Dit omdat ik niet zeker ben in mijn toekomst met Jalenka. Mijn pa die, sinds de terugkeer van mijn zus, zichzelf niet echt meer is. Hij betaalt het stalgeld amper (staat redelijk wat achter). Dan is er nog de dreiging dat mijn zus jalenka weer gaat over nemen. ... hele historie
En eigenlijk ben ik dat toch wel een beetje kotsbeu aan het worden.
Het wordt tijd om eens aan mijzelf te denken en als hubbie leslie dan toch een extra fjord wil (liefst met zelfde kleurtje als Githa) dan ging ik maar op jacht gaan.
Aan een paar mensen hier prijs gevraagd van hun jaarlingen/2jaarsen (maar die waren te duur, leslie had een bedrag gezegd en daar was ikzelf ook wel tevreden mee) maar ben een paar weken terug uiteindelijk op een zoekertje beland voor een jaarling merrie van Zortin via marktplaats.
Vandaag zijn we dan uiteindelijk gaan kijken naar Ishya (van Ydel, hier bekend) van Esther (Rehtse hier op FW)
Een leuke rit van 1u40 naar Nederland vanuit ons belgenlandje, is me toch een eindje hoor. Uiteindelijk goed aangekomen en direct de fjorden gespot op de weide. We mochten toen direct op de weide om even kennis te maken met Ishya zonder Esther.
Zo weten we ondertussen dat het een paardje is dat van niet veel schrik heeft en heel geïnteresseerd is in mensen. (is ze na een tijdje wel weer beu want ja, eten is toch belangrijker he). Leslie heeft enkele voor ons belangrijke dingen gecontroleerd. (voetjes geven en goed in mond kunnen kijken vinden we belangrijk).
Eenmaal Esther gearriveerd, hebben ze Ishya wat laten lopen zodat we de gangen even goed konden bekijken.
Nu is het nog juist alles regelen met het stamboek dat ze geëxporteerd wordt naar België en ook het vervoer naar BE regelen. En dat gaat nog de grootste klus van al zijn.
Dus normaal zal Ishya ons nog voor eind dit jaar vervoegen.

Eenmaal terug thuis zijn we direct naar de paarden gegaan. Jalenka was weer reclame aan het maken voor plakband, wou continu knuffelen en aaien. Die begint het ook te merken dat het niet pluis is (ook niet meer dan normaal).
Dus ik ga proberen van morgenavond of in de loop van volgende maand een goed gesprek te hebben met mijn pa en mijn zus. Zodat we allemaal weten waaraan en waaraf. Desnoods blijft Jalenka bij ons, geeft me niet, maar ik wil dan wel zekerheden, die ik tot nu jammer genoeg nooit gehad heb.