Een aantal van jullie ken ik al vanuit de Endurance, waar ik alweer 13 seizoenen lang mijn plekje vind (rijdend/groomend/vrijwilligend).
Sinds een paar weken ben ik het nieuwe baasje van Fjellko! Volgens mij kennen jullie hem allemaal al van Foss.

Ik heb altijd Arabieren/Draver gehad, dus het is iets enorm (letterlijk, want Fjell is 153cm) anders. Maar wat onwijs LEUK anders. Hoewel Fjellko net zo goed als die soepele Arabiertjes 180graden om kan draaien, van links naar rechts kan huppen en er bokkend vandoor kan schieten...
Geen dag spijt gehad, Fjellko is precies wat ik verwacht had toen ik verliefd op hem werd; eigenwijs, stout, een grapjurk, eersteklas ADHD-er (stilstaan kan wel maar alleen als je iets in je mond hebt. Een zweetblad van een paszadel dat nog niet betaald is, voldoet bijvoorbeeld prima) en een paard dat het enorm leuk vind om aan het werk te mogen en met je mee te gaan.
Dat doen we dan ook! Varierend van urenlange stapritten om de basis erin te krijgen, zweterige rondjes in de bak om wat stuur- en dressuurknopjes te maken tot grondwerk en zwemmen. Ben helemaal blij met de knappe knul.
Fjellko is nog jong en redelijk groen (oh? Heb ik een achterhand?), dus we doen alles spelenderwijs en rustigaan en hopelijk kan ik hem volgend jaar zijn eerste kilometers in de Endurancesport laten maken!
[edit] Helemaal vergeten wat over mijzelf te vertellen. Ik ben Mandy, mijn username komt van mijn Vizsla-hond Simba, mijn allesje. Ik werk als pedagogisch medewerker, woon in Voorthuizen (Fjell in Ede) en heb naast Fjellko nog Duon-gepensioneerd en volledig afgekeurde Arabier, Djedde-75%Arabier en 25%Haf van 2 jaartjes jong en Bikkel-terrorshet! Ik ben 26 jaar, een beetje gek, een kletsmajoor (maar ook wel eens verlegen), gek op lezen/muziek/bos.