@Joram..kan Tobbe zo in een emmer plassen? dat is nog eens vrijheidsdressuur!
Aselt houd het net zolang op tot we klaar met werken zijn...en het moment dat ik afzadel...psssssssssssssst...alles onder. Bah...

poep alah maar plas vind ik heel jakkiebah....Hoe heb je dat Tobbe geleerd? Misschien kon hij het al?!!Heb je wel een fijne vakantie gehad of was je in Duitsland om een endurance rit te rijden?
Omdat het groepje van de stal verderop niet meer willen lessen en Eef van heel ver moet komen dacht ik om zelf maar af en toe les te gaan nemen van Zoe van Kruiningen Coade. Zij komt van af Haarlem Noord en is veel dichterbij voor mij. Ik zie dat zij ook regelmatig weekeinden organiseerd. Bij haar kan je ook videocoaching doen...
Van de week kwam mijn oude bijrijdster Aselt en mij coachen. Omdat Aselt en ik de FQ yield zo moeilijk vinden lees ( Aselt vind dit niet nodig) had ze een ander spelletje bedacht. Ik loop naast Aselt met mijn stik op zijn schoft(neutral zone) en tik naar achteren als we voorruit willen...en dan tijdens het lopen bochten maken naar links en rechts, naast elkaar, waarbij Aselt zijn voorhand mee moet draaien. (dus niet mij omverlopen, hard naar voren rennen, of gewoon stilstaan) Als hij te ver doorloopt begrens ik hem met mijn stick en als ik daar te laat voor ben laat ik hem draaien door hem naar mijn toe te halen bij zijn hoofd en op zijn kont te tikken...voila..HQ yield...super leuk..
@Marjon..je dat zijn de spelletjes waar je mee begint..heb je binnenkort weer les? Ik vind het officiele boek van Parelli wel wat moeilijker dan de levels gewoon bekijken. Ik heb een boek Paarden trainen aan de hand van Lesley Bayley waar grondwerk oefeningen in staan van heel veel verschillende stromingen..Parelli, Monty Roberts, Tteam, Micheal Peace enz.
Ik pak vaak dit boek tussendoor om even iets te lezen.