H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, deel 2
Re: H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, dee
ja vind ik ook vroeg
Voor de fokker is het mede voor de sport en om zijn kleine welsh fokkerij meer naar voor te brengen. Voor ons voor het plezier en het weten van waaraan en waaraf met Swann (wil er ook wel eens mee fokken en dan moet je toch een idee hebben van wat er verbeterd moet worden).
Verder is het een goede les voor brutale Swann in haar opleiding tot superpony.
Wij zijn steeds goede contacten blijven houden met die jongen (studeert nog) en is zo wel leuk om alles van de zijlijn te volgen.
Hij weet geheel wat er moet gedaan worden, wij niet.
We moeten dus haar baard en kin scheren, een van dezer dagen. En ze zou een beetje moeten bijkomen (maar dat gaat denk ik niet goed lukken)
Voor de fokker is het mede voor de sport en om zijn kleine welsh fokkerij meer naar voor te brengen. Voor ons voor het plezier en het weten van waaraan en waaraf met Swann (wil er ook wel eens mee fokken en dan moet je toch een idee hebben van wat er verbeterd moet worden).
Verder is het een goede les voor brutale Swann in haar opleiding tot superpony.
Wij zijn steeds goede contacten blijven houden met die jongen (studeert nog) en is zo wel leuk om alles van de zijlijn te volgen.
Hij weet geheel wat er moet gedaan worden, wij niet.
We moeten dus haar baard en kin scheren, een van dezer dagen. En ze zou een beetje moeten bijkomen (maar dat gaat denk ik niet goed lukken)
-
Ik heb Mette net eens getest op koelbloedigheid.... hij reageert dus gewoon echt niet als je je handschoenen over zijn oren schuift... want als je eet, dan eet je. Dan kun je wel opkijken naar wat het vrouwtje doet als ze heel hard staat te lachen maar je gaat NIET met je kop schudden om die maffe dingen kwijt te raken.
Ook schuiven als ze door wil met een volle kruiwagen, is niet nodig. Zelfs niet als ze tegen je achterbeen duwt met die wagen. Heb hem dus een goede zet tegen zijn kont gegeven met mijn hand en toen schoof hij op zijn dooie gemak.
Ook schuiven als ze door wil met een volle kruiwagen, is niet nodig. Zelfs niet als ze tegen je achterbeen duwt met die wagen. Heb hem dus een goede zet tegen zijn kont gegeven met mijn hand en toen schoof hij op zijn dooie gemak.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Ach zo heb ik de Hepsie ook wel eens met van alles toegetakeld.. incl. groene wiebelemmer op haar kont gezet.Bloemetje75 schreef:Ik heb Mette net eens getest op koelbloedigheid.... hij reageert dus gewoon echt niet als je je handschoenen over zijn oren schuift... want als je eet, dan eet je. Dan kun je wel opkijken naar wat het vrouwtje doet als ze heel hard staat te lachen maar je gaat NIET met je kop schudden om die maffe dingen kwijt te raken.
Geent terwijl iemand er een appel in duwde.
Vliegenapray erover met links, paar brokjes erin met rechts, los in de wei.
Als je grootste hobby is eten, kan je veel hebben, als er maar eten is...
Bovendien, wie wil er nou geen warme oren!?
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
-
Vliegenspray is eng.... Maar lajke geeft dan geen goed voorbeeld. Wiebelemmer is niet eng, dekent, sjabrak en zadel ook niet. Stuk plastic op de grond is niet eng maar zodra het van de grond is wel? Terwijl Lajke daar wel goed voorbeeld geeft... Voir de rest is weinig eng, fietsende kinderen niet, gespring op de trampoline niet, voetballen in de wei is leuk, wapperende lappen aan de waslijn, ook allemaal niet eng.
Ik mag zorgen voor
Oei, dan is er voor Swann nog veel eng, maar dat wordt dit jaar geheel opgelost.
Swann vindt veel goed, vliegenspray nog niet getest (wij spuiten enkel als er gereden wordt, en zelfs dan liever niet) maar een emmer op de poep, of een halve baal hooi op de rug leggen (terwijl ik alles in haar net prop) is allemaal ok.
Rode lintjes (van die flapperlintjes zoals ze bij de politie blauw witte hebben) zijn ook niet meer eng. Een deken ook niet (nee dat moet je slopen, en als straf kreeg ze even een deken op, was snel gedaan).
We gaan nog niet teveel schriktraining doen voor de keuring, dan is ze des te heviger en toont ze zich beter (briesmadame dat we hebben, als ze haar opjaagt (redelijk vaak voor een futiliteit) staat ze altijd te briesen, koddig hoor)

