Meerdere paarden starten/universele startkaart

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
yaniekiej

Meerdere paarden starten/universele startkaart

Bericht door yaniekiej » di 19 mar 2013, 15:03

Hallo *o/*

Ik had een vraagje wat betreft het starten van meerdere paarden. Ik rijd zelf mijn eigen fjord op wedstrijd, maar misschien in de toekomst zit ik te denken om wat paarden voor een handelsstal te starten. Op dit moment rijd ik op een stal waar ik 3 paarden bijrijd voor de handel. Deze worden op dit moment niet uitgebracht op wedstrijd. Het lijkt mij leuk om misschien in de toekomst wel paarden voor hun te gaan starten.. Dit is natuurlijk helemaal afhankelijk of zij hier ook interesse in hebben.

Nu was ik benieuwd hoe andere mensen dit doen. Ik weet dat je een universele startkaart hebt, maar die kost een kleine 1500 euro |o
Nu kan ik natuurlijk wel voor ieder paard apart een startkaart aanvragen, maar dan zit je wel mooi als dat paard dan toevallig wordt verkocht in de tussentijd. Voor dat je je startkaart hebt kan het soms wel eens duren. Ik was dus benieuwd hoe andere mensen dit deden =).
Yanieke (V. Jars, MV. Barstad) M1+9 - Mijn droom Yanieke Z dressuur

Modelmerrie - A certificaat bij zadelproef - B diploma Fjordsport :)
Fran

Re: Meerdere paarden starten/universele startkaart

Bericht door Fran » di 19 mar 2013, 16:24

Volgens mij moet je gewoon per paard een startkaart aanvragen.
Ik zou gewoon 1 paard kiezen en overleggen met die mensen of ze die een tijdje voor je willen aanhouden.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » di 19 mar 2013, 16:48

Het is denk ik goed te overleggen met de mensen van de handelsstal.
Als jij hun paarden uit brengt op wedstrijd, zorgt dit mogelijk voor meer publiciteit van het paard, bouwt het meer ervaring op en als je het naar een hoger niveau kunt rijden is het paard meer waard. Dan kun je afspreken met hun, dat bij verkoop van het paard, zij je het bedrag van de startkaart terugbetalen. Dan heb je een wederdienst voor je training en inzet. Een universele startkaart is inderdaad erg duur, maar voor de professionele ruiters bespaart het waarschijnlijk nog een boel kosten.
Krista

Bericht door Krista » di 19 mar 2013, 17:35

Per paard een startkaart aanvragen is vele malen goedkoper. Je mag wel niet heel wat startkaarten hebben voor 1500 euro.
Zou het gewoon even overleggen met de eigenaar van de paarden. Als ze scherp geprijsd of kwaliteitsvol zijn zijn ze misschien zo weg en dan loont het de moeite van de voorbereiding geen eens. Ten aanzien van de kosten betaal ik zelf nooit iets aan andermans paard. Ik rij regelmatig paarden door of bij en die komen ook bij ons op stal te staan in sommige gevallen ik hoef er geen winst op te maken maar alle onkosten zijn wel voor de eigenaar.

En ik weet niet welk niveau je rijdt of dat je versneld mag promoveren maar klasseringen in de B of de L wordt mening koper niet warm of koud van dus dat voegt niet zo heel veel toe aan de waarde van een paard.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
yaniekiej

Bericht door yaniekiej » wo 20 mar 2013, 09:19

Thanx allemaal =) Zat zelf daar ook al aan te denken inderdaad, handel blijft toch altijd lastig. Meestal staan ze er wel tijdje, maargoed je zal dan natuurlijk altijd zien, vraag je een startkaart aan komt er iemand voor :+ .

Rij niveau is M dus zou zo mogen beginnen met L, maar voordat het zover is dat ik dat wil gaan doen, ben ik waarschijnlijk al weer wat verder. Rijd er nog niet zo heel lang dus wil eerst ff kijken hoe het loopt, maar informeren kan nooit kwaad. Kan ik mijn gedachten er op los laten gaan 8)7
Yanieke (V. Jars, MV. Barstad) M1+9 - Mijn droom Yanieke Z dressuur

Modelmerrie - A certificaat bij zadelproef - B diploma Fjordsport :)
Plaats reactie