Welk graasmasker

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Jilly

Welk graasmasker

Bericht door Jilly » vr 18 jan 2013, 13:40

Met het nieuwe weideseizoen in aantocht (beetje optimisme kan geen kwaad he O:) ) ben ik me wat aan het oriënteren op graasmaskers.

Hay is niet de enige die snel te dik is dus we hebben al overlegd dat er een paar beperkt op het gras gaan en verder in de paddock met hooi.
Maar ons 'beperkt' zal zijn ofwel 's nachts ofwel overdag op het gras zijn, dus nog best wat uurtjes.
En aangezien Hay staat te bunkeren van de eerste minuut dat hij gras onder de hoeven heeft tot hij er weer af moet, kan ik al wel voorspellen dat hij zijn winterse, mooi lijntje niet gaat houden. >;)

Enige andere optie lijkt me dus een graasmasker. Maar je hebt zoveel verschillende modellen en merken. Om alles eens te proberen is het ook wat duur voor 8)7

Dusss... Welke kunnen jullie me aanraden, en net zo belangrijk: welke zeker niet?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Pablo
Contacteer:

Re: Welk graasmasker

Bericht door Pablo » vr 18 jan 2013, 13:48

Greenguard!
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » vr 18 jan 2013, 14:27

Pablo schreef:Greenguard!
Als je paard net zo slim is als die van mij heeft hij die binnen no-time af !

Nan had er nog geen minuut voor nodig ;)
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Jilly

Bericht door Jilly » vr 18 jan 2013, 14:39

Heb je dan iets anders aangeschaft voor Nan of het zo gelaten?

Het blijft altijd een risico dat iets niet werkt, maar je moet toch iets proberen he :+
Ik heb nu gevonden dat je de Greenguard een week kan testen. Indien niet goed kan je hem terug sturen en anders wordt het testgeld afgetrokken van het aankoopbedrag. Dat is misschien wel iets...
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » vr 18 jan 2013, 16:04

Als je een graasmasker wilt, vind ik de greenguard de beste. Die dingen van imperial riding met 1 gaatje in het midden, die had Pablo weer zo af.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Zolmar
Contacteer:

Bericht door Zolmar » vr 18 jan 2013, 16:48

Greenquard, deze hebben wij ook een week getest en was volgens ons ook de beste. Hier op stal waren ook paarden met zo'n masker waar de hele neus in gaat en die hadden onder hun kaken hele kale plekken van het op het gras duwen waardoor het makser steeds heen en weer schuift.
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 18 jan 2013, 16:52

Ik heb een harry's horse grasmasker en die vind ik persoonlijk wel "fijn" voorzo ver het natuurlijk fijn is zo'n ding. Ik deed bij het omdoen een boterham erin zo vond Imka het nooit erg om hem om te doen. Een greeguard ging bij Imka op dr lip heel erg schuren en ze kon er heel makkelijk naast eten. Het grasmasker die ik nu heb heb ik wel een maat te groot gekocht zodat hij rond de neus wel los hangt. Anders krijgt ze idd schuurplekken ervan
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » za 19 jan 2013, 08:56

de greenguard was hier te groot, maat full. en maat pony te klein. karev frummelde haar lippen zo over de randen.

ik heb die andere van de paardendrogist. uit mijn hoofd de usg. is mooi stevig. is idd met zon gaatje maar ik sta er versteld vanhoeveel ze er nog mee binnen krijgt! ik heb wel rondom 1 band stof ter hoogte van de neusgaten verwijderd. zo is ie minder benauwd voor mijn idee.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Liek
Contacteer:

Bericht door Liek » za 19 jan 2013, 14:34

Ik heb een Greenguard en ben er erg tevreden over, zowel mijn vorige paard (KWPN) als Coen hebben hem om gehad.
Geen problemen met schuur plekken of dat ze af gaan.
Alleen af en toe een riempje kwijt geweest, maar maak er nu van die tieraps (of je hoe je het schrijft) aan vast en dat werkt prima!
De paarden die bij ons op stal met een graasmasker lopen, hebben volgens mij allemaal de Greenguard.
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » zo 20 jan 2013, 10:44

Ik heb het bij Nan zo gelaten. En later naar een andere stal gegaan waar ze minder gras hadden en ook meer bereid waren mee te denken.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Nicole74

Bericht door Nicole74 » do 16 mei 2013, 19:05

Wanneer past een graasmasker nu goed? Waar moet je allemaal op letten?
Vjellko :+:
Onze nieuwe website Stichting Mensport en Endurance Etten-Leur
Gwenny

Bericht door Gwenny » vr 17 mei 2013, 15:20

Ik heb een Greenguard graasmasker in nieuwstaat (1x gepast) te koop!

