Shettenpret en minipraat deel 2!
Re: Shettenpret en minipraat deel 2!
En dan staat Geke alleen?
Maar zo kun je natuurlijk wel alle aandacht aan Geke geven zonder dat je je schuldig moet voelen over Dreams.
Maar zo kun je natuurlijk wel alle aandacht aan Geke geven zonder dat je je schuldig moet voelen over Dreams.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Of wil je liever een shetje waar je ook ooit nog eens een veulentje mee kan fokken Dennis?
Of een pensionklant erbij?
Straks komt de DA nog even bij Enzo kijken. Hij heeft een beetje boel 'zakie'voor een paard wat geen zakie meer heeft zegmaar
Arm dier...
Of een pensionklant erbij?
Straks komt de DA nog even bij Enzo kijken. Hij heeft een beetje boel 'zakie'voor een paard wat geen zakie meer heeft zegmaar

Arm dier...
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Als ze weg zou gaan dan zou ik Geke verhuizen naar een pensionstal. Ik heb echt een super mooi plekje maar doordat ik alles zelf doe blijft er vaak amper tijd over om wat met ze te doen. Geke wil ik beleren en hoe sneu ik het dan ook vind, vaak lukt het dan niet om Dreams ook de nodige aandacht te geven terwijl ze echt super leuk en schattig is geworden.
Nu heb ik een pensionstal gevonden waar ze zelf Friezen fokken wat betekend dat als ik een veulen heb, dat ook samen met andere veulens kan opgroeien en er zijn ook opfok mogelijkheden mocht ik het veulen niet meteen verkocht worden. Volgende week ga ik gewoon eens kijken hoe mijn gevoel daarbij is.
Daarbij komt ook dat ik ook wel gezelligheid op stal mis, ben vaak alleen. En... Ik wil ook weleens gewoon lekker naar mijn paard zonder me bezig te moeten houden met randzaken
Moeilijk moeilijk moeilijk want ik heb echt wel iets met Dreams en ze gaat me tegenwoordig echt wel aan het hart
Nu heb ik een pensionstal gevonden waar ze zelf Friezen fokken wat betekend dat als ik een veulen heb, dat ook samen met andere veulens kan opgroeien en er zijn ook opfok mogelijkheden mocht ik het veulen niet meteen verkocht worden. Volgende week ga ik gewoon eens kijken hoe mijn gevoel daarbij is.
Daarbij komt ook dat ik ook wel gezelligheid op stal mis, ben vaak alleen. En... Ik wil ook weleens gewoon lekker naar mijn paard zonder me bezig te moeten houden met randzaken
Moeilijk moeilijk moeilijk want ik heb echt wel iets met Dreams en ze gaat me tegenwoordig echt wel aan het hart
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
- rocky&moby
Snap dat heel goed wij hebben ook de mogelijkheid bekeken
van paarden bij huis maar dat expres niet gedaan.
Ik ben vaak alleen doordat mijn vriend veel van huis is en,
je hebt dan twee of drie keer per dag de zorg van voeren en
bijhouden.
Pension bevalt me prima en kwa kosten speel ik in deze omg
gewoon gelijk. Je mist daarbij Indd een heel stuk aanspraak, controle
en gezelligheid ook.
van paarden bij huis maar dat expres niet gedaan.
Ik ben vaak alleen doordat mijn vriend veel van huis is en,
je hebt dan twee of drie keer per dag de zorg van voeren en
bijhouden.
Pension bevalt me prima en kwa kosten speel ik in deze omg
gewoon gelijk. Je mist daarbij Indd een heel stuk aanspraak, controle
en gezelligheid ook.
Moeilijk Dennis maar ik begrijp het goed als je op pension staat kom je voor je paard en nu moet je eerst werk verrichten voor je met je paard wat kan gaan doen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Qua kosten zou ik een stuk minder in de maand kwijt zijn, maar daarvoor doe ik het niet. Pluspunt van die stal zou wel zijn dat er mensen wonen die ook ons de geboorte van het veulen mee kunnen opletten en de nodige ervaring hebben.
Denk dat het voor Dreams ook echt wel leuk zou zijn als ze meer aandacht zou krijgen maar ik blijf het lastig vinden. Daarbij, zie ze in deze tijd maar eens kwijt te raken
Denk dat het voor Dreams ook echt wel leuk zou zijn als ze meer aandacht zou krijgen maar ik blijf het lastig vinden. Daarbij, zie ze in deze tijd maar eens kwijt te raken
- rocky&moby
Nu van het voorjaar is er wel markt voor maar een doorsnee shet of mini
komt nergens terecht waar hij iedere dag extreem veel aandacht krijgt.
Mijn ervaring is wel dat ze voornamelijk voor de leuk gekocht worden en
het doen met ze verwaterd, een actieve plek Zoeken is heel moeilijk.
komt nergens terecht waar hij iedere dag extreem veel aandacht krijgt.
Mijn ervaring is wel dat ze voornamelijk voor de leuk gekocht worden en
het doen met ze verwaterd, een actieve plek Zoeken is heel moeilijk.
Snap dat je die optie overweegt Dennis! Eigen steek lijkt ideaal en heeft ook zeker veel voordelen, maar het kost zeker ook meer tijd.
Afgelopen tijd heb ik niet veel tijd gehad. Genoeg voor de verzorging en alles, maar iets met de paarden doen schoot er wel bij in. Niet heel erg, want ik geniet ook al gewoon van het bij ze zijn, maar baalde ook vaak omdat ik soms amper tijd of energie had voor bijvoorbeeld een simpele poetsbeurt of iets.
Maar de verzorging ging gewoon even voor. Dit vervalt inderdaad als je op (vol)pension staat.
Ik denk dat je Dreams wel kwijt kunt.
Vriendinnen van mij hebben hun paarden (ook shet) laatst te koop gehad en echt best snel verkocht! Had ik ook niet verwacht zo snel en zoveel reacties.
Zeker bij die stal gaan kijken en het even laten bezinken. Je hebt Geke nu eenmaal met bepaalde plannen gekocht.
Enzo was wel oké. Wel flink gezwollen, maar dat gebeurdsneller als er behoorlijk wat weggehaald wordt zegmaar...
Liever niet zo'n zwelling, maar het was wel en steriele zwelling. Geen vuil van buitenaf.
Nu toch wel extra antibiotica gekregen en wandel advies gekregen. Even goed in beweging houden.
Ik ben weere enigszins gerust gesteld.
Afgelopen tijd heb ik niet veel tijd gehad. Genoeg voor de verzorging en alles, maar iets met de paarden doen schoot er wel bij in. Niet heel erg, want ik geniet ook al gewoon van het bij ze zijn, maar baalde ook vaak omdat ik soms amper tijd of energie had voor bijvoorbeeld een simpele poetsbeurt of iets.
Maar de verzorging ging gewoon even voor. Dit vervalt inderdaad als je op (vol)pension staat.
Ik denk dat je Dreams wel kwijt kunt.
Vriendinnen van mij hebben hun paarden (ook shet) laatst te koop gehad en echt best snel verkocht! Had ik ook niet verwacht zo snel en zoveel reacties.
Zeker bij die stal gaan kijken en het even laten bezinken. Je hebt Geke nu eenmaal met bepaalde plannen gekocht.
Enzo was wel oké. Wel flink gezwollen, maar dat gebeurdsneller als er behoorlijk wat weggehaald wordt zegmaar...

