Vanochtend vroeg om 7.00 kwam ik op stal. Geke was tot mijn verbazing nog helemaal schoon, blijkbaar kon ze de drie wasbeurten van de dag ervoor toch wel waarderen. Dus hop, inladen en naar Sevenum.
Voordat we de ring in moesten, mocht Geke naar van Bon voor de stamboekopname. Ze mag door het leven met een mooie stokmaat van 1.44, iets waar ik zeer tevreden mee ben. Bij de stamboekopname gaf van Bon aan dat ze vooral rode kenmerken op haar benen heeft en dat je dat niet vaak ziet en dus best bijzonder is. Ik had er zelf nog nooit zo naar gekeken maar vond het wel leuk om te horen

In de rubriek stonden we maar met 2 paarden dus het was snel bekeken. Geke mocht op kop met 37 punten! Ze is dus voorlopig model.
Ras: 8
Bespiering: 7, aansluiting rug-lenden stond er bij, maar wat ze er mee bedoelen ben ik helaas vergeten te vragen
Beenkwalitiet: 7, Breed in de borst
Gangen: 8

Totale indruk: 7, iets overconditie... en dat klopt. We waren leuk begonnen met wat arbeid maar dat bleek iets te veel van het goede. Haar lichaam is er blijkbaar nog niet echt aan toe en ik wilde haar nu ze hopelijk net drachtig is, ook niet te hard straffen qua voer.
Een puntenlijstje waar ik tevreden mee ben. Als ik haar 4 puntenlijstjes naast elkaar leg is alleen het onderdeel beenkwaliteit steeds hetzelfde. Op de andere onderdelen wisselt het, maar met de 8 voor de gangen ben ik echt blij! De stap is goed, maar de draf laat ze vaak niet mooi zien. Voor mijn gevoel zaten er dit jaar wel een paar mooie en betere stukken draf tussen. Lonneke, nogmaals bedankt dat je me wilde helpen daarbij!
Geke mocht dus door naar het kampioenschap voor de merries zonder predikaat. Vanuit de andere rubriek moest ze het opnemen tegen een paard met 40 punten (de latere dagkampioen) en een ander met 39 punten. We liepen dus voor spek en bonen mee, maar ach... je hebt een kopplaats dus dan moet je er ook voor gaan. Uiteindelijk als je naar de punten kijkt, is ze dan 3e geworden.
Terwijl de paarden voor het dagkampioenschap in de ring liepen kwam er een man naar mij toe dat ik ook de ring in moest. Iets wat ik vreemd vond want Geke was geen kampioen. Daar dus ook geen gehoor aan gegeven en vond ik het wel tijd om Geke in te pakken en op de trailer te zetten. Op dat moment vraagt Suzanne of ik niet met best verzorgde mee doe. Ik was in de veronderstelling dat dat er niet was, maar goed.... Vlecht uit de staart, hoofdstel weer in en de ring in.
Geke mocht als 2e opstellen van de 10 paarden

Als afsluiter werd er nog een beker uitgereikt voor de beste voorbrenger, en die mocht ik in ontvangst nemen! Iets wat ik totaal niet had verwacht! Wel super leuk om een keer zo'n prijs te mogen winnen, wat stiekem dan ook best een beetje trots op mezelf

Zelf heb ik geen foto's gemaakt, mijn vader een paar maar niet veel bijzonders dus ik hoop dat er mensen misschien nog wat leuke plaatjes hebben van Geke. Ondanks dat, toch eentje voor de indruk: