Shettenpret en minipraat
Re: Shettenpret en minipraat
Dat doet Enzo ook vaak Dennis... Die rolt ook om de gekste dingen en op de gekste momenten
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Ook hier al weer mooie beertjes te zien, in de wei nemen de isoleerdekentjes ook al stevig toe, met name bij Tofino en Fleur.
(tenminste, enten bij een Fjord is een aardigheid tov de kleintjes)
Hier nog paar plaatjes...aantal hebben jullie misschien al op MP gezien...zoekende naar nieuw thuis, maar wordt ie niet verkocht, ach..vind ik dat ook nog niet zo erg

Eindelijk eens een beetje zijn beweging vast kunnen leggen paar weken geleden.
Had het al paar keer geprobeerd, maarja...altijd nét achter een struik, Fleur ervoor, Flower ervoor, van achter te zien, etc etc....beetje dit kaliber:

Of dit:
ditmaal poging X en jawel, 1 foto...
en hij kan zo lekker sjouwen.

Als Flower en Tofino los gaan, valt Fleur beetje in het niet

Verder is het een lekker wakker stelletje...vooral de grote kleine haarbal is met niks al op te jutten (en die andere kleine viervoeter doet gráág mee).

Al kan mams van de grote kleine haarbal het ook heus wel.

Daarnaast is de kleine kudde nog weer uitgebreid met een shetlander (en dan zie je ineens heel duidelijk het verschil tussen Shetlandertype en NMPRS type).
De shetlander van de buren is overgegaan naar de andere buren en nu hier in de wei gekomen, dus Flower is niet langer de oudste en wijste. Wordt ooit nog wel eens miniland naast Fjordenland hier
Ideaal! Hier ook geen kik (paar weken geleden al)..maar ze chippen ook supervlot...zat er al in voor ik er erg in had (en hij)...gaat bij de Fjorden toch met meer spektakel, terwijl die gevoellozer zijn op dat gebiedfoss schreef:Vandaag zijn de 2 veulens gechipt ze gaven geen kik echte mannen he.

Hier nog paar plaatjes...aantal hebben jullie misschien al op MP gezien...zoekende naar nieuw thuis, maar wordt ie niet verkocht, ach..vind ik dat ook nog niet zo erg

Eindelijk eens een beetje zijn beweging vast kunnen leggen paar weken geleden.
Had het al paar keer geprobeerd, maarja...altijd nét achter een struik, Fleur ervoor, Flower ervoor, van achter te zien, etc etc....beetje dit kaliber:

Of dit:

ditmaal poging X en jawel, 1 foto...

Als Flower en Tofino los gaan, valt Fleur beetje in het niet

Verder is het een lekker wakker stelletje...vooral de grote kleine haarbal is met niks al op te jutten (en die andere kleine viervoeter doet gráág mee).

Al kan mams van de grote kleine haarbal het ook heus wel.

Daarnaast is de kleine kudde nog weer uitgebreid met een shetlander (en dan zie je ineens heel duidelijk het verschil tussen Shetlandertype en NMPRS type).
De shetlander van de buren is overgegaan naar de andere buren en nu hier in de wei gekomen, dus Flower is niet langer de oudste en wijste. Wordt ooit nog wel eens miniland naast Fjordenland hier

Geluk is de vrucht van intens werk
Wat een leuke foto's Annabell, en die kleine Tex is ook helemaal inhaar element tussen de pony's.
James is een echte shet, aar er word me toch regel matig gevraagt of James nu een shet of een NMPRS, hij is ook vrij luxe voor een shet. en ik meende wel eens van iemand gehoord te hebben dat James vader staat in geschreven bij het shetstamboek, maar ook bij het NMPRS, kan dat eigenlijk wel?
James is een echte shet, aar er word me toch regel matig gevraagt of James nu een shet of een NMPRS, hij is ook vrij luxe voor een shet. en ik meende wel eens van iemand gehoord te hebben dat James vader staat in geschreven bij het shetstamboek, maar ook bij het NMPRS, kan dat eigenlijk wel?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
- Anne&Wendie
- Contacteer:
Leuk koppel heb je zo in de wei lopen Annabel!
Is er hier iemand die ons kan helpen bij de keuze van een hengst voor Trees?
Voor ons als leek, gaan we voor karakter, kleur en het liefst iets meer maat.
Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Leuk Annabel wat is hij groot geworden en leuk, heb nog wel een leuk maatje voor hem
Ik ben niet erg thuis in de shetlanders weet alleen wat van NMPRS en AMHA maar ik zou gewoon bij een grote fokker gaan kijken dan heb je keus.
Ik heb zelf een appaloosa hengst en een palomino bonte.

Ik ben niet erg thuis in de shetlanders weet alleen wat van NMPRS en AMHA maar ik zou gewoon bij een grote fokker gaan kijken dan heb je keus.
Ik heb zelf een appaloosa hengst en een palomino bonte.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Moet je eens even bij hengstenhouderij kramp kijken, die heeft leuke hengsten met leuke kleuren.Anne&Wendie schreef:Leuk koppel heb je zo in de wei lopen Annabel!
De vader van James komt daar ook vandaan.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Tofino heeft echt een Exmoor kleurtje 
Ik heb nog een leuke hengst staan. Goed karakter, grote maat, maar zwart
Enzo zou eigenlijk nog steeds een keer gecastreerd moeten worden...

Ik heb nog een leuke hengst staan. Goed karakter, grote maat, maar zwart

Enzo zou eigenlijk nog steeds een keer gecastreerd moeten worden...

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet

Tofino heeft inderdaad een hele mooie kleur, Annabel! Leuke foto's, ze kunnen allemaal lekker lopen trouwens.
Heb je Tofino nog niet gespeend?
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Dankjullie!
Tex is inderdaad echt een boerderij-met-paarden-hond, hopelijk wordt Kelowna ook zo
@Dennis: Heb Tofino nog niet gespeend nee, zie hem ook niet heel vaak meer bij Flower drinken, maar vooralsnog gaat het ook conditioneel bij Flower nog heel goed. Zat met het probleem dat bij het spenen 1 vd beide alleen zou moeten komen te staan (of met een Fjord), maar nu met Pepsi er bij, kunnen ze straks tijdelijk apart (mits hij voortijdig verkocht wordt). Het is voor nu alleen nog zo lekker dat ze met zijn allen op het grote land kunnen staan.
haha en ja heb al wat afgedubt, op zich mag Tofino van mij ook wel blijven, maar wil eigenlijk volgend jaar Flower ook weer onder de hengst...
Tex is inderdaad echt een boerderij-met-paarden-hond, hopelijk wordt Kelowna ook zo

@Dennis: Heb Tofino nog niet gespeend nee, zie hem ook niet heel vaak meer bij Flower drinken, maar vooralsnog gaat het ook conditioneel bij Flower nog heel goed. Zat met het probleem dat bij het spenen 1 vd beide alleen zou moeten komen te staan (of met een Fjord), maar nu met Pepsi er bij, kunnen ze straks tijdelijk apart (mits hij voortijdig verkocht wordt). Het is voor nu alleen nog zo lekker dat ze met zijn allen op het grote land kunnen staan.
haha en ja heb al wat afgedubt, op zich mag Tofino van mij ook wel blijven, maar wil eigenlijk volgend jaar Flower ook weer onder de hengst...
Geluk is de vrucht van intens werk
Zolang Flower er geen last van heeft zou ik hem er ook nog bij laten.
Dreams was zo leuk vanochtend! Ik ben voor het eerst met haar alleen naar het bos geweest. De heenweg was ze relaxed maar in het bos heerlijk wakker en ze durft het voortouw te nemen :-) oortjes erop en lekker draven :-) heb het touw wat laten vieren zodat ze wat meer naar voren kon en ik benieuwd was wat ze zouden als ik achter haar rende met een rammelende regenjas..... Ze deed het super, af en toe een galopje maar verder zo braaf :-)
Dreams was zo leuk vanochtend! Ik ben voor het eerst met haar alleen naar het bos geweest. De heenweg was ze relaxed maar in het bos heerlijk wakker en ze durft het voortouw te nemen :-) oortjes erop en lekker draven :-) heb het touw wat laten vieren zodat ze wat meer naar voren kon en ik benieuwd was wat ze zouden als ik achter haar rende met een rammelende regenjas..... Ze deed het super, af en toe een galopje maar verder zo braaf :-)
Wat leuk Dennis dat het zo goed gaat met Dreams, altijd fijn als je lekker het bos in kunt met je paard.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Denk dat het bos op drie minuten loop afstand is :-) dan zit ik in een klein bosje, maar wat ik hoorde moet er nog meer zijn!
Wat heerlijk zeg, lijkt me heerlijk als je zo dicht bij het bos zit, denk dat ik dan veel in het bos te vinden zou zijn.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Ik had mijn handen weer vol aan Dreams!
ik was met haar een stukje wandelen en ben een viaduct over de snelweg over gegaan. Dat was op zich niet zo heel spannend, alleen Dreams wil maar draven! Oortjes erop en gassen maar haha. Langs de fiets zou ze volgens mij prachtig vinden, maar denk dat dat nog iets te snel is

- Yfke-lover
Leuk leuk ik heb een topic gevonden waar ik me echt thuis voel namelijk deze want ik wil jullie een zeer lieve eigenwijze shet voorstellen
Ik stel jullie voor aan LILLY

Anouk heeft haar van kennissen gekregen op haar verjaardag anders moest ze naar de slacht en dat konden we echt niet laten gebeuren
Ze lijkt qua karakter heel erg op onze Yfke is heeft een hoog knuffelgehalte en is in de omgang heel lief, alleen eigenwijs ik heb nog nooit zo'n eigenwijze
pony mee gemaakt. Ze is al tig keer uitgebroken uit de wei omdat madam het gras aan de andere kant van de draad lekkerder vind Al een paar keer door de draad omdat de draad van de weide uitgang niet gauw genoeg los deed
Ze vind het leuk om een zadel op te hebben om te rijden maar als madam geen zin heeft probeert ze echt alles om er onder uit te komen steigeren bokken rodeo rijden noem maar op.
Ojaa en ze knort onder het rijden Anouk heeft de onderlinge cross op haar gereden en je hoorde haar door het hele bos heen.
Dierenarts heeft haar nagekeken in het begin maar ze was zo gezond als een vis dus waar dat vandaan komt schiet mij maar lek maar het klinkt echt heel idioot
Haar grote vriend Zorba is pas verkocht dus nu is ze het weide maatje van Sven die ze helaas al een blauwe plek aan de benen bezorgt heeft
(Sven kwam iets te dicht bij denk ik)
Ze is 21 jaar oud maar stelt zich soms aan als een kleuter vooral als ze te lang op haar eten moet wachten.
Anouk is nu bezig met een beetje vrijheids dressuur en ze kan al steigeren op commando Niet dat ze daar altijd zin in heeft
Hier nog een paar foto's van onze madam

Vrouwtje heb je snoepjes voor mij

Okee zal een keer me best doen

/wat een scheetje ben ik he
Ik stel jullie voor aan LILLY

Anouk heeft haar van kennissen gekregen op haar verjaardag anders moest ze naar de slacht en dat konden we echt niet laten gebeuren
Ze lijkt qua karakter heel erg op onze Yfke is heeft een hoog knuffelgehalte en is in de omgang heel lief, alleen eigenwijs ik heb nog nooit zo'n eigenwijze

Ze vind het leuk om een zadel op te hebben om te rijden maar als madam geen zin heeft probeert ze echt alles om er onder uit te komen steigeren bokken rodeo rijden noem maar op.
Ojaa en ze knort onder het rijden Anouk heeft de onderlinge cross op haar gereden en je hoorde haar door het hele bos heen.
Dierenarts heeft haar nagekeken in het begin maar ze was zo gezond als een vis dus waar dat vandaan komt schiet mij maar lek maar het klinkt echt heel idioot

Haar grote vriend Zorba is pas verkocht dus nu is ze het weide maatje van Sven die ze helaas al een blauwe plek aan de benen bezorgt heeft

Ze is 21 jaar oud maar stelt zich soms aan als een kleuter vooral als ze te lang op haar eten moet wachten.
Anouk is nu bezig met een beetje vrijheids dressuur en ze kan al steigeren op commando Niet dat ze daar altijd zin in heeft
Hier nog een paar foto's van onze madam

Vrouwtje heb je snoepjes voor mij

Okee zal een keer me best doen

/wat een scheetje ben ik he
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
-
Wat een leukerd!! Hoe groot is ze?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- Yfke-lover
Ze is 1.10 m dus een grote shet van het voorjaar gaat ze waarschijnlijk nog in het tuig kent ze wel van eerder maar dat is al een tijdje geleden
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Leuk Truus! Ze ziet er nog goed, waarom zou ze naar de slacht gaan?
- Yfke-lover
Haar vorige baasje moest van stal veranderen en moest voor haar paard al 180 euro in de maand betalen en voor Lilly ook en dat kon ze gewoon niet betalen (is nog student) dus die was al dolblij dat ze bij ons mocht komen ze vraagt ook regelmatig hoe het met haar is.
En nu we Zorba niet meer hebben komt het helemaal goed uit want Sven kan niet alleen staan
En nu we Zorba niet meer hebben komt het helemaal goed uit want Sven kan niet alleen staan
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Yfke
Sigur (gio)
Zorba