Ik zit nu zelf ook beetje te wikken en wegen, wat wil ik voor mezelf en wat wil ik voor mijn paard?
Voor mezelf zou ik haar het liefst op een stal hier in de buurt willen hebben want ik mis het bezig zijn met een paard behoorlijk. Bij voorkeur een wat kleinere/ niet zo massale stal want daar voel ik me niet prettig bij. Het liefst goede mogelijkheden qua buitenrijden en een goede buitenbak. Binnenbak is voor mij en mijn doelen met mijn paard absoluut niet belangrijk. Daarnaast zou ik een toilet op stal wel handig vinden, die heb ik jaren moeten missen en dat is niet echt praktisch soms

Ik geloof dat ik voor mezelf niet zulke belachelijk hoge eisen stel

Wat wil ik voor mijn paard:
- goede controle op mijn paard als ik de zorg uit handen moet geven, ik zou inderdaad ook geen plek kiezen bij een boer die met de paarden omgaat alsof het koeien zijn.
- dagelijks weidegang/ buiten zijn minimaal 8 uur liefst langer met mogelijkheden tot beschutting bij warm weer en bij slecht weer.
- een box van fatsoenlijke afmetingen als ze op stal zou moeten in de avonduren.
- kwalitatief goed ruwvoer, lees hooi want ik wil niet mijn paard kuilvoer krijgt.
- zelf meebepalen welke hoeveelheden ruwvoer/ krachtvoer er gevoerd worden (al hoop ik dat het niet nodig is omdat degene die de zorg dan voor mijn paard krijgt dat prima in kan schatten, maar ik wil de mogelijkheid wel hebben).
Voor mijn paard heb ik waar ze nu staat alles wat ik wil, voor mezelf in principe ook want ik vertrouw volledig op degene waar ze staat. Voor mezelf ook behalve dat het een uur en een kwartier rijden is enkele reis

Ik houd markplaats bijvoorbeeld wel in de gaten voor een plek hier maar ik zie eigenlijk nooit iets dat naar mijn zin is. Het gaat vaak al mis bij het feit dat de paarden er vaak alleen in de zomer uitkomen en je er zelf in de wintermaanden verantwoordelijk voor bent. Ik wil geen paard dat elke dat elke dag afhankelijk van mij is om er een uurtje of anderhalf per dag uit te mogen en verder in een stal staat, de helft van het jaar dan. Dat doe ik dat dier niet aan. Zie je stallen waar ze wel buitenkomen zomer en winter dan voorzie je al dat ze tot aan hun knieen in de drek staan, dat wil ik ook niet. Verder dan dat heb ik dus al niet eens gekeken en ik heb het tot nu toe nog niet gevonden.
Moor blijft dus lekker waar ze staat en ik denk dat ik maar haar kant op ga verhuizen in plaats van andersom