Shettenpret en minipraat

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilona

Re: Shettenpret en minipraat

Bericht door Ilona » za 02 mar 2013, 15:59

Dé ideale kinderpony hè, zo'n shet :D
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
foss

Bericht door foss » za 02 mar 2013, 16:07

Ze leren wel rijden maar of het veilig is is altijd de vraag.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 02 mar 2013, 19:25

Lilly laat dus duidelijk merken dat ze ergens niet mee eens is :D Herkenbaar, hier ook van dat grut in de wei.

Afgelopen maandag kwam ik buiten, hoor ik Flower piepen, maar kort en hoog. Denk even kijken, ja hoor, meneer in vol ornaat erachter. Dus gelijk omgedraaid, halster gepakt...tijd om af te spenen. Tofino gegrepen en in de bak vastgezet want tja..en nu, waar laat ik hem? Geen stal vrij. Werkte thuis deze dag maar kwam goed uit ook. Na opties langs gegaan te zijn bedacht dat ik dan maar een noodstalletje in ons tuinhuisje moest maken. Mooi gelukt en eind van de middag een al mild gepikeerde Tofino opgehaald en er in gezet. Hij was not amused (en moeders evenmin, die stond al de hele ochtend en middag eveneens te gillen). Brokjes gegeven, maar ondertussen was het emmertje met wat water wat er in stond alweer over de wereld. Goed en wel weer in huis, waar ik zich op het stalletje had, zie ik hem er overheen komen. Damned...Timor stond in de bak en Roos was vlakbij, dus die kon hem in de tuin houden. Ik vloog weer naar buiten en hup, halster weer om en terug in het stalletje. Waar hij overheen gegaan was (ca 1.20) nog weer grote plank voor gezet. Toof nog steeds boos, schrapen en stampen. Na aantal minuten leek hij het niet weer te proberen dus weer naar binnen. Nou...krap aan en hoor weer gestommel en jawel..zie een klein bruin propje het schuurtje uit pezen. Weer naar buiten gehold en hij ging al vol tempo richting Flower etc. Esther deed nog verwoedde poging hem uit de lucht te grijpen, maar hij ging veel te hard. Uiteindelijk tussen de draden door richting Flower, Fleur en Pepsi en jawel...daar stond meneer in 1 duik weer aan de melkbar.

Besloten dan een van de Fjorden maar uit de stal te halen en hem daar in te zetten. Woest was ie ondertussen en Flower, die het gillen bijna had opgegeven, was weer volop aan het bleren. Balen!
Nog paar keer gekeken s avonds en natuurlijk volgende ochtend maar hij stond nog in die stal. 's Ochtends wel woester dan woest. Blij toe dat dié geen 1.70 meter is..
Maar het afspenen leek goed te gaan.

Tot die middag. Bart belde..."Dat kleine ding van oe is de box uitgesprongen en loopt nu weer bij Flower. We konden m met geen mogelijkheid meer in handen krijgen."
Iets wat ik de dag ervoor hem al voorspeld had...familie van zijn moeder!
Vanaf toen maar gelaten voor wat het was. Hij is momenteel weer aardig genezen, hebben m niet meer vol ornaat bij de dames in gezien.
Volgende week maar eens kijken of ik poging 3 kan wagen....met één van de Fjorden-jonkies in de wei óf een stal leegmaken waar hij écht niet uit kan.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ilona

Bericht door Ilona » za 02 mar 2013, 19:45

Breng hem maar bij mij Annabel. Dat is ver genoeg weg dat moeder en kind elkaar niet meer kunnen horen (en vinden) :D
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » za 02 mar 2013, 19:50

Sorry Annabel maar moet toch echt lachen, zag het even helemaal voor me :=
Maar kan me ook goed voorstellen dat de stoom uit je oren komt, wat een boefje!
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 02 mar 2013, 19:54

hahaha, wordt wel erg ver rennen voor hem ja Ilona...
Wegbrengen heb ik ook al overwogen, maar toch eigenlijk ook te gek voor woorden :P Spenen hier jaarlijks ca. 10 tot 15 fjorden af en 1 mini gaat ons niet lukken? :P

En kon er relatief snel om lachen hier haha (maar, inderdaad, wel eventjes stoom geblazen), gelukkig maar, wisten vanaf de geboorte af aan al wel dat er pit in zat. Maar was wel jammer dat ie het stalletje niet in bleef, want hadden zo creabea wat geknutseld. Alle werk voor niks (vandaag maar weer afgebroken).
Geluk is de vrucht van intens werk
foss

Bericht door foss » za 02 mar 2013, 20:24

Wat erg Annabel wat een draak zie het al helemaal voor me ach jullie hebben nu een echte hengst op stal.
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Esther

Bericht door Esther » za 02 mar 2013, 20:38

Werkelijk, dat knaapje kan springen! Ik zei ook al, hij mag wel bij mij in de stal, maar kom op, al die fjorden gaan goed en die kleine dan naar paasloo vervoeren, leek toch te gek!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » zo 03 mar 2013, 10:13

Gisteren ging het rijden beter Lilly is inderdaad een draakje en ook weer heel onschuldig op stal staan en dan maar hinniken om brokjes aaahhh soms...............
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » zo 03 mar 2013, 10:42

Blijft leuk een shetje ~~}>

Al moet ik eerlijk zeggen dat Trees nog geen hoefje verkeerd heeft gezet :L
Maar die hoeft natuurlijk ook alleen maar mooi staan te wezen.
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

rowenna

Bericht door rowenna » zo 03 mar 2013, 10:44

Sorry Annabel, maar zie alles in beeld voor me en moet er gewoon om lachen :D
Met een ander paard er bij is denk ik wel een optie. Heb ik toen ook met james gedaan, die stond samen met Udo en zijn moeder is toen op gehaald[ die was verkocht], James heeft maar heel kort gehinnikt.