Swann vindt veel goed, vliegenspray nog niet getest (wij spuiten enkel als er gereden wordt, en zelfs dan liever niet) maar een emmer op de poep, of een halve baal hooi op de rug leggen (terwijl ik alles in haar net prop) is allemaal ok.
Rode lintjes (van die flapperlintjes zoals ze bij de politie blauw witte hebben) zijn ook niet meer eng. Een deken ook niet (nee dat moet je slopen, en als straf kreeg ze even een deken op, was snel gedaan).
We gaan nog niet teveel schriktraining doen voor de keuring, dan is ze des te heviger en toont ze zich beter (briesmadame dat we hebben, als ze haar opjaagt (redelijk vaak voor een futiliteit) staat ze altijd te briesen, koddig hoor)
Geen idee wat Hepsie wel of niet eng vind, staat te ver weg.... zucht....
-
Maar Hepsie heeft de hele dag vriendjes om te spelen! Mette moet het met Lajke doen en die heeft er echt niet altijd zin in. En het vrouwtje waardeert het niet als je in haar benen of armen wilt bijten.
Ik mag zorgen voor
Da's waar, daarom staat ze daar ook, kan ik haar hier niet bieden.
Vandaar dat ze in verweggistan gezet is.
Vandaar dat ze in verweggistan gezet is.
Hier gaan er geen naar verweggistan, we hebben 2 fjordentantes om Swann op te voeden.
Jalenka heeft de taak als stiefmama opgenomen (deelt de beten en straffen uit) en Githa is er om mee te spelen en zot te doen (met de hoogste in rang gaat de laagste in rang spelen
)
Denk dat Swann een goede paardse opvoeding krijgt. Als ze van de eetbakken van de fjorden een graantje mag pikken, denk ik dat Swann niet kan klagen.
Jalenka heeft de taak als stiefmama opgenomen (deelt de beten en straffen uit) en Githa is er om mee te spelen en zot te doen (met de hoogste in rang gaat de laagste in rang spelen

Denk dat Swann een goede paardse opvoeding krijgt. Als ze van de eetbakken van de fjorden een graantje mag pikken, denk ik dat Swann niet kan klagen.

Qua spelen komt Heros hier voldoende aan zijn trekken met P.C. 
Heros is eigenlijk ook nergens bang voor, hij is eerder overal nieuwsgierig naar.....toen mijn vader afgelopen zomer bijv. met de hooiruif bezig was...liep Heros er ineens met z'n hamer vandoor...en terwijl er geboord werd, wilde hij rustig z'n neus ertussen steken (piercing??)

Heros is eigenlijk ook nergens bang voor, hij is eerder overal nieuwsgierig naar.....toen mijn vader afgelopen zomer bijv. met de hooiruif bezig was...liep Heros er ineens met z'n hamer vandoor...en terwijl er geboord werd, wilde hij rustig z'n neus ertussen steken (piercing??)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
-
Hier stond Mette ook met kop over het hek te kijken hoe de werkman een stenen vensterbank inkortte? Gaf ook verl herrie en stof en typisch luchtje.
We hebben nog snel 50 balen hooi gehaald. Nu is de wei nog bevroren en kunnen we er met aanhanger makkelijk door. Vanmorgen eindelijk ook weer en lading mest weggebracht. Er liggen nog wel 4 aanhangers vol....
We hebben nog snel 50 balen hooi gehaald. Nu is de wei nog bevroren en kunnen we er met aanhanger makkelijk door. Vanmorgen eindelijk ook weer en lading mest weggebracht. Er liggen nog wel 4 aanhangers vol....
Ik mag zorgen voor
Heb hier ook wel 2 opvoeders Sjol en Toobs, Toobs was gek op dat kleine krentje.
Maar geen wei... en op stal zetten vind ik geen optie.
Weet zeker dat ze leven in de brouwerij weet te houden met Toobs, hoewel Sjol gisteren ook heel blij was.
(pics plaza staat filmpje, meesten hebben het al wel gezien.)
Maar geen wei... en op stal zetten vind ik geen optie.
Weet zeker dat ze leven in de brouwerij weet te houden met Toobs, hoewel Sjol gisteren ook heel blij was.
(pics plaza staat filmpje, meesten hebben het al wel gezien.)
-
Ben met je eens dat kleintjes gewoon buiten horen (met mogelijkheid tot beschutting), hoewel ik me kan voorstellen dat Toobs en Sjol veel lol met Hepsie zouden kunnen hebben.
Ik mag zorgen voor
Hepsie heeft gewoon een top plekkie daar en ze kan daar lekker ongestoort puber fjord wezen.
En geen last van een gekke mens die handschoenen op je oren plaatst
Of een mens die vind dat een fjord een deken over zijn kop moet hebben en dan niet bang moet zijn.
Snappen die mensen dan echt niet dat een fjord gewoon heel stoer is en nergens voor terug deinst??
Nee die mensen moeten echt nog een hoop leren, maar daar ben ik, Fimke, al druk mee bezig hoor, mijn mens luistert al aardig naar mij, en doet ze dat niet, tja dan zijn de consequenties voor haar. Zoals vandaag, niet luisteren???!!! Oke dan, dan moet ik maar even flink aan je haren trekken. Maar dan word mens weer boos en krijg je gewoon een tik op je neus he!! Niet normaal meer. Maar ja heb het toen maar niet nog een keer gedaan, voor ze dalijk mijn haar er ook uit trekt.
gr Fimke
En geen last van een gekke mens die handschoenen op je oren plaatst

