar is.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ik heb heel veel schik van de KN symphonie, past op vrijwel ieder paard, staan voor 400 euro op Marktplaats!!
BOYAR (Jolster x Melissa) Z1 + 2 eindstand. Bedankt topper voor de mooie tijd, veel van je geleerd!
Jelmer ( Beart 411 x naen ) 8 jarige Friese ruin. ( stamboeknaam : Witte fan E Boppelannen )
Z1 + 2
Bella Donna L (Goffert 369) L1 + 8
Jelmer ( Beart 411 x naen ) 8 jarige Friese ruin. ( stamboeknaam : Witte fan E Boppelannen )
Z1 + 2
Bella Donna L (Goffert 369) L1 + 8
-
Dat was voor mij ook een reden dat ik een Thorowgood heb gekocht. Ga maar op het gemakje sparen voor een leren zadel, maar voor nu gaat dat nog wel.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Voor Fenna heb ik een Wintec dressuur.
Handig dat daar de boom van verwisseld kan worden.
Handig dat daar de boom van verwisseld kan worden.
Odette&Fenna
- Ilonka
Thorowgood of een tweedehands Massimo Trail (moet je even een beetje geluk hebben qua prijs maar ze komen soms voor een heel leuk bedrag voorbij)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ik ga straks eerst boomloos Dennis. Misschien vind je dat helemaal niks, maar het kan wel echt alle kanten meegroeien.
Als je goede inlages en een zadel met vps neemt dan is de ruggengraat goed vrij en het zit echt heerlijk. Je voelt je paard echt alle
spieren beter bewegen.
Ik zie het daarna wel. Ik heb nog een oud vhz liggen. Misschien gaat die ooit ook passen.
Als je goede inlages en een zadel met vps neemt dan is de ruggengraat goed vrij en het zit echt heerlijk. Je voelt je paard echt alle
spieren beter bewegen.
Ik zie het daarna wel. Ik heb nog een oud vhz liggen. Misschien gaat die ooit ook passen.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Misschien boomloos Freeform? Helemaal als je wilt gaan fokken met Geke, dan kun je blijven rijden?
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Heb een thorowgood T6 dressuur Cob voor Bjorn gehad, ideaal die verwisselbare bomen (totdat hij er uit groeide).
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Dennis kijk anders eens in Nijmegen bij Rob Fransen, ik heb daar toen een nieuwe Kieffer voor 900 euro gekocht. Hij is echt goedkoper met kieffers dan andere winkels.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Kent & Master, Fairfax, Thorowgood en Wintec kun je vaak wel tijdje mee vooruit.
Ik vind het altijd gevaarlijk om van een bepaald merk te roepen dat het altijd wel op elke fjord past want dat is gewoonweg niet zo.
Blijft een kwestie van uitproberen wat lekker ligt/zit/rijdt.
Ik vind het altijd gevaarlijk om van een bepaald merk te roepen dat het altijd wel op elke fjord past want dat is gewoonweg niet zo.
Blijft een kwestie van uitproberen wat lekker ligt/zit/rijdt.
- kristelhans
Wat Viv zegt is heel belangrijk! Je kunt wel ervaringen van andere mensen aanhoren maar uiteindelijk is het zo'n persoonlijke beslissing...je moet het toch zelf ervaren.
Is er geen ruitersportzaak met zadelpasservice in de buurt? Dan heb je wellicht de gelegenheid om verschillende merken/modellen te proberen. Je hebt er zelf vast ook wel wat kijk op dus dan weet je daarna wat je niet eens meer hoeft te proberen en wat misschien opties zijn. Daarna kijken of je wat op e kop kunt tikken en dan een zadelmaker er naar laten kijken. Wintec lijkt me ideaal alleen past het bijvoorbeeld niet op Beer (te lang) en ik vind ze zooooo k*t zitten.
Had ik nooit geweten als ik het niet had geprobeerd van tevoren. Leek me ideaal. 
Is er geen ruitersportzaak met zadelpasservice in de buurt? Dan heb je wellicht de gelegenheid om verschillende merken/modellen te proberen. Je hebt er zelf vast ook wel wat kijk op dus dan weet je daarna wat je niet eens meer hoeft te proberen en wat misschien opties zijn. Daarna kijken of je wat op e kop kunt tikken en dan een zadelmaker er naar laten kijken. Wintec lijkt me ideaal alleen past het bijvoorbeeld niet op Beer (te lang) en ik vind ze zooooo k*t zitten.

- nadinefjorden
ik heb voor fayah de thorowgood gehad in het het begin
heerlijk zadeltje en leuke prijs en ook aanpasbaar
wintec was helaas te smal
(paarden lijken steeds breder te worden waardoor medium bomen echt niet meer passen)
heerlijk zadeltje en leuke prijs en ook aanpasbaar
wintec was helaas te smal
(paarden lijken steeds breder te worden waardoor medium bomen echt niet meer passen)
Ik ben zelf fan van de zadels Wintec. Vooral de nieuwe zit echt heerlijk! Desnoods kom je die ooit uitproberen!
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. 

-
Thorowgood kun je ook bij mij uit komen proberen, Dennis.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
- Thessa Keizer
Ik ben begonnen met een wintec isabella werth dressuur zadel, ideaal die verwisselbare bomen en zat prima! Verder denk ik dan nog aan bijvoorbeeld tekna of thorowgood.
Ondertussen rijd ik al weer vijf jaar met een kent and Masters dressuur zadel, heerlijk zadel met ook de mogelijkheid tot het verwisselen van de boom.
Ondertussen rijd ik al weer vijf jaar met een kent and Masters dressuur zadel, heerlijk zadel met ook de mogelijkheid tot het verwisselen van de boom.
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ik vind het ook lastig om te zeggen "ja dat is het voor een Fjord", je ziet toch dat er ook in de Fjorden (zeker tegenwoordig) behoorlijke verschillen in bouw zijn maar ik denk wel dat er bepaalde soorten zijn die wat geschikter zijn voor de "cob-types".
Bij Cos had ik natuurlijk het "probleem" dat hij toch klein is met weinig schoft. Voor hem heb ik een Equestor Allround met een mooi breed tussenkanaal.
Voor Heros heb ik nu eerst eens een JC Onyx gekocht ( 90 euro en ziet er als nieuw uit) om zadelmak mee te maken. Ik zou het liefst later Eurohorse laten komen voor een westernzadel maar ik kan me dan alweer helemaal druk maken om het extra gewicht van een westernzadel
Bij Cos had ik natuurlijk het "probleem" dat hij toch klein is met weinig schoft. Voor hem heb ik een Equestor Allround met een mooi breed tussenkanaal.
Voor Heros heb ik nu eerst eens een JC Onyx gekocht ( 90 euro en ziet er als nieuw uit) om zadelmak mee te maken. Ik zou het liefst later Eurohorse laten komen voor een westernzadel maar ik kan me dan alweer helemaal druk maken om het extra gewicht van een westernzadel

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
- kristelhans
Ennnnn, Geke ziet er wel al heel volwassen en 'af' uit, dat scheelt ook..kun je wel een zadel voor langere tijd alvast kopen misschien.. Beer was toen is 4 was zooo niet af. En nu wordt ie 9 en zijn we net aan ons 4de zadel toe.. *nietaandenkennietaandenken*
Die beesten blijven altijd veranderen, helemaal als Geke drachtig gaat worden natuurlijk. Je moet toch ergens beginnen dus dan maar meteen iets fijns toch? Zie je over een jaartje wel weer verder. Nu moet het ook goed liggen.

Dank je voor jullie reacties!
Ik vind het wel lastig hoor, ik zie genoeg leuke tweedehands zadels op marktplaats, maar waar moet je op letten? Een tijdje terug heb ik bij een winkel op een Wintec gezeten en daar kwam ik op een 17,5 inch uit dus dat is dan ook het enigste uitgangspunt wat ik heb als ik op zoek ga.
Ik twijfel gewoon wel over een tweedehands, hier is niets in de buurt en dan moet je er maar op gokken dat het past want verzonden is verkocht....
Tot nu toe gaat mijn voorkeur dan nog uit naar een kunststof zadel, nieuw zodat ik weet dat ie past en we daar de maat van aan kunnen passen
Ik vind het wel lastig hoor, ik zie genoeg leuke tweedehands zadels op marktplaats, maar waar moet je op letten? Een tijdje terug heb ik bij een winkel op een Wintec gezeten en daar kwam ik op een 17,5 inch uit dus dat is dan ook het enigste uitgangspunt wat ik heb als ik op zoek ga.
Ik twijfel gewoon wel over een tweedehands, hier is niets in de buurt en dan moet je er maar op gokken dat het past want verzonden is verkocht....
Tot nu toe gaat mijn voorkeur dan nog uit naar een kunststof zadel, nieuw zodat ik weet dat ie past en we daar de maat van aan kunnen passen
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
17,5 inch voor jou wil niet zeggen dat het ook ok is voor geke. Kan wel te lang zijn..
karev bijv past max 17 inch op haar draagvlak.
karev bijv past max 17 inch op haar draagvlak.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!