bruikleen

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Tamara
Contacteer:

bruikleen

Bericht door Tamara » vr 21 feb 2014, 13:32

welke voorwaarden zouden jullie stellen aan het in bruikleen geven van een pony? of aan het in bruikleen nemen van een pony.

helaas ben ik genoodzaakt om een ander vriendje voor karev te zoeken.
ik sta op een doe et zelf stal bij mijn ouders en de situatie die ik had met Monique en djimm zal ik nooit meer krijgen.

Ik wil er niet zelf een pony bij kopen, want mocht ik ooit mijn pony ergens anders moeten stallen, hoef ik er geen 2 te verkassen.

dus 2 opties. pensionpony er bij en vreemd volk bij mijn ouders thuis, waarbij ik eigenlijk alles in eigen beheer wil houden.
of pony in bruikleen erbij, waarbij ik dus ook alles zelf doe, maar geen vreemd volk over de vloer, tenminste met regelmaat.

nu is er via bokt iemand die zijn shetlandmerrie wegens te klein voor de kids in bruikleen aanbiedt.

ik had zelf bedacht dat ik alle kosten voor mij neem vwb hooi stro voer hoefsmid. evt dierenartskosten delen we.

ik heb jaarlijks een x bedrag wat ik betaal aan weidehuur. Dit ben ik van plan te delen met de eigenaar van de shet. dit zal voor hun uitkomen op een bedrag van 15 euro per maand .

zie ik dingen over het hoofd?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
foss

Re: bruikleen

Bericht door foss » vr 21 feb 2014, 13:42

Ik denk dat de beste oplossing is een paard in bruikleen of een pony die met pensioen is dan heb je ook geen vreemde op de dam en geen ergenissen.

Ik zou wel alles op papier zetten en de eigenaar de dierenarts kosten en hoefsmit, ontworming enz laten betalen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 21 feb 2014, 13:51

ik neig ook naar bruikleen hoor, alleen vind maar iemand die het wil, en op korte termijn.

dat ik de vezorgingskosten op me neem lijkt me meer dan logisch. maar dierenarts..stel pony krijgt ernstig koliek, moet geopererd, wordt weer beter en eigenaar zeg, bedankt ik kom dr halen..

ik bied een goed thuis en zorg voor het dier, maar moet ik ook een grens trekken bij dierenarts kosten?
foss

Bericht door foss » vr 21 feb 2014, 14:01

Ik vind dat de eigenaar voor de dierenartskosten moet opdraaien en dan zou jij bv hoefsmid en het eten kunnen betalen maar krijgt hij koliek dan kunnen de kosten erg hoog oplopen.

Maar naar mijn mening koop een pony voor 100 euro en ga je verplaatsen en hij kan niet mee verkoop je hem dan heb je van niemand last.
Mensen zijn raar en kunnen zo van de ene op de andere dag zeggen ik haal de pony op.
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 21 feb 2014, 14:46

tja, ik ben wel bereid om evt kosten van een da te delen. Als de pony bij mij woont, en ik er de lsuten van heb, en dr zou wat door mijn toedoen gebeuren, moet ik ook voor die gevolgen in staan.

En ik wil juist geen shet kopen. Dr zijn zoveel van, en je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt, vooral de huis thuin en keuken shet niet.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 21 feb 2014, 14:47

Ik heb ooit zelf een pony in bruikleen gedaan maar ook 2x een paard in bruikleen gehad, Pablo van Roos is op die manier bijna twee jaar bij mij geweest. Ik heb in die tijd wel alle kosten zelf gedragen voor die paarden en vond dat ook billijk. Die kosten had ik namelijk ook moeten maken als het mijn eigen paard was. Met één van de eigenaren had ik alleen de afspraak dat zij wilde beslissen over leven of dood als het erop aan kwam. Dat is ook zo gebeurd :j. Je kunt daar natuurlijk vooraf duidelijke afspraken over maken een contractje opstellen. De standaard dingen als hoefsmid, enting, ontwormen zou ik als ik jou was dan voor jouw rekening nemen. Ik heb in ieder geval nooit problemen of discussie gehad met de eigenaren van het paard. Een is inderdaad ingeslapen door een koliek en Pablo is weer bij Roos. Dit omdat ik ging verhuizen en maar een paar kilometer bij Roos vandaan ging wonen en uiteraard in goed overleg. Bedenk je ook dat het voor een eigenaar heel lastig kan zijn als jij ineens zegt ik heb je paard niet meer nodig dus kom hem maar weer halen, dat is mij dus overkomen. Die mensen gingen scheiden en paard moest weg.

