Elk jaar rond deze tijd is het weer drama met de vliegen en Jordy. Ik kan niet normaal met hem stappen zonder dat m arm uit de kom wordt getrokken. Arme stakker kan er niets aan doen. Ik overdrijf niet; Als je langs de paddock of stal loopt, zit hij letterlijke HE-LE-MAAl onder.

Ik koel hem regelmatig want heb het idee dat dat wat verzacht.
Het liefst gaat hij nog op het harde lopen rollen van de vliegengekte.
Ik heb werkelijk ALLE vleiegnsprays geprobeerd, en geloof het of niet: tijdens het sprayen blijven die ***beeesten gewoon op zijn vacht zitten !!! Vliegendeken krijgt hij schuurplekken van (erg gevoelig op alles) Knoflook ook gegeven al begin vh jaar (!) Werkt niet... Rijden kan ik nu niet ivm peesblessure maar vorig jaar rijden met de vliegen was onmogelijk... Helemaal gek werdt hij (en ik ook)
Enige optie wat ik nog niet heb gedaan is een exeemdeken. Maar... Hij kan zo slecht tegen de warmte en ik spuit hem graaag af. (Dat vindt hij heerlijk) En om nou een exeemdeken op een nat paard te gooien... PFff ik weet het echt niet meer,
Er schijnt ook een soort zendertje te zijn wat je aan het halster bevestigt?? Maar met zijn blessuure staat hij nu veel op stal, en door zijn gevoelige huid kan hij dus ook geen hele dag een halster om met zo een zendertje....

WIE O WIE HEEFT DE TIP!! Om het Jordy wat aangenamer te maken...