Ik wil ze graag gekookte lijnzaad voeren om het verharen te ondersteunen, maar bovendien omdat ze in dit jaargetijde vaak staan te graven en wortels eten op een relatief kale weide en ik bang ben dat ze teveel zand binnenkrijgen.
Maar waar meng ik dat dan mee? Voorheen at Bailey het prima, maar blijkbaar is dat nu over. Mooi is dat.
Pony's krijgen beiden een schep Fibra (structuurvoer, stengeltjes enzo) per dag, en daarnaast muesli. Bailey krijgt Bioron, Wente krijgt Dodson & Horrell.
De fibra kan ik niet mee mixen, dat zorgt voor dikke klonten. De muesli alleen is voor beiden niet genoeg om het lekker te maken.
Bailey reageert niet goed op Pavo, Hippostar en Cavalor, maar doet het op de natuurlijkere voeding prima. Ik dus Agrobs slobber gekocht, maar dat moeten ze allebei niet.
Een alternatief voor gekookte lijnzaad mag ook natuurlijk.
Sand clear hoorde ik, maar dat lijkt me zo tijdelijk, en dit is een ding dat bij ons vaak een paar maanden per jaar aan de orde is. Lijnzaad is dan praktischer om door die periodes gematigd te kunnen blijven voeren.
Thanks alvast voor het meedenken!