welke anti-bijt tegen dekensloperij?
welke anti-bijt tegen dekensloperij?
Wie heeft de gouden tip, welke anti-bijt werkt nou echt tegen vriendjes die in de wei Orlinde's eczeemdeken slopen?
Ze bijten vooral, spelen ruw (niet dat Orlinde daar op in gaat, maar ja, die deken heeft toch al een hap te pakken). En als ze hengstig is, dan springen ze erop (hebben voorijzers).
Ik heb nu Leovet Anti-Bite. Erg bitter, echt reuze smerig als je per ongeluk van de spray ruikt of op je krijgt. Maar werkt nog niet afdoende tegen de dekenslopers.
Zou ik het ze een keer op de neus moeten smeren dat ze sneller leren hoe vies het is, zou dat beter werken?
Ze bijten vooral, spelen ruw (niet dat Orlinde daar op in gaat, maar ja, die deken heeft toch al een hap te pakken). En als ze hengstig is, dan springen ze erop (hebben voorijzers).
Ik heb nu Leovet Anti-Bite. Erg bitter, echt reuze smerig als je per ongeluk van de spray ruikt of op je krijgt. Maar werkt nog niet afdoende tegen de dekenslopers.
Zou ik het ze een keer op de neus moeten smeren dat ze sneller leren hoe vies het is, zou dat beter werken?
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Re: welke anti-bijt tegen dekensloperij?
Ja ik denk dat je het beste eens anti erop kan doen die in een spuitbus zit meestal werkt het wel.
Mijn paarden doen dat ook in de winter en vroeger deden we de ergste even een muilkorf om hield geen dekens meer over, maar in een wei is dat niet zo handig.
Mijn paarden doen dat ook in de winter en vroeger deden we de ergste even een muilkorf om hield geen dekens meer over, maar in een wei is dat niet zo handig.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Cribox
Ik ken het alleen maar uit een pot, vieze bruine zooi maar zie net via google dat ze ook spray's hebben dat is denk ik
beter voor op je deken.
Ik ken het alleen maar uit een pot, vieze bruine zooi maar zie net via google dat ze ook spray's hebben dat is denk ik
beter voor op je deken.
PBH spray, blijven ze er echt wel af. Stinkt als de neten! Cribox werkt niet voldoende vind ik. http://www.homeovet.nl/p.b.h_spray_anti_-_bijtspray
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
KAN PBH spray ook op de staart? Buuf van Anka is kribelaar en bewerkt ook staarten van de buren grrrr.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Volgens mij wel Annemarie.. kende iemand die het zelfs als antivliegenmiddel gebruikte
Ctje 

PBH-spray kan inderdaad in de staart. We gebruikten het altijd voor merries met veulens die aan staarten knabbelden.
Odette&Fenna
Zeker Annemarie, daarom heb ik het destijds gekocht.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Dank voor alle reacties.
Ik ga die PBH maar eens proberen denk ik!
Andere tips zijn ook nog steeds welkom.
Ik ga die PBH maar eens proberen denk ik!
Andere tips zijn ook nog steeds welkom.
PBH is enige wat werkt hier en ik heb alles geprobeerd. En ja het werkt ook tegen vliegen en staartbijten.
Alle antibijt sprays voor paarden en honden, sambal, tijgerbalsem, zeep, zinkzalf, cribox en zo'n flap onder zn kop doen hier niks
Alle antibijt sprays voor paarden en honden, sambal, tijgerbalsem, zeep, zinkzalf, cribox en zo'n flap onder zn kop doen hier niks

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Ik heb twee bussen PHB besteld. De mooie nieuwe zandkleurige eczeemdeken is nu met lekkere bruine strepen van de PHB! Maar hij is nog heel! Ik spuit er elke dag weer wat vers bij.
Pas na 3 weken durf ik te zeggen of het definitief een succes is, want als mevrouw hengstig is, is het altijd het ergst.
(Helaas zie ik dat niet aankomen, pas als ze hengstig is, en dan is het dus meestal al te laat.)
Pas na 3 weken durf ik te zeggen of het definitief een succes is, want als mevrouw hengstig is, is het altijd het ergst.
(Helaas zie ik dat niet aankomen, pas als ze hengstig is, en dan is het dus meestal al te laat.)
Nu 3,5 week verder: de deken is nog helemaal heel, geen enkele schade! De PHB-spray lijkt dus goed te werken. Al anderhalve bus op, want voor de zekerheid heb ik vrijwel dagelijks een beetje nieuw erbij gesprayd. Nu nieuwe besteld, en ik ga naar 3x per week nieuwe spray op de deken. Het regent er wel uit heb ik gemerkt, dus na regen is een nieuwe spraybeurt wel nodig.
Stalgenootjes en de boer vinden het flink stinken... prima, als de paardenvriendjes-dekenbijters dat ook vinden! (Ze is nog niet hengstig geweest, of ik heb het niet gemerkt.)
Dank voor de tip over PHB!
Stalgenootjes en de boer vinden het flink stinken... prima, als de paardenvriendjes-dekenbijters dat ook vinden! (Ze is nog niet hengstig geweest, of ik heb het niet gemerkt.)
Dank voor de tip over PHB!