Aiden heeft natuurlijk nog nooit gereden, misschien een keer of 5 mee op een stap wandelritje maar aangezien hij 'al' 6 is, is hij momenteel heilig overtuigd van zijn eigen kunnen inzake "moeder-hart-vasthoudende-zaken"
Oma Els (Edgar's moeder) logeerde bij ons dus zij werd door Liam als passagier gecharterd.
1. En zo reden we er dus bij

2. Let vooral op de hand en gezichtsuitdrukking van oma en het zal jullie niet verbazen dat, toen Liam verkondigde "nu gaan we in galop", zij uitriep "oma stapt nu af hoor"

3. Aiden vermaakte zich prima met Dicky...en Dicky vond het wel best...dat losse teugeltje

4. Uiteraard heeft ook Aiden het "snel, sneller en snelst"-gen waar helaas alle 3 onze kinderen mee behept zijn. Hij had nog nooit los gedraafd maar reed zo achter Liam aan...

5. En achter mij....

6. En achter Cayleigh.....

Huh? Cayleigh???!!!! Nathalie...jij jokkebrok...die was immers uit logeren! Maar wat wil het geval, mijn vader kwam Cayleigh en haar nichtje Selena thuisbrengen en kwam dus met beide meisjes op stal langs. Toen Cayleigh zag wat er in de weide gebeurde rende ze de stal in om met haar cap terug te komen. Lang verhaal kort..Dicky droeg Aurora's zadel dus Cayleigh sommeerde Cos

7. En zo geschiedde....

8. Kan een pony werkelijk nog fantastischer zijn????

9. En ook Liam was weer blij met nieuwe passagiers (opa (mijn vader) en Selena, die best gecharmeerd waren van een galopje)

10.

11. Het lukte de paardenpikster ook nog om P.C. aan Liam te ontfutselen en ook daar reed ze mee weg alsof ze nooit anders deed (terwijl het de eerste keer was

12. Vervolgens paardjes weer bij Aurora en Heros terug in de andere wei en wij aan de pannenkoeken...maaaaaaaar...eerst moest Heros nog getraind worden. Hij is immers al 2...DUS!
Nietsvermoedend stond mijn "wij zullen geen tweespan vormen"-stel te grazen...

13. Cayleigh is toch al redelijk gevorderd met de training van Heros....het "meelopen-aan-de-voorpluk" doet hij bijvoorbeeld al heel verdienstelijk...

14. Cayleigh begrijpt dan ook de principes van deugdelijk paardentrainen. Als ze braaf zijn, stop je er van voren iets in....werkt altijd!

15. Toch laat het "wijken voor druk" nog het een en ander te wensen over...

16. De oplossing is edoch simpel....gaat iets niet zoals je wilt, dan doe je gewoon alsof je toch al iets heel anders van plan was....zoals "ik moest even testen of hij blijft staan als ik tegen hem aan wil slapen"....DUS!

Het was weer GGenieten (met een dubbele hoofdletter zelfs dit keer)!