Ik weet niet wat ik zou doen in jouw geval want als je een leuke klik hebt met degene die je in pension hebt is het natuurlijk ook wel gezellig. En je kan wellicht wat werk verdelen. Goedkoop zelf een pony kopen is natuurlijk ook een prima optie. Een pony met blessure die nog prima als grasmaaier kan dien koop je natuurlijk ook voor een appel en een ei.. Eigenlijk kan je alle kanten op :D. Jammer dat Djimm gaat vertrekken, tenminste ik neem aan dat, dat het geval is.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » vr 21 feb 2014, 15:10

Pony in bruikleen maak er goede afspraken over. Ik doe het niet meer (bij mij in bruikleen dus) afgelopen jaar enorme kosten aan pony gehad en nu is ze vorige week zo weer opgehaald. Er werd wel gezegd dat ze de helft van alle da kosten wilde betalen. Maar geloof nooit dat als ik zeg dat ik 1000 euro van haar krijg dat ik het ook echt krijg. Dus het erbij gelaten, maar er toch een moeilijk gevoel aan over gehouden. Hier komt er dus wel een paard bij nu maar van mezelf en niet van een ander.
Mocht je toch iets zelf willen. Ik kreeg vorige week nog een ubermakke 15 jarige shetlander aangeboden, maar ik wil geen kleintjes.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 21 feb 2014, 15:23

Ja marijke heel jammer dat djimmie weg gaat..zal hem ook enorm missen..

maar ik had contact met iemamd die een shetje in bruikleen wilde doen. Alleen was haar mannhet niet eens met onze bedachte constructie. Ze zoeken een blijvend plekje voor de shet en een goed thuis was belangrijk. Ze hebben hem aan mij geschonken..dus heb ik nu alsnog een shet haha
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 21 feb 2014, 15:37

Ah kijk, problem solved! Gefeliciteerd :D!

Dat is wel erg balen Roos, dat heb ik blijkbaar gemist. Je hebt zo gedokterd met die pony en ook in Starnmeer had je de zorg al voor haar toch? Waarom is nu ineens weg da?
Sorry overload aan vragen maar het verbaasd me. Je nichtje zal haar ook wel gaan missen :(:).
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Esther

Bericht door Esther » vr 21 feb 2014, 17:53

Dat is ook snel opgelost!!

Jeskim heeft natuurlijk een tijdje in bruikleen gestaan.
Alle kosten waren voor de gebruikers en DA kosten tot 500 euro per jaar. Als het erger uit de klauwen zou lopen met de DA zouden we overleggen.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » vr 21 feb 2014, 18:56

Ik heb Sjol natuurlijk jaren in bruikleen gehad.
Daarbij waren alle kosten voor mij, behalve de eerste paar keer dekken, aangezien het veulen terug zou gaan.
De latere dekkingen waren wel voor mij.

Sjol is zoals bekend, nooit meer terug gegaan en ondertussen al weer sinds paar jaar van mij.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Lisa

Bericht door Lisa » vr 21 feb 2014, 19:02

Tamara is het niet een optie om een shetje te kopen? Mocht je dan ooit verhuizen kan je hem weer verkopen? Bruikleen idd zou ook ideaal zijn mits alles goed en duidgelijk op papier staat!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 21 feb 2014, 19:15

Even goed lezen lisa hihi.

ik heb de shet aangeboden gekregen. Dus hij komt bij mij wonen.
Lisa

Bericht door Lisa » vr 21 feb 2014, 19:23

Ohw hahahaha oeps! Dan heb ik idd overheen gelezen!!
Sorry!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
foss

Bericht door foss » vr 21 feb 2014, 20:51

Snel opgelost!
Plaats reactie