Ik blijf maar twijfelen...wat zouden jullie doen?
Re: Ik blijf maar twijfelen...wat zouden jullie doen?
Je hebt nog circa vijf maanden om te beslissen, toch?! (gezien afspenen)
Nu neig ik nog sterk naar 'nee' omdat je gevoel nog niet klopt, maar ga nu eens terug naar de neutrale stand dat je simpelweg even wél een paard er bij wil en je op zoek gaat naar 'een' veulen (niet 'het' veulen, want dan trek je teveel naar 1 richting al, neutraal kijken)....is zij dan degene waar je het gevoel mee krijgt? Ga daar naar zoeken! Komt dat gevoel niet, zeg ik 'nee'. Heb je dat wel met haar dan zeg ik, niet langer dubben en twijfelen...DOEN!
Soms gaat het leven nu eenmaal niet zoals je het verwacht en achteraf snap je soms pas waarom.
Nu neig ik nog sterk naar 'nee' omdat je gevoel nog niet klopt, maar ga nu eens terug naar de neutrale stand dat je simpelweg even wél een paard er bij wil en je op zoek gaat naar 'een' veulen (niet 'het' veulen, want dan trek je teveel naar 1 richting al, neutraal kijken)....is zij dan degene waar je het gevoel mee krijgt? Ga daar naar zoeken! Komt dat gevoel niet, zeg ik 'nee'. Heb je dat wel met haar dan zeg ik, niet langer dubben en twijfelen...DOEN!
Soms gaat het leven nu eenmaal niet zoals je het verwacht en achteraf snap je soms pas waarom.
Geluk is de vrucht van intens werk
Misschien een idee om idd voor braaf te gaan en op zoek te gaan naar een leuke merrie of ruin waarvan je weet dat ie braaf is, Dat ie goede benen heeft en die zich al wat bewezen heeft en waarmee je met losse teugeltjes wilt rijden.
Al is zo'n veulen ook erg leuk. Super dat JW zegt Doen. Gewoon lekker naar luisteren.
Al is zo'n veulen ook erg leuk. Super dat JW zegt Doen. Gewoon lekker naar luisteren.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Wordt een waaromnieter ipv een jamaarder, vind ik zo'n leuk gezegde.
Waarom niet?
Je hebt de mogelijkheid en de ruimte. Je bent weg van mama en broer.
In de toekomst kijken kan niemand, dus die gok blijft natuurlijk.
Bij twijfel zeg ik altijd van niet doen.
Maar geef jezelf eens een goede reden op de vraag van waarom niet?
Zonder al die als'en en beren!
Waarom niet?
Je hebt de mogelijkheid en de ruimte. Je bent weg van mama en broer.
In de toekomst kijken kan niemand, dus die gok blijft natuurlijk.
Bij twijfel zeg ik altijd van niet doen.
Maar geef jezelf eens een goede reden op de vraag van waarom niet?
Zonder al die als'en en beren!
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
Ik zou het niet doen yvonne.... je twijfelt te veel,bent niet super enthousiast al heeft dat uiteraard zijn redenen waardoor het zo moeilijk is maar ik zeg nee...
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Ik neig ook naar niet doen maar ik heb ook al vaak spijt gehad van " iets " wat ik aan me neus voorbij heb laten gaan.
Aan mij heb je dus ook weinig vrees ik
Denk dat je je zelf moet af vragen of je echt een klik hebt met een veulen.
Ik heb ooit de keus gehad tussen een reu pup en een teef pup. Mijn voorkeur ging uit naar de teef, een lekker dikke tante, en mijn man vond de reu leuker omdat ie zo klein was. Die woog ook de helft. Ik aan het twijfelen en ik wist het niet meer. Toen ging de fokster weg met het teefje en dat vond ik niet leuk, toen ze met het reutje wegging vond ik het minder erg. Toen was het eigenlijk wel duidelijk voor mij
Aan mij heb je dus ook weinig vrees ik

Denk dat je je zelf moet af vragen of je echt een klik hebt met een veulen.
Ik heb ooit de keus gehad tussen een reu pup en een teef pup. Mijn voorkeur ging uit naar de teef, een lekker dikke tante, en mijn man vond de reu leuker omdat ie zo klein was. Die woog ook de helft. Ik aan het twijfelen en ik wist het niet meer. Toen ging de fokster weg met het teefje en dat vond ik niet leuk, toen ze met het reutje wegging vond ik het minder erg. Toen was het eigenlijk wel duidelijk voor mij

