voeten knakken
voeten knakken
ik rij met die van mij redelijk veel (minimaal 2 per week en heb dan ook nog les er bij zitten van 1 uur.) alleen ik merk dat hij nog veel knakt met zijn voeten ondanks dat hij elke keer als ik er ben flink wat zonnebloem olie door zijn brokken krijgt. wat kan ik hier nog meer aan doen?
de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal
hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever

Re: voeten knakken
Zonnebloemolie heeft 0,0 effect op het knakken van zijn voeten.
Minimaal twee x in de week is echt niet veel.
Er zijn best veel paarden die het knakkende geluid maken.
Vaak is er niets aan de hand maar als je het niet vertrouwt zou ik het na laten kijken.
Minimaal twee x in de week is echt niet veel.
Er zijn best veel paarden die het knakkende geluid maken.
Vaak is er niets aan de hand maar als je het niet vertrouwt zou ik het na laten kijken.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- nancy imka
Daar heb ik ook nog nooit van gehoord dat dat zou helpen... Misschien een suplement geven dat de gewrichten smeert, al denk ik niet dat dat knakken over gaat. Net als wat Claudia al zegt ik ken ook wel heel wat paardjes die knakken tijdens het lopen. En er geen last van hebben. Maar je kan er altijd eens naar laten kijken...
Zonnebloemolie daar zou hij een glanzende vacht van moeten krijgen, verder helpt het niet echt ergens tegen.
Geen idee wat je wel zou kunnen geven, ik ken een paar dat het ook doet en die is inmiddels 23 jaar en nog steeds fit dus hij hoeft er geen last van te hebben.
2x rijden is niet vee, eerder weinig, misschien omdat hij nog jong is dat je dat bedoelt?
Geen idee wat je wel zou kunnen geven, ik ken een paar dat het ook doet en die is inmiddels 23 jaar en nog steeds fit dus hij hoeft er geen last van te hebben.
2x rijden is niet vee, eerder weinig, misschien omdat hij nog jong is dat je dat bedoelt?
hij heeft er geen last van loopt niet kreupel of zo (en hoor het ook niet elke keer en drm dat ik het vraag), maar hoef er dus niks aan te doen als hij er geen last van heeft? zo wie zo ben ik al iemand als ik het niet vertrouw dan bel ik eerst een dierenarts op van hoe en wat en waar ik eventueel op moet letten dus dat zit wel goed 
en ja rij hem nog niet 4 x in de week omdat ik hij idd nog jong is.

en ja rij hem nog niet 4 x in de week omdat ik hij idd nog jong is.

Een van mijn fjorden heeft dit ook gehad en hij is er 25 jaar mee geworden en daar niet aan overleden dus zou je geen zorgen maken.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
foss ok bedankt dan zal ik me er ook niet druk om maken

Hier Faira ook die haar linker elleboog een knak geluidje maakt.
Vele mensen gevraagd, geen zorgen ommaken.. Dit kunnen luchtbelletjes zijn in het weefsel! Ook nog de niet opgebouwde spieren spelen volgens mij een rol. Met longeren (dus meer wenden) heeft Faira meer knak geluidjes dan rechtdoor. Maar ook nergens last van, niks geen gekreupel!
Vele mensen gevraagd, geen zorgen ommaken.. Dit kunnen luchtbelletjes zijn in het weefsel! Ook nog de niet opgebouwde spieren spelen volgens mij een rol. Met longeren (dus meer wenden) heeft Faira meer knak geluidjes dan rechtdoor. Maar ook nergens last van, niks geen gekreupel!
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
wolkj schreef:Hier Faira ook die haar linker elleboog een knak geluidje maakt.
Sommige mensen hebben ook last van dit "geknak" .
Iedereen heeft er wel eens last van: de gewrichten kraken bij beweging. Vooral aan de vingers hebben mensen er vaker last van. Sommigen laten de vingers zelfs expres kraken.
Krakende gewrichten wordt soms toegeschreven aan een vitaminetekort, vaak vitamine D of vitamine B. In de praktijk komt het echter zelden voor dat krakende gewrichten door een vitaminegebrek wordt veroorzaakt. Het wordt wat anders wanneer er pijnlijke gewrichten bij komen kijken. Dan kan er wel sprake zijn van een vitaminetekort (en dan zal het dier gaan kreupelen).
Vooral bij beginnende sporters/paarden die moeten wennen aan de training\ ontstaan er vaak krakende gewrichten tijdens of na de training. Na (een nacht) rust is dit meestal weer verdwenen en komt weer opzetten zodra de training wordt hervat. In de meeste gevallen verdwijnen de klachten nadat het lichaam gewend is aan de nieuwe training. Opgelet moet worden voor pijn tijdens het knakken van de gewrichten: er kan dan iets anders aan de hand zijn. Soms zorgen mensen juist voor extra training vanwege de krakende gewrichten. Het kraken wordt dan veroorzaakt door teveel soepelheid in de banden en spieren. Door training vangen de spieren de soepelheid weer op.
Ik hoop dat je er wat aan hebt

Huisje, Beestjes, paardjes 
Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann
Iniminies: Kaida, Nevada& Anzalique <3
.
Trotse mamma van; Jerôme& Jente

Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann
.

Rehtse; bedankt voor de tekst hier kan ook wel wat mee! alleen denk ik niet dat hij vitamine's te kort komt maar goed we hebben nu een zak muesli gekocht met laag suiker gehalte en ook weinig eiwitten en zitten veel vitamine's in maar heb zeker weer wat geleerd 

Dat denk ik ook niet, want wanneer er spraken is van een vitamine tekort/gebrek gaat het dier pijn en ziekte symptomen beleven.Freek schreef:Rehtse; bedankt voor de tekst hier kan ook wel wat mee! alleen denk ik niet dat hij vitamine's te kort komt
En dat is bij jouw diertje niet aan de orde?
Maar juiste en correcte voeding kan geen schade ertoe brengen.
En het lichaam van het dier zal het alleen maar als prettig beschouwen

Huisje, Beestjes, paardjes 
.

.

nee hij heeft geen pijn. en ga kijken hoe hij op de muesli gaat reageren met brokken en olie (olie voor zijn vacht haha)