Het is belangrijk dat het masker niet schuurt of knelt en verder stabiel vastzit en niet af gewurmd kan worden door je fjord :D . Fjorden hebben meestal een flinke mond en dan is een kleinere maat meestal te klein. Ik heb de grote maat gepast en die zat qua model prima.

Ik heb ook een Imperial Riding van deels stof gepast. Eran werd er benauwd van omdat de neusgaten niet helemaal vrij lagen. Voor een chronisch benauwd paard is dat een hel. Dus die ging terug naar de winkel.
Jilly

Bericht door Jilly » di 21 mei 2013, 09:18

Bevalt de Greenguard niet Gwenny?

Ik heb het tot hiertoe even aangekeken, maar ik ga er nu toch echt een aanschaffen. Ze staan nu sinds half april op het gras, alleen 's nachts en de buik staat alweer op springen. Daar kan ik echt niet tegenop rijden, het is verdorie nog maar mei!
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 21 mei 2013, 10:51

Greenguard kan wel afgesleten tanden veroorzaken. Mede om die rede gewoon een korf van imperial riding hier. Moet wel ieder jaar een nieuwe kopen.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Jilly

Bericht door Jilly » di 21 mei 2013, 11:02

Dat had ik bij de Greenguard ook gelezen. Maar aangezien ze bij ons niet constant op de wei staan en Hay 'm in de paddock uiteraard niet om moet, ga ik het er toch op wagen. Goed controleren maar dan...
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 21 mei 2013, 11:44

Ulvy heeft hem ook maar zo'n acht uur per dag om en de rest staat ze op zand.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Jankeke

Bericht door Jankeke » di 21 mei 2013, 15:25

Kunnen paarden met een graasmasker om nog wel groomen bij een ander?
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Joram

Bericht door Joram » di 21 mei 2013, 15:48

Heb een Greenguard, en die van mij krijgt wel wondje op zijn kin er van. Zag wel bij iemand anders dat die aan onderkant een zacht stofje in heeft gemaakt op de onderkant om dit probleem te verhelpen (zelf nog nooit geprobeerd).
Voor rest bevalt goed en heb ook nooit problemen of verzet bij om doen. Al moet ik zeggen dat ik hem bijna nooit gebruikt aangezien stal gelukkig ook andere mogelijkheden aanbied :) .
Gwenny

Bericht door Gwenny » di 21 mei 2013, 20:43

In mijn advertentie kan je lezen dat Eran het principe niet snapte. Hij at niet en dronk niet met dat ding om. Ik denk dat hij er nog te ziek voor was. Hij staat nu op strikt weideregime en daardoor heb ik hem niet meer nodig.

Ik heb bij andere paarden gezien dat ze wel kunnen groomen, maar dan is het vooral 'graasmaskerschuren' :D . Vinden ze ook lekker, aan poetslipjes ontbrak het niet :P .
Jilly

Bericht door Jilly » wo 22 mei 2013, 07:15

Jankeke schreef:Kunnen paarden met een graasmasker om nog wel groomen bij een ander?
Ik las op de site van Greenguard dat het geen negatieve invloed heeft op eten, drinken en sociaal contact. Met zo'n rond masker lijkt me dat niet mogelijk.
Maar denk dat het in de praktijk van paard tot paard zal afhangen.
Nu doet Hay toch niet aan sociaal contact als ze op het gras staan, dus dat is al geen probleem hier :+
Wij hebben 1 wei waar enkel een automatische drinkbak ter beschikking is. Dat lijkt me wel onmogelijk met zo'n ding...

Van die wondjes/kale plekjes op de onderlip heb ik ook gelezen. De ene maakt er dan idd een zacht overtrekje voor en de ander zegt om er niks aan te doen zodat het hard kan worden.
Plaats reactie