Shettenpret en minipraat
- Cindy+Uniek
Re: Shettenpret en minipraat
machteld, jij had ze toch laatst ook allebei te koop staan?
thanx marieke, maar bertus gaat als het goed is zaterdag naar zijn nieuwe gezinnetje!
die mensen hebben al járen 2 paarden (geloof al 13 of 14 jaar geleden hun laatste paard gekocht) en hebben een eigen stukje grond en de ene kan/wil niet alleen achter blijven als de ander eruit gaat dus ze zochten gezelschap, helemaal verliefd op bertus, we gaan hem zelf brengen
thanx marieke, maar bertus gaat als het goed is zaterdag naar zijn nieuwe gezinnetje!
die mensen hebben al járen 2 paarden (geloof al 13 of 14 jaar geleden hun laatste paard gekocht) en hebben een eigen stukje grond en de ene kan/wil niet alleen achter blijven als de ander eruit gaat dus ze zochten gezelschap, helemaal verliefd op bertus, we gaan hem zelf brengen
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
- rocky&moby
Klopt dit voornamelijk omdat ze niet meer goed samen gingen.
Op de stal waar we staan huurde in een grote paardenbox en daar stonden ze altijd samen in maar Boots werd een beetje onder gesneeuwd door zijn broer en er was wel eens ruzie.
Naast dat zo paardenbox voor twee van die smurfjes best kostbaar is deed ik er ook minder mee omdat je amper er 1 bij weg kon halen of de ander brak de boel af. Toen heb ik iemand in Soest gevonden die de paardjes aan huis hadden en een shetje net zo braaf diertje als boots alleen hadden staan. Boots is nu naar hun verhuisd en Storm heeft bij ons weer een shettenstal gekregen.
Storm is ontzettend leuk en ik merk dat ik nu direct gewoon weer veel meer met hem kan. Het blijft natuurlijk een hele mooie aparte verschijning met een geweldig karakter dus blijft hij voorlopig gewoon lekker. Kreeg heel veel reactie's waar ie of als grasmaaier moet dienen en dat is doodzonde of een kinderpony moet zijn en daar is hij niet geschikt voor. Mensen vallen erg op de kleur en verwachten een poepelig shetje maar hij weet nog steeds niet dat ie net geen 90 cm is
Op de stal waar we staan huurde in een grote paardenbox en daar stonden ze altijd samen in maar Boots werd een beetje onder gesneeuwd door zijn broer en er was wel eens ruzie.
Naast dat zo paardenbox voor twee van die smurfjes best kostbaar is deed ik er ook minder mee omdat je amper er 1 bij weg kon halen of de ander brak de boel af. Toen heb ik iemand in Soest gevonden die de paardjes aan huis hadden en een shetje net zo braaf diertje als boots alleen hadden staan. Boots is nu naar hun verhuisd en Storm heeft bij ons weer een shettenstal gekregen.
Storm is ontzettend leuk en ik merk dat ik nu direct gewoon weer veel meer met hem kan. Het blijft natuurlijk een hele mooie aparte verschijning met een geweldig karakter dus blijft hij voorlopig gewoon lekker. Kreeg heel veel reactie's waar ie of als grasmaaier moet dienen en dat is doodzonde of een kinderpony moet zijn en daar is hij niet geschikt voor. Mensen vallen erg op de kleur en verwachten een poepelig shetje maar hij weet nog steeds niet dat ie net geen 90 cm is

- Cindy+Uniek
hahahha stormpie 
goed zo dan toch met boots
hier toevallig gister ook een mail voor bright... die wilden een gezelschapspony en hadden eigen landje en dan kwam ze met 2 geiten zodat ze niet alleen was....
nou die heb ik vriendelijk terug gemaild dat ik van mening ben dat een pony/paard ten alle tijden een zelfde soort vriendje moet hebben, wat heeft ze nou aan een geit! alsof ze daarmee gaat spelen of kriebelen enzo, neeeee dan nog maar even geduld met verkoop

goed zo dan toch met boots
hier toevallig gister ook een mail voor bright... die wilden een gezelschapspony en hadden eigen landje en dan kwam ze met 2 geiten zodat ze niet alleen was....
nou die heb ik vriendelijk terug gemaild dat ik van mening ben dat een pony/paard ten alle tijden een zelfde soort vriendje moet hebben, wat heeft ze nou aan een geit! alsof ze daarmee gaat spelen of kriebelen enzo, neeeee dan nog maar even geduld met verkoop

- rocky&moby
Ja inderdaad dat vind ik ook niks, een pony heeft indd niks aan een geit.
Vind het ook zonde als het maar een beter grasmaaiers zijn die vervolgens te dik en bevangen raken.
Laat ze dan nog maar even staan, vaak loop je vanzelf tegen iets aan wat goed past.
Vind het ook zonde als het maar een beter grasmaaiers zijn die vervolgens te dik en bevangen raken.
Laat ze dan nog maar even staan, vaak loop je vanzelf tegen iets aan wat goed past.
- Cindy+Uniek
ja maar de meeste kleintjes zijn natuurlijk gezelschap/versiering
een ruin is niet mee te fokken en een echte mini (zoals bright zo 'breekbaar') is niet mee te rijden
dus de kans dat er met een mini echt iets wordt gedaan is vrij klein denk ik zo
heb wel contact met 2 geinteresseerden voor bright, die klinken beiden goed, dus ben benieuwd!
een ruin is niet mee te fokken en een echte mini (zoals bright zo 'breekbaar') is niet mee te rijden

heb wel contact met 2 geinteresseerden voor bright, die klinken beiden goed, dus ben benieuwd!
De shetlander van mijn vader heeft jaren samen met geitjes gelopen en dat ging heel goed hoor. Hij speelde ook met ze en de geitjes kwamen hem regelmatig opzoeken. De geitjes zijn er nog, alleen heeft de shet er nu een fellpony vriend bij, omdat mijn vader graag met een grotere pony wilde mennen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
- rocky&moby
Het zou in sommige gevallen kunnen maar mijn mini gaat zichrowenna schreef:De shetlander van mijn vader heeft jaren samen met geitjes gelopen en dat ging heel goed hoor. Hij speelde ook met ze en de geitjes kwamen hem regelmatig opzoeken. De geitjes zijn er nog, alleen heeft de shet er nu een fellpony vriend bij, omdat mijn vader graag met een grotere pony wilde mennen.
met een stel geiten binnen een dag vervelen en maakt
ze dan denk ik het leven niet veel prettiger. Geiten spelen
anders dan paarden, kriebelen mekaar niet nee voor mij zou
dat geen optie zijn.
- rocky&moby
Klopt maar vind altijd wel dat het ook een paard is en geen leuke grasmaaier.Cindy+Uniek schreef:ja maar de meeste kleintjes zijn natuurlijk gezelschap/versiering
Vaak zie je toch wel dat het maar bagger vet in een wei uit hun neus staan te eten.
Het is wel leuk als ze ook een beetje aandacht krijgen.
Leuk dat je ook mensen voor bright hebt misschien.
35 pagina's!
Nieuw topic: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =7&t=48612
Nieuw topic: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =7&t=48612
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.