Ik ben weer super trots op Geke! We zijn weer een stap verder gegaan in haar opleiding
Ik moest eerst wel ontzettend lachen om haar, Geke kan zich altijd zo heerlijk uitrekken. Dan zet ze haar voorbenen iets naar voren en gaat dan even naar achteren hangen met haar kont in de lucht. Dit deed ze vandaag terwijl ik haar longeersingel aan het aansingelen was, totaal geen spanning dus tijdens het aansingelen. Vervolgens gaat ze op rust staan terwijl ik haar het hoofdstel om deed, bitje aannemen ging al heel netjes
Het longeren met daarbij stap, draf en ho commando gaat goed, dus ik vond dat we wel weer een stap verder konden gaan: het begin van lange teugelwerk. Ik liep ongeveer 1 meter schuin achter haar en omdat ze dus goed op stap commando reageert ging dit eigenlijk vrij vanzelf! Zelfs van hand veranderen tijdens het stappen waarbij de teugels over haar kont naar de andere kant glijden ging ook perfect!
Ik was dus erg blij met haar vanochtend! Ik had de teugels nu aan het halster vast gemaakt maar zodra ze gewend is om druk op het bit te hebben dan gaan we tijdens de buitenritjes er ook achter lopen ipv erlangs