Onverklaarbare jeuk??
Re: Onverklaarbare jeuk??
Rob Zomer heeft dit voorjaar 2 paarden op stal gedaan. Hele fijne man, helaas kwamen de problemen na de behandeling (aantal weken druppels) bij beide paarden weer terug.
De cavalor zou dus een boosdoener kunnen zijn, maar daar ben je al mee gestopt dacht ik. De subli ponybrok is het proberen waard.
Ik weet niet hoe de verdere gezondheid van Fayah is, maar je zou haar ook een drainage kuur kunnen geven. Kost wel veel energie van haar, maar ze wordt wel helemaal schoon gemaakt van binnen. Dit kan dus alleen maar als Fayah verder gewoon gezond is!
De cavalor zou dus een boosdoener kunnen zijn, maar daar ben je al mee gestopt dacht ik. De subli ponybrok is het proberen waard.
Ik weet niet hoe de verdere gezondheid van Fayah is, maar je zou haar ook een drainage kuur kunnen geven. Kost wel veel energie van haar, maar ze wordt wel helemaal schoon gemaakt van binnen. Dit kan dus alleen maar als Fayah verder gewoon gezond is!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Zo te horen ligt de oorzaak bij jou anders, maar kan ook aan de bemesting van het land liggen. Overbemesting en voornamelijk varkensbemesting van het land zorgt ook voor jeuk bij paarden. Dit valt alleen heel lastig aan te tonen.
Verder idd eiwitten in het gras kan te veel zijn of voor irritatie zorgen.
Verder idd eiwitten in het gras kan te veel zijn of voor irritatie zorgen.
Yanieke (V. Jars, MV. Barstad) M1+9 - Mijn droom Yanieke Z dressuur
Modelmerrie - A certificaat bij zadelproef - B diploma Fjordsport
Modelmerrie - A certificaat bij zadelproef - B diploma Fjordsport

- nadinefjorden
Fayah staat al een aantal weken niet meer op de wei en de bultjes/korstjes zitten er nog steeds en jeuken ook nog steeds
Omdat ze op alle groepen reactie geeft kan het van alles zijn
Insecten
Zou kunnen alleen zijn er nu alleen nog wat vliegen (die ze overigens nauwelijks kan verdragen)
Van de mijtenshampo werd de jeuk erger en na testen waren er geen mijten gevonden
Hardvoer
Granen (zou kunnen deze laat ik nu weg )
Cavalor (laat ik weg)
Nu alleen nog brok
Ruwvoer
Kuil (krijgt ze eigenlijk al zolang ik haar heb, nadat het weglaten van granen niet helpt ga ik over naar hooi, stap voor stap zal ik dingen weglaten of veranderen om te kijken waar het ligt)
Gras (zou kunnen al kreeg ze het niet direct en houd de jeuk aan zonder gras
Bomen en planten staan niet zo dat er aan geknabbeld word
De bultjes zijn iets meer naar de billen verplaatst dus er is ergens nog iets wat dit veroorzaakt
Omdat ze op alle groepen reactie geeft kan het van alles zijn
Insecten
Zou kunnen alleen zijn er nu alleen nog wat vliegen (die ze overigens nauwelijks kan verdragen)
Van de mijtenshampo werd de jeuk erger en na testen waren er geen mijten gevonden
Hardvoer
Granen (zou kunnen deze laat ik nu weg )
Cavalor (laat ik weg)
Nu alleen nog brok
Ruwvoer
Kuil (krijgt ze eigenlijk al zolang ik haar heb, nadat het weglaten van granen niet helpt ga ik over naar hooi, stap voor stap zal ik dingen weglaten of veranderen om te kijken waar het ligt)
Gras (zou kunnen al kreeg ze het niet direct en houd de jeuk aan zonder gras
Bomen en planten staan niet zo dat er aan geknabbeld word
De bultjes zijn iets meer naar de billen verplaatst dus er is ergens nog iets wat dit veroorzaakt
En de brok vervangen door Quattro van mijten of de Nova mix welke meer voor eczeem gevoelige paarden is?
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Die zijn beide niet vrij van graan Dennis... Maar ik ben wel fan van de Nova mix!
Wat voor brok krijgt ze nu nog Nadine?
Het is goed dat je stap voor stap dingen weg laat, maar reken er op dat het wellicht een tijd duurt voor je er achter bent!
Het is goed dat je stap voor stap dingen weg laat, maar reken er op dat het wellicht een tijd duurt voor je er achter bent!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Dieetmix van subli is granenvrij en melassevrij.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Advies van Mijten mbt de Nova mix is om dit uitsluitend in combinatie met hooi te voeren en niet met gras of voordroog. Ik voer de Quattro en ben er wel tevreden overJilly schreef:Die zijn beide niet vrij van graan Dennis... Maar ik ben wel fan van de Nova mix!