Liever niet zo'n zwelling, maar het was wel en steriele zwelling. Geen vuil van buitenaf.
Nu toch wel extra antibiotica gekregen en wandel advies gekregen. Even goed in beweging houden.
Ik ben weere enigszins gerust gesteld.
Castor

Woensdag ga ik even bij die stal kijken en het inderdaad even laten bezinken
- Cindy+Uniek
nou dennis, zeg dat niet te hard!
ik was bertus echt na 1 of 2 dagen al kwijt!!!!
ik werd plat gemaild voor hem, maar de eerste die serieus was, was zo leuk, zo'n leuk gezin, die is het ook geworden
en bertus is ook een simpele zwarte ruin, onbeleerd
en hij is voor 250,- weg gegaan (hebben we hem gebracht, zijn hoofdstel en halsterset mee)
ik zou zeker die pensionstal kiezen
met oog op fokken en dat je je paarden ook hebt om iets mee te doen en niet alleen maar verzorgen en je wei/stalletje te onderhouden
ik was bertus echt na 1 of 2 dagen al kwijt!!!!
ik werd plat gemaild voor hem, maar de eerste die serieus was, was zo leuk, zo'n leuk gezin, die is het ook geworden
en bertus is ook een simpele zwarte ruin, onbeleerd
en hij is voor 250,- weg gegaan (hebben we hem gebracht, zijn hoofdstel en halsterset mee)
ik zou zeker die pensionstal kiezen