Of een mens die vind dat een fjord een deken over zijn kop moet hebben en dan niet bang moet zijn.
Snappen die mensen dan echt niet dat een fjord gewoon heel stoer is en nergens voor terug deinst??

Nee die mensen moeten echt nog een hoop leren, maar daar ben ik, Fimke, al druk mee bezig hoor, mijn mens luistert al aardig naar mij, en doet ze dat niet, tja dan zijn de consequenties voor haar. Zoals vandaag, niet luisteren???!!! Oke dan, dan moet ik maar even flink aan je haren trekken. Maar dan word mens weer boos en krijg je gewoon een tik op je neus he!! Niet normaal meer. Maar ja heb het toen maar niet nog een keer gedaan, voor ze dalijk mijn haar er ook uit trekt.
gr Fimke

♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Nou hadden we veel van die dingen al eens getest..
Wiebel emmer...

Overstroming in wei.

Deken.. (ja, ze heeft er ooit ingepast het is mijn hond zijn dekentje)

Zo klein was ze dus.

Dekzeil

Bal.
Altijd eerst kijken of het eetbaar is.

Vliegenspray.

En het ergste... rare mensen...

Bij gebrek aan recente foto's....
Wiebel emmer...
Overstroming in wei.
Deken.. (ja, ze heeft er ooit ingepast het is mijn hond zijn dekentje)
Zo klein was ze dus.
Dekzeil
Bal.
Altijd eerst kijken of het eetbaar is.
Vliegenspray.
En het ergste... rare mensen...
Bij gebrek aan recente foto's....
Heerlijk om die veulen foto's van Hepsie weer een keer te zien.
Ze was echt een klein ding he met dat dekentje op.
Ze was echt een klein ding he met dat dekentje op.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Leuk is dat he die foto's terugkijken. Mag ik ook altijd graag.
Heb eigenlijk wel weer zin om naar de htjes in balloo te gaan, maarja woon nu ook ver van ze weg dus even weer geduld hebben
Heb eigenlijk wel weer zin om naar de htjes in balloo te gaan, maarja woon nu ook ver van ze weg dus even weer geduld hebben
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Kan me bijna niet meer voorstellen dat ze ooit allemaal klein waren en de Hepsie was echt een ukkie.
hahahaha....och arme...die foto met dat dekentje om (die waarop het ook paste dus)....alleen maar lange stelten en een hoofd...geweldig

In Balloo is het natuurlijk prachtig opgroeien, dat staat helemaal buiten kijf!
Ik vind het vooral ook heerlijk om de zomer in die foto's weer te zien....maar ik klaag niet...de zon schijnt hier nu dus langzaam maar zeker komt het er weer aan....het voooooooorjaaaaaaar..... *kan niet wachten!*

In Balloo is het natuurlijk prachtig opgroeien, dat staat helemaal buiten kijf!

Ik vind het vooral ook heerlijk om de zomer in die foto's weer te zien....maar ik klaag niet...de zon schijnt hier nu dus langzaam maar zeker komt het er weer aan....het voooooooorjaaaaaaar..... *kan niet wachten!*
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
-
Mette staat te zweten in de wei... Hij kijkt wel heel alert en vrolijk en drentelt wat rond op zoek naar ondeugd om uit te halen.
Het is ook wat, van -15 naar +10 in dagen.....
Heb wel besloten dat ik de vorst en gezeul met water liever heb dan door de blubber ploegen met mijn kruiwagen met mest.
Het is ook wat, van -15 naar +10 in dagen.....
Heb wel besloten dat ik de vorst en gezeul met water liever heb dan door de blubber ploegen met mijn kruiwagen met mest.
Ik mag zorgen voor