Hop dat je nieuwe beugels snel aankomen Nancy.
Het rijden met Jalenka gisteren was zalig.
Ze stond hevig. Stout zelfs en ondanks dat was het zalig.
We hebben gisteren op onze weide gereden (piste stonden 3 paarden op want doet dienst als paddock in de winter) en we hebben dan voor de eerste keer bij Jalenka schroeven in de ijzers gedraaid. (Doen we vaak bij Githa, dus we hebben er al een routine voor.)
Ze was gewoonweg stout. Proberen kloppen en al. Gelukkig hebben we haar even een trammelant kunnen geven, en even alle 3 10 minuten moeten bedaren

, maar uiteindelijk zaten alle schroeven erin.
We konden rijden. Isabelle (lesgeefmevrouw) was er nog niet en omdat ze heel hevig was, is leslie er de eerste 5 minuten opgestapt.
(Hij heeft het meer voor rodeo rijden dan ik, als ik moet rodeo rijden dan stop ik liever denk ik)
Hij ging haar even laten crossen zodat de overtollige energie eraf ging.

Springt ze mooi aan in galop, na 1 pas komt er toch wel een giga hoge bok.

Dit heeft ze nadien nog eens met leslie gedaan.
Het is dus bewezen, Jalenka kan hoger bokken dan Githa en als special effect nog in slow motion ook. Haar 2 bokken gingen gewoon kijtraag.
Toen lesgeefmevrouw toegekomen was, ben ik opgestapt. Heeft geen kik meer gegeven en na een half uur kon ze niet meer (ik ook niet, maar was bijzaak). Er zat niks meer in. Ze kon zelfs niet meer stilstaan.
We zijn toen heel slim geweest en zo snel mogelijk gestopt.
Volgende week is er al terug een les gepland. en ik ga ook even uitkijken naar iets meer energierijk eten (duur, niet explosie) want een half uurtje is zo om.
Ik heb dus gisteren de rest van de dag op een roze wolk gezeten.
Uiteindelijk hebben we gewoon kunnen oppikken waar we vorig jaar gestopt waren. Ontspanning en nageeflijkheid, here we come.