met oog op fokken en dat je je paarden ook hebt om iets mee te doen en niet alleen maar verzorgen en je wei/stalletje te onderhouden
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Lissy had ik ook al heel snel verkocht, al is dat al twee jaar geleden en was de crisis nog niet zo als nu.
Ook Lissy heeft een leuk adres gekregen, waar een klein meisje op haar rijd.
Ben benieuwd Dennis wat het word woensdag. Snap het wel hoor. En is natuurlijk ook gezellig als er meer mensen zijn.
Ook Lissy heeft een leuk adres gekregen, waar een klein meisje op haar rijd.
Ben benieuwd Dennis wat het word woensdag. Snap het wel hoor. En is natuurlijk ook gezellig als er meer mensen zijn.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
- rocky&moby
Op bokt worden veel shetten gevraagd, goede foto's / duidelijke advertentie
en het lukt best.
Doorsnee zwarte shet bij ons op stal was ook in een paar
dagen weg.
en het lukt best.
Doorsnee zwarte shet bij ons op stal was ook in een paar
dagen weg.
Ik kon niet wachten tot woensdag dus ben alvast op die stal wezen kijken, maar daar gaat Geke niet heen. Ik had er geen fijn gevoel bij, paarden stonden er netjes bij maar ik vond het een beetje een donkere sombere stalling.
Ik ben verder hier nog geen andere stalling tegen gekomen, dus de optie om mijn weide te delen en daarmee de werkzaamheden te verdelen blijft ook nog open staan
Ik ben verder hier nog geen andere stalling tegen gekomen, dus de optie om mijn weide te delen en daarmee de werkzaamheden te verdelen blijft ook nog open staan
Ja Dennis je gevoel moet wel goed zijn gewoon rustig kijken of je wat geschikts vindt en je heb je wei dus je zit niet op de schop.
Er is best veel vraag naar shetlanders dus de verkoop met de zomer zal wel meevallen.
Ik dacht ook dat ik zou blijven zitten met de zwarte mini maar die was als eerste weg.
Ik ben er blij om dat ik ben gaan minderen straks gewoon minder werk er gaat nog 1 merrie weg maar die is nu hoog drachtig en dan hou ik het op maximaal 6 stuks.
Er is best veel vraag naar shetlanders dus de verkoop met de zomer zal wel meevallen.
Ik dacht ook dat ik zou blijven zitten met de zwarte mini maar die was als eerste weg.
Ik ben er blij om dat ik ben gaan minderen straks gewoon minder werk er gaat nog 1 merrie weg maar die is nu hoog drachtig en dan hou ik het op maximaal 6 stuks.
Nou, dan weet je dat ook maar vast Dennis.
Wie weet wat je nog eens tegen komt of inderdaad misschien een leuk iemand om je stel te delen.
Wie weet wat je nog eens tegen komt of inderdaad misschien een leuk iemand om je stel te delen.
Castor

ik zou heel graag met je delen Dennis, maar het is net te ver weg.
- Anne&Wendie
- Contacteer:
Tofino blijft toch wel een gaaf kereltje om te zien Annabel!
Hier is de kogel door kerk
Vorige week samen met Marieke en Janine naar de hengstenshow geweest.
Maar goed dat ze ons daar niet kennen
Marieke en ik konden ons bijna niet in houden bij het zien van de veulentjes 
Het wordt........

Wat een show binkie en wat een mooie draf,
En na het zien van 2 geweldige veulentjes was ik verkocht (geloof Marieke ook
Nu maar hopen dat mevrouw snel hengstig wordt.
Als alles goed mag verlopen heeft Anne haar date voor volgend jaar al uitgekozen.
Anne gaat voor een iniminie barbie

Shandy van Bromishet, 79 cm
Hier is de kogel door kerk

Vorige week samen met Marieke en Janine naar de hengstenshow geweest.
Maar goed dat ze ons daar niet kennen

Het wordt........

Wat een show binkie en wat een mooie draf,
En na het zien van 2 geweldige veulentjes was ik verkocht (geloof Marieke ook

Nu maar hopen dat mevrouw snel hengstig wordt.
Als alles goed mag verlopen heeft Anne haar date voor volgend jaar al uitgekozen.
Anne gaat voor een iniminie barbie

Shandy van Bromishet, 79 cm
Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Mooie dieren hor.
Anzaliek schiet al op 335 dagen drachtig en ben zo benieuwd.
Anzaliek schiet al op 335 dagen drachtig en ben zo benieuwd.
Shandy is een leukie he!
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu twijfel of het wesley of zegmar is op deze foto, ik denk Zegmar, want Wesley is volgens mij luxer.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu twijfel of het wesley of zegmar is op deze foto, ik denk Zegmar, want Wesley is volgens mij luxer.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Shandy! Die is mij ook al eens opgevallen, leuk ding!
Hi en je mag het mij ook zeggen, welke is het op de foto???
Hi en je mag het mij ook zeggen, welke is het op de foto???
Geluk is de vrucht van intens werk