Hoe vaak priveles?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Annemarie

Re: Hoe vaak priveles?

Bericht door Annemarie » wo 09 jan 2013, 07:29

Ik heb elke week een half uurtje priveles. En ik heb een ontzettend goede instructrice en elke les heb ik hier wel wat aan. Vooral lossigheid en rechtrichten vind ik zelf heel moeilijk. Elke week een half uurtje is super. Heb door pech met Anka tijdje niet gelest maar bepaalde dingen en scherpte verlies je dan toch. Aan eens in de 2 weken zou ik nu trouwens wellicht ook wel voldoende hebben omdat ik in de eerste 3 jaar een goede basis gelegd heb.

Ik rijd dan wedstrijden, maar ook als ik dat niet zou doen zou ik regelmatig blijven lessen. Ik heb gemerkt dat het Anka ook ontzettend ten goede komt als ik even weer regelmatig wat reminders krijg van wat wel en wat niet te doen. Ik ben het dus ook niet eens met wat sommige mensen (niet in dit topic volgens mij hoor) wel eens zeggen van ik rijd geen wedstrijden dus ik heb geen les nodig. Dan denk ik van nouuuuuu. Ook dan kun je heel veel profijt hebben van les.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » wo 09 jan 2013, 08:08

Ik reed 1 uur in de twee weken en betaalde daar 25 euro per keer voor.
Ik wil starten met NH lessen, maar de beoogde instructrice vraagt daar 50 euro per uur voor. Voor een clinic ben ik nog minder kwijt, dus als ik dat doe, is dat echt op maand of kwartaalbasis.

Vanaf deze week ga ik groepslessen proberen, vanavond mijn tweede proefles. Ik denk dat ik de voorkeur geef aan priveles vanwege het één op één contact, maar groepsles is weer goedkoper en je wordt af en toe gewezen op je manier van rijden. Naast groepsles zal ik dus ook nog wel privelessen blijven nemen.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » wo 09 jan 2013, 08:13

Mijn dochter rijdt bij de ponyclub en heeft daar een keer in de twee weken les ze rijdt namelijk niet mee in de springles.
Daarnaast nog een extra dressuurles op de club waar ze voor geselecteerd is en ze heeft ook nog een keer in de week priveles van Bea Aabers waar ik 12.50 euro voor kwijt ben maar het geld zeker waard.(vind ook niet duur)
Klinkt allemaal een beetje veel misschien maar Anouk vind het goed zo dus ik ook.
Weet ook niet wat je verders wilt maar ik ben wel van mening dat als je wedstrijden gaat rijden je echt wel prive les moet hebben omdat je er dan met een les van de club niet komt.
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 09 jan 2013, 08:59

Ik heb eens in de 3 weken les en dat kost 35 euro voor 3 kwartier, ze komt dan op stal en ik word echt gedrild. Heerlijk! Ik heb momenteel genoeg om aan te werken steeds, soms les ik met een ander samen en dan delen we de kosten.
rowenna

Bericht door rowenna » wo 09 jan 2013, 09:05

Anna_Dani schreef:Ik reed 1 uur in de twee weken en betaalde daar 25 euro per keer voor.
Ik wil starten met NH lessen, maar de beoogde instructrice vraagt daar 50 euro per uur voor. Voor een clinic ben ik nog minder kwijt, dus als ik dat doe, is dat echt op maand of kwartaalbasis.

Vanaf deze week ga ik groepslessen proberen, vanavond mijn tweede proefles. Ik denk dat ik de voorkeur geef aan priveles vanwege het één op één contact, maar groepsles is weer goedkoper en je wordt af en toe gewezen op je manier van rijden. Naast groepsles zal ik dus ook nog wel privelessen blijven nemen.
Belachelijk dat je zo veel moet betalen he voor NH, Ik heb het ook een tijdje gedaan en moest ook 50 euro betalen, maar dan voor een half uur en als ik een uur wilde 75 euro, vond het erg leuk om te doen, maar werd me toch echt te duur. Heb toen de cursus level 1 gekocht op dvd, maar het is dan jammer dat er niemand bij je staat om te helpen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
rowenna

Bericht door rowenna » wo 09 jan 2013, 09:08

Ik heb een tijdje prive les gehad en betaalde 30 euro voor een half uur.
Best veel als je dan iedere week rijd.
De manier van rijden bij haar beviel me ook niet zo goed, ik moest te veel op teugel rijden, terwijl ik het liefste de teugels los gooi[ bij wijze van spreken]. Dus ben