Hihi, die Lilly is ook een boef zeg.
Volgens mij heb ik het toch wel getroffen met James, dat is zo'n schatje en is eigenlijk nooit vervelend.
Zijn moeder kon wel een echt ettertje zijn.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
colunder

Bericht door colunder » zo 03 mar 2013, 18:16

Hier moeder en kind weer bij elkaar gezet,na 1,5 maand apart te hebben gestaan.
Ik ben zo benieuw wat er onder freda haar vacht vandaan komt.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » zo 03 mar 2013, 18:19

colunder schreef:Hier moeder en kind weer bij elkaar gezet,na 1,5 maand apart te hebben gestaan.
Foto :D
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 04 mar 2013, 09:44

jaaaa annette foto tijd!!!!!!!

boefje die tofino :))

bertus is superlief en makkelijk, maaaaar na het scheren/wassen blijft hij nu mooi uit de buurt :')
hij vindt 'iets doen' maar niks :+ whahaha
dus ben benieuwd of hij straks rijden/poetsen wel leuk gaat vinden anders heeft Jen er nog niet veel aan
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
colunder

Bericht door colunder » ma 04 mar 2013, 12:29

Anne&Wendie schreef:
colunder schreef:Hier moeder en kind weer bij elkaar gezet,na 1,5 maand apart te hebben gestaan.
Foto :D
Ik heb Danielle al een paar keer gevraagd om hier foto's te plaatsen,maar ze heeft het nog steeds niet gedaan.
Ik kan het zelf niet.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 04 mar 2013, 12:32

je mag ze ook naar mij mailen hoor :))
cindy_vandijk@hotmail.com

(underscore ertussen)
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » ma 18 mar 2013, 09:19

Arme Trees, het zonnetje schijnt dus.........

Afbeelding

Best lastig om zo'n kleine frummel bij je vandaan te houden :=

En ja, als je dat zo braaf doet moet er ook maar een zadel(tje) op

Afbeelding

Afbeelding

En als je dan klaar met het werk bent, even zoenen met je grote vriend

Treesje heeft haar hele leventje alleen maar mooi hoeven wezen *D
En natuurlijk 3 prachtige veulentjes op de wereld gezet.
Toch heb ik de indruk dat ze al dat geneuzel best wel grappig vindt.

Zodra de avonden wat langer worden gaat Marieke kijken of ze voor een sleep(je) kan ( Ja toch Marieke!? :D )
Een Trees die de bak kan slepen, hoe leuk is dat *o/*
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Dennis

Bericht door Dennis » ma 18 mar 2013, 09:44

Trees is dus van luxe paard naar werkpaard gegaan := wat een leuke staldeur trouwens!

Ik heb al weleens verteld dat bij Dreams soms de achterknieen op slot schieten. Dan zie je bij het wegstappen ze er weer goed schieten. Nu is het me, ondanks het speciaal bekappen al meerdere keren opgevallen dat de knieën niet altijd goed schieten bij het wegstappen. Een knie blijft dan op slot zitten waardoor ze een stukje met haar hoef over de grond sleept. Ze lijkt er geen pijn aan te hebben, draaft ook vrolijk door de wei. Maar ik vraag me af of ze hier echt overheen kan groeien?
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
foss

Bericht door foss » ma 18 mar 2013, 10:03

Vervelend Dennis maar ze kan hier overheen groeien haar achterhand moet sterker worden dus voor een karretje zal heel goed zijn.
Zou haar gewoon binnendoor laten bekappen en zit het knietje op slot zet haar een pasje achteruit dan gaat hij uit het slot.
Lekker zoveel mogelijk buiten laten lopen, het is wel erfelijk dus fokken is niet verstandig.
Jilly

Bericht door Jilly » ma 18 mar 2013, 10:05

De tinker van een vriendin heeft dat ook Dennis. Ze is nu 5 en heeft het met periodes nog steeds.
Het enige wat bij haar helpt is er actief mee bezig zijn. De spieren sterk maken door balkjes te lopen en andere coordinatieoefeningen. Dan gaat het goed, maar als ze een paar weken niks doet zijn ze weer bij af.
Als ze weer begint met de oefeningen kan ze ook gewoon gereden worden (ze rijden enkel buiten) en is er niks aan te merken.

Wat leuk die Trees! Als baksleper maakt ze zich nuttig genoeg om haar voer te verdienen toch? :P

Wij hebben op stal sinds september 2 shetjes. Ze stonden al jaren alleen maar als grasmaaier (ze zijn nu +/- 20) en nu hebben ze ook een actief leven! Ze dienen als lespony's voor de equitherapie voor de allerkleinsten en ze hebben beiden verzorgkindjes die er heel actief mee zijn.
Het was even wennen voor ze, maar ze zijn echt helemaal opengebloeid. Je merkt dat ze het fantastisch vinden om mee op stap te gaan en met de grote paarden mee te doen. Heerlijke tutjes :))

Alleen dat uitbreken he :+ hebben jullie daar ook zo'n last van met de kleintjes?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Gesloten