Welke grasmix/muesli? Kieskeurige eter
Welke grasmix/muesli? Kieskeurige eter
Gut. Het is weer zo ver.
Fjordmeneer laat z'n eten staan.
Ditmaal is het Fibra wat hij niet meer wil eten. Hiervoor waren het de grasbrokkies van Voergezond, en de Care4Life van Pavo.
Zijn vitaminebrokje (marstall force) eet hij wel gewoon, ook uit de hand.
Op bijna alle 'normale' muesli's (pavo, hippostar, cavalor) reageert hij heel heftig, hij wordt zelfs bij een kleine hoeveelheid heel erg druk met de neiging tot drammerig.
Hoeft niet van mij, de voorwaarts doet het meer dan prima bij hem, en onnodig druk maken is voor niemand goed.
Ik zoek iets vezeligs, omdat het gras dat hij eet net groen snoepgoed is en ik graag z'n darmen wat aan het werk zet.
Fibra deed hij het supergoed op, fris en fruitig maar superbraaf en mooi in conditie.
Kortom, ik zoek dus eigenlijk gewoon Fibra.
Maar dan iets dat hij wel eet, en dat online verkrijgbaar is.
Tips?
Fjordmeneer laat z'n eten staan.
Ditmaal is het Fibra wat hij niet meer wil eten. Hiervoor waren het de grasbrokkies van Voergezond, en de Care4Life van Pavo.
Zijn vitaminebrokje (marstall force) eet hij wel gewoon, ook uit de hand.
Op bijna alle 'normale' muesli's (pavo, hippostar, cavalor) reageert hij heel heftig, hij wordt zelfs bij een kleine hoeveelheid heel erg druk met de neiging tot drammerig.
Hoeft niet van mij, de voorwaarts doet het meer dan prima bij hem, en onnodig druk maken is voor niemand goed.
Ik zoek iets vezeligs, omdat het gras dat hij eet net groen snoepgoed is en ik graag z'n darmen wat aan het werk zet.
Fibra deed hij het supergoed op, fris en fruitig maar superbraaf en mooi in conditie.
Kortom, ik zoek dus eigenlijk gewoon Fibra.
Maar dan iets dat hij wel eet, en dat online verkrijgbaar is.
Tips?
- Ilonka
Re: Welke grasmix/muesli? Kieskeurige eter
Fibre P van Dodson and Horrel. Kost weliswaar veel maar is een prachtig voer. Vezelrijk en met behoorlijk wat energie. Ik voer het graag op VG en op de meerdaagsen.
Verder heb je natuurlijk de Daily Plus van Pavo. Ilonk vind dat heerlijk. De ruwvoermix van Subli was favoriet bij Brass maar die blieft oma niet. Belle en Miep eten die wel met smaak maar die krijgen maar een handje voer en dab is alles leuk. Ilonk laat een handje Subli door gaar andere voer staan. Met haar dikke neus weet ze het er prima tussenuit te vissen...
Lastig fizzy eaters!
Verder heb je natuurlijk de Daily Plus van Pavo. Ilonk vind dat heerlijk. De ruwvoermix van Subli was favoriet bij Brass maar die blieft oma niet. Belle en Miep eten die wel met smaak maar die krijgen maar een handje voer en dab is alles leuk. Ilonk laat een handje Subli door gaar andere voer staan. Met haar dikke neus weet ze het er prima tussenuit te vissen...
Lastig fizzy eaters!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Kun je hem dan niet gewoon hooi aanbieden? Zit immers de meeste structuur in.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Heb je de reformmuesli van Havens al geprobeerd?
Heel smakelijk om te zien, ruikt heerlijk en zeer laag in energie en eiwit. Dravers kunnen onwijs kieskeurig zijn maar in heeft er bij ons nog geen een laten staan.
Mijn merrietje krijg het ook omdat ze nogal energiek is en van een beetje extra alleen maar harder gaat.
Heel smakelijk om te zien, ruikt heerlijk en zeer laag in energie en eiwit. Dravers kunnen onwijs kieskeurig zijn maar in heeft er bij ons nog geen een laten staan.
Mijn merrietje krijg het ook omdat ze nogal energiek is en van een beetje extra alleen maar harder gaat.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Daar dacht ik ook aan, is idd het meeste structuur. Maar weet niet of dat qua voeren handig is?nina1993 schreef:Kun je hem dan niet gewoon hooi aanbieden? Zit immers de meeste structuur in.
Voer wat Ilonka aangeeft heb ik ook even gevoerd, was fijn spul!
Gewone brokken eet hij ook niet?
Ik zou hem naast weidegras, hooi bij voeren en vitamine korrel.
Eventueel basis brok van Havens (tip van Krista Havens valt hier heel erg in de smaak). Maar in principe krijgt hij voldoende. Syl krijgt naast hooi en gras helemaal niks als ze niet werkt.
Ik zou hem naast weidegras, hooi bij voeren en vitamine korrel.
Eventueel basis brok van Havens (tip van Krista Havens valt hier heel erg in de smaak). Maar in principe krijgt hij voldoende. Syl krijgt naast hooi en gras helemaal niks als ze niet werkt.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
- nancy imka
Ja inderdaad gewoon hooi, en als je iets lekkers wilt geven een winterpeen ofzo na het rijden. Of idd van dodsen and horrel iets? Is ook voor paardjes die weinig suikers mogen...
Dank voor het meedenken!
Wat betreft weidegang en hooi bijvoeren ben ik afhankelijk van het voerbeleid dat op stal aangehouden wordt. Vandaar dat mijn voorkeur dan uitgaat naar een structuurmix, dat kan ik makkelijk zelf voeren als ik er ben en zit ook nog wat in.
Bailey staat trouwens niet stil, doet afwisselend vanalles (buitenritten van 10 tot 45 km, grondwerk, afentoe dressuurmatig bakwerk)
Ik ga me even verdiepen in wat jullie noemen, zitten al een aantal dingen tussen waar ik zelf zo niet opgekomen was! Thanks!
Wat betreft weidegang en hooi bijvoeren ben ik afhankelijk van het voerbeleid dat op stal aangehouden wordt. Vandaar dat mijn voorkeur dan uitgaat naar een structuurmix, dat kan ik makkelijk zelf voeren als ik er ben en zit ook nog wat in.
Bailey staat trouwens niet stil, doet afwisselend vanalles (buitenritten van 10 tot 45 km, grondwerk, afentoe dressuurmatig bakwerk)

Ik ga me even verdiepen in wat jullie noemen, zitten al een aantal dingen tussen waar ik zelf zo niet opgekomen was! Thanks!
cavalor heeft een nieuwe struktuurmix. vergelijkbaar met pavo c4l
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!