Voor wie het nog leuk vindt om de afloop te lezen.....
Vorige week was de smid er, hoeven gemeten en slik... de ene hoef is een stuk breder dan de andere. We hebben dus één brede en één smalle hoef waarmee ik wekelijks 50 km. rijd en twee meerdaagsen wil doen van zo'n 150 km.
Zoekende op internet (hoofwear is een handige site) bleken er maar twee passende schoenen te zijn volgens hun die ook nog geschikt zijn voor mijn doel, de marquis en.... de cavallo.
Zaterdag naar Rijssen gereden (85 km.) waar iemand mooie Marquis maat 4 had. De ene zou volgens de maattabel 2 mm. te smal zijn, maar wilde met mijn malletjes toch gaan passen en de schoen eens zien en de vorm bekijken. De ene paste prima, de andere net niet.
Afspraak bij horsebalance gemaakt, vandaag naar Amersfoort (iets minder ver). Maat 5 was echt veel te groot rondom, maat 4 zou wel passen als ik de hoef iets bijvijl. Ja, dat vind ik dus de omgekeerde wereld, een net bekapte hoef gaan bijvijlen, omdat ie anders niet in de schoen past....
Maar weer naar huis, dan toch maar de Cavallo's.... Internet gecheckt, ja, Divoza had nog maat 4. Naar Heteren (weer een half uurtje in de auto), maat 4 gepakt (poe, nog één doos), wat zit er in? MAAT 3!!! %#$@#$%
Voor de zekerheid even langs Bennekom gereden naar outdoor ruitersport. Verrek, daar hadden ze een maat 4 en nog goedkoper ook. Malletjes er in, past voor geen meter! Beiden veel te kort, terwijl ik de lengte gemeten heb zoals op de site staat. Echt raar! De brede hoef paste ook in de breedte niet.
Conclusie: Morris gaat voor op ijzers. En één gelukje had ik dan nog wel. De smid heeft morgen een uitvaller, anders zat ie al helemaal vol tot mijn eerste meerdaagse. Morgen nieuwe 'schoentjes' dus....