Gunnar Manus x Juliana
Caija Timor x Reykjagaard
Jeroentje B pony Welsh Shamrock Social Security
Wabash D pony Welsh
Enzo Utopia Johnson x Glendale
Fiësta Utopia Johnson x Glendale
Ik bedoelde met buitenaf ook, van buiten jezelf. Als dit veulen er nu niet was geweest, was je dan op dit moment op zoek gegaan naar een paard?Ivonne schreef:Yvonne, ik heb met de veulens van Marloes ook een band hoor, het is niet zo omdat deze me nu van buitenaf aangeboden wordt, dat ik me voor het blok gezet voel hoorIk zie deze dieren elke dag, is net of het mijn eigen zijn
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
nee, dat niet Yvonne. Maar ik wil nog heel graag 1 keer met een veulen beginnen en Marloes voelt voor mij wel als mijn eigen paard, omdat ik haar elke dag verzorg. Ook heb ik met haar veulens een goede band, omdat ik er elke dag kom.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
- Ilonka
Ik zou zeggen doen (mits de benen goed komen natuurlijk).
Je rijdt op een, braaf, paard niet op een bloedlijn. Met Marloes voel jij je helemaal vertrouwd, Guusje en Ivar vind je leuke dieren. Waarom zou je dan niet deze laatste nakomeling nemen? Nee ze is geen Timor, maar ze is wel van een merrie die je erg leuk vindt. Als je een Timor koopt moet je ook maar zien hoe het karakter is.
Volgens mij is het voor jou heel belangrijk dat je een braaf paard hebt waar je veel vertrouwen in hebt en waar je ter zijner tijd zo mee wegrijdt. Vol vertrouwen met een los teugeltje genieten, altijd het erf met je af willen, alles willen doen en zien. Marloes lijkt dit over te brengen op haar kinders.
En, vast een knuppel in het hoederhok, maar je kan haar toch weer verkopen als blijkt dat ze toch niet het paard voor jou is?
Als je de mogelijkheden hebt dan zou ik het doen. Met Fatoush weet je niet hoe lang het nog duurt. Daarnaast staat Josje nog bij mams en zoals je al zei kan ze daar waarschijnlijk ook nog wel even blijven. Kan ze mooi hartstikke tam worden met de mensen van je werk en heel veel van Marloes leren. Ik zeg dus doen.
Je rijdt op een, braaf, paard niet op een bloedlijn. Met Marloes voel jij je helemaal vertrouwd, Guusje en Ivar vind je leuke dieren. Waarom zou je dan niet deze laatste nakomeling nemen? Nee ze is geen Timor, maar ze is wel van een merrie die je erg leuk vindt. Als je een Timor koopt moet je ook maar zien hoe het karakter is.
Volgens mij is het voor jou heel belangrijk dat je een braaf paard hebt waar je veel vertrouwen in hebt en waar je ter zijner tijd zo mee wegrijdt. Vol vertrouwen met een los teugeltje genieten, altijd het erf met je af willen, alles willen doen en zien. Marloes lijkt dit over te brengen op haar kinders.
En, vast een knuppel in het hoederhok, maar je kan haar toch weer verkopen als blijkt dat ze toch niet het paard voor jou is?
Als je de mogelijkheden hebt dan zou ik het doen. Met Fatoush weet je niet hoe lang het nog duurt. Daarnaast staat Josje nog bij mams en zoals je al zei kan ze daar waarschijnlijk ook nog wel even blijven. Kan ze mooi hartstikke tam worden met de mensen van je werk en heel veel van Marloes leren. Ik zeg dus doen.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Als je graag nog een keer met een veulen wilt beginnen en je zou nu de kans krijgen het veulen van die brave, bekende Marloes in handen te krijgen... Doen dan!
Persoonlijk zou ik, na jouw verhalen, niet meer met Marga gaan fokken. Dat zou ik echt een te groot risico voor de merrie vinden. Een tweede Fatoush bestaat niet en je zou jezelf voor je hoofd slaan als er complicaties bij Marga optreden en ze zou het niet redden...
Blijft Baranna nog wel gewoon eigenlijk? Er waren toch (ooit, vorig jaar?) plannen haar te verkopen of heb ik het nu helemaal mis?
Persoonlijk zou ik, na jouw verhalen, niet meer met Marga gaan fokken. Dat zou ik echt een te groot risico voor de merrie vinden. Een tweede Fatoush bestaat niet en je zou jezelf voor je hoofd slaan als er complicaties bij Marga optreden en ze zou het niet redden...
Blijft Baranna nog wel gewoon eigenlijk? Er waren toch (ooit, vorig jaar?) plannen haar te verkopen of heb ik het nu helemaal mis?
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Als het kan zou ik een paar weken/maanden te tijd nemen om haar beter te leren kennen en te kijken of je met haar ook die klik hebt. Als dat zo blijkt te zijn zou ik niet twijfelen idd.
Als je toch met een veulen wil beginnen is het extra leuk dat je ook de eerste maanden van zo dichtbij meemaakt.
Als je toch met een veulen wil beginnen is het extra leuk dat je ook de eerste maanden van zo dichtbij meemaakt.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Je wilt graag nog een keer met een (bekend/eigen) veulen beginnen en je bent helemaal gek van Timor.
Ga en/of kan je zelf deze eisen combineren/waarmaken?
Nee = optie op dit veulen en dus een beetje water bij de wijn doen
Ja = waar wacht je dan nog op
Ga en/of kan je zelf deze eisen combineren/waarmaken?
Nee = optie op dit veulen en dus een beetje water bij de wijn doen
Ja = waar wacht je dan nog op

Unique
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
Ik zeg doen! Uit je verhalen merk ik dat je ook gek bent met/ op Marloes en haar veulens, waarom haar laatste veulen dan niet? JW staat achter je!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je er inmiddels over nadenkt of dat je al wat meer weet!
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. 

Ik wacht sowieso af hoe het verder gaat met haar beentjes. Ze is achter ook nog slap. Ik reken erop dat het goedkomt, maar wil niet weer een veulen met rare benen. Ze is wel erg lief en nieuwsgierig hoor, zo leuk
Baranna 13-5-2006
Goed plan Ivonne, je moet er tovh niet aan denken dat je dalijk weer een paardje treft met slechte benen.
had je het wel al met de eigenaar van Marloes besproken dat je misschien het veulen wil kopen, als de beentjes goed komen?
had je het wel al met de eigenaar van Marloes besproken dat je misschien het veulen wil kopen, als de beentjes goed komen?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)