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
- nadinefjorden
Ik heb nu de granen weggelaten de müsli en de red cell
Ik ga erover denken toch de jeuk nu ze van de wei is te stillen met de injecties van bodegraven
Zo doorbreek ik even de jeuken want jeuken doet jeuken en zo blijft ze aan de gang
Als t even niet jeukt kunnen de bultjes ook even rusten, hierna krijg ik een zalf wat voor plaatselijk smeren is en hetzelfde effect heeft als de injectie (wat minder sterk)
Ik ga erover denken toch de jeuk nu ze van de wei is te stillen met de injecties van bodegraven
Zo doorbreek ik even de jeuken want jeuken doet jeuken en zo blijft ze aan de gang
Als t even niet jeukt kunnen de bultjes ook even rusten, hierna krijg ik een zalf wat voor plaatselijk smeren is en hetzelfde effect heeft als de injectie (wat minder sterk)
Hay heeft de volledige kuur gehad. Novabogom + nova mix + hooi. Die is er heel goed uit gekomen, maar het is niet zo dat de nova mix niet baat als je paard toch op gras staat. Ik vind de info van Mijten daar nogal beknopt over...Dennis schreef:Advies van Mijten mbt de Nova mix is om dit uitsluitend in combinatie met hooi te voeren en niet met gras of voordroog. Ik voer de Quattro en ben er wel tevreden over
Quattro heb ik een keer in het najaar geprobeerd onder het mom: dan kan hij wat meer hebben en het schilt toch wat per zak. Maar daar ging het helaas meteen fout op. Ga ik niet meer doen dus.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Mijn paardje had ook vreselijke jeuk! Per direct van het gras gehaald, magnesium gevoerd en hooi. Na 2 weken was de jeuk bijna weg. Bultjes waren binnen een week weg. Hij krijgt nu nog pavo (weet niet welk soort uit het hoofd) maar stap straks over op mijten. Hij is ook een stuk minder sensibel!
Naar mijn idee zit in brok ook graan..?
Ik ben erg blij dat ik deze overstap gedaan heb, het huilen stond mij nader dan het lachen.. Nu geniet ik weer van mijn paardje!
Naar mijn idee zit in brok ook graan..?
Ik ben erg blij dat ik deze overstap gedaan heb, het huilen stond mij nader dan het lachen.. Nu geniet ik weer van mijn paardje!
- nadinefjorden
Ben erachter dat het geen insecten zijn
Sinds een Week weer lichte jeuk (smeersel helpt maar niet de oplossing)
Ik ga het denk alternatief uitzoeken nu nog iemand vinden (hoor vele goede verhalen)
Sinds een Week weer lichte jeuk (smeersel helpt maar niet de oplossing)
Ik ga het denk alternatief uitzoeken nu nog iemand vinden (hoor vele goede verhalen)
Louis? Heeft ook haar van karev onderzocht. Kuur van hem gehad en paard is weer beter geworden.
Haar opsturen en laten uitmeten kost niets en je bent niet verplicht zijn behandeling te doen. Heb ik destijds wel gedaan
Haar opsturen en laten uitmeten kost niets en je bent niet verplicht zijn behandeling te doen. Heb ik destijds wel gedaan
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Hoe gaat het nu?
Mijn paard had ook bultjes.. De bultjes jeukte enorm! Zelfde omschrijving als die van jou.
Mij viel het op dat hij het met verharen krijgt. Een paar weken geleden begon het weer dus heb ik hem geschoren. Nu een aantal keer gewassen met batadine shampoo, gaat nu goed. Hopelijk blijft het zo!
Ik ben benieuwd hoe het met jouw paard gaat
Mijn paard had ook bultjes.. De bultjes jeukte enorm! Zelfde omschrijving als die van jou.
Mij viel het op dat hij het met verharen krijgt. Een paar weken geleden begon het weer dus heb ik hem geschoren. Nu een aantal keer gewassen met batadine shampoo, gaat nu goed. Hopelijk blijft het zo!
Ik ben benieuwd hoe het met jouw paard gaat
- nadinefjorden
Fayah heb ik laten behandelen door rob zomer
Druppels gehad voor milt, nieren en bijnieren
Zijn nu op en t moet zijn werk nog doen (homeopatisch duurt wat langer)
Bulten zitten er nog maar echt schuren doet ze niet meer
Ze zitten er al ruim 8 maanden en smeren, scheren en wassen helpt niets
Druppels gehad voor milt, nieren en bijnieren
Zijn nu op en t moet zijn werk nog doen (homeopatisch duurt wat langer)
Bulten zitten er nog maar echt schuren doet ze niet meer
Ze zitten er al ruim 8 maanden en smeren, scheren en wassen helpt niets
Oké, zou mooi zijn als het weg blijft.
En de bultjes, zijn die oppervlakkig? En hoe groot zijn ze ongeveer?
En de bultjes, zijn die oppervlakkig? En hoe groot zijn ze ongeveer?