Hoe kritisch kijken ze naar littekens?
- nobbygaard
Hoe kritisch kijken ze naar littekens?
Ik heb 1,5 jaar geleden toen Crystal zo ziek was mijn lidmaatschap opgezegd bij het stamboek. Dit omdat ik wat problemen had i.v.m. de chip en omdat ik niet meer dacht dat het ooit nog goed zou komen met Crystal. Nu alles achter de rug is en we weer zien dat ik Crystal in conditie kan brengen gaat er ook weer van alles bij me kriebelen. Zo zou ik dus best wel weer eens naar de keuring met haar willen. Alleen heeft ze dus in haar hals 2 duidelijke littekens er aan over gehouden. Nu is mijn vraag in hoe verre ze hier op de keuring door heen kijken. Zijn ze daar namelijk wel kritisch op dan vind ik het zonde om weer lid te worden omdat het voor mij dan toch geen toegevoegde waarde kan geven.
Laatst gewijzigd door nobbygaard op ma 04 feb 2013, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hoe kritisch kijken ze naar littekens?
Ik zou ze gewoon even bellen en dan alleen vragen in hoeverre hier op een keuring naar wordt gekeken. Dan weet je het gelijk. Je hoeft niet te melden dat je lidmaatschap hiervan af hangt.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Denk dat het wel aardig zichtbaar is dat het trauma is ipv een geboren afwijking of niet?
Dinika het oudere zusje van Imre heeft toen ze jong was een vetbult gehad, die is open gegaan en sindsdien zit er op die plek in haar hals een 'deuk'. Maar die heeft daar nog nooit commentaar op gehad, omdat het op haar hals zit.
Dinika het oudere zusje van Imre heeft toen ze jong was een vetbult gehad, die is open gegaan en sindsdien zit er op die plek in haar hals een 'deuk'. Maar die heeft daar nog nooit commentaar op gehad, omdat het op haar hals zit.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Daar kijken ze niet naar. Het is niet aangeboren of erfelijk.
Het zit niet op de benen waar door hij/zij onregelmatig of kreupel op zou zijn.
Het is nu een schoonheidsplek.
Senna bij ons heeft ooit een in de punten van de voorlader gelopen en had een mega grote wond op haar buik. Wat je nu ook nog wel kunt zien.
Die is daar ook mee naar de keuring geweest en er is wel eens wat van gezegd maar ze is er nooit op afgerekend
Zelfs ned. Kampioen mee geworden.
Niet te druk over maken.
Succes en lekker mee naar de keuring komen.
Het zit niet op de benen waar door hij/zij onregelmatig of kreupel op zou zijn.
Het is nu een schoonheidsplek.
Senna bij ons heeft ooit een in de punten van de voorlader gelopen en had een mega grote wond op haar buik. Wat je nu ook nog wel kunt zien.
Die is daar ook mee naar de keuring geweest en er is wel eens wat van gezegd maar ze is er nooit op afgerekend
Zelfs ned. Kampioen mee geworden.
Niet te druk over maken.
Succes en lekker mee naar de keuring komen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
Lajke mist een oog door een ongeluk. Die kreeg afgelopen zomer in Belgie gewoon een A premie met genoeg punten om voorlopig stermerrie te worden. Geen opmerking over gehoord, ze loopt prima, heeft ook geen invloed op haar raskenmerken.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Ik denk ook dat het niet uit maakt. Misschien kunnen ze een keer vragen wat het is, maar dat is alles.
Dus, hup lid worden en naar de keuring met haar!!
Dus, hup lid worden en naar de keuring met haar!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bij Ido krijg ik wel altijd de vraag over zijn litteken, maar het heeft nooit gevolgen gehad voor de jurering
Idd je kunt er hooguit een vraag over krijgen maar thats it.
Ik heb ook niet de ervaring dat ze er op afkeuren.
Brijol heeft als jaarling met z'n achterbeen in de draad gezeten en daar is nog een duidelijk litteken van over gebleven. Nooit een opmerking over gemaakt volgens mij.
Hay heeft ook eens een grote wond gehad op z'n hoofd, daar is allemaal wit haar op gegroeid. Zouden ze dat geloven?
Brijol heeft als jaarling met z'n achterbeen in de draad gezeten en daar is nog een duidelijk litteken van over gebleven. Nooit een opmerking over gemaakt volgens mij.
Hay heeft ook eens een grote wond gehad op z'n hoofd, daar is allemaal wit haar op gegroeid. Zouden ze dat geloven?

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Jilly schreef:Ik heb ook niet de ervaring dat ze er op afkeuren.
Neeeeee Jilly, geloven ze dat echt niet????

Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik heb bij een ander ras ook een hengst gekend die gewoon goedgekeurd is met een beenwond.
Wonden hebben niks met de kwaliteit te maken.
Jilly zou het op een trekking gooien
Wonden hebben niks met de kwaliteit te maken.
Jilly zou het op een trekking gooien

http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
- nobbygaard
Zal eerst eens begin maart tijdens haar enting aan de dierenarts vragen of ik ooit nog weleens een veulentje bij haar kan fokken ondanks dat de lever wat aangetast is. Ik weet namelijk niet of dit een risico voor haar kan zijn tijdens een dracht of bevalling, maar als het wel zo is dan hoef ik ook eigenlijk niet meer naar een keuring. Voor haar ouders hoef ik ook geen predikaten meer te gaan behalen, dus dan weet ik ook genoeg. Mocht het geen probleem zijn om hiermee toch een veulentje ooit eens in de toekomst te fokken, dan gaan we ons toch maar voorbereiden op een keuring denk ik.
Naar mijn idee kijken ze er niet naar.... op een keuring.
Denkend aan Sjol met bult op neus en groot litteken van droes als veulen.
Wat fokken betreft inderdaad dierenarts navragen wat wijsheid is.
Denkend aan Sjol met bult op neus en groot litteken van droes als veulen.
Wat fokken betreft inderdaad dierenarts navragen wat wijsheid is.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Klopt.Viv schreef:Idd je kunt er hooguit een vraag over krijgen maar thats it.
Linda heeft een grote druk plek op haar schoft en 2 witte puntjes ernaast.
Ze kwamen wel even poolshoogte nemen, maar verder mocht ze gewoon haar ronde doen

Huisje, Beestjes, paardjes 
Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann
Iniminies: Kaida, Nevada& Anzalique <3
.
Trotse mamma van; Jerôme& Jente

Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann
Iniminies: Kaida, Nevada& Anzalique <3
.
Trotse mamma van; Jerôme& Jente

Onze hendrik had vorige jaar een paar weken voor de keuring met z'n been in de draad gezeten, op de keuring was de wond nog duidelijk zichtbaar (hechtingen waren er net uit) maar hij liep er prima mee. Jury kwam wel even vragen wat er gebeurd was maar hij is hier verder niet op afgerekend. inmiddels zie je er ook bijna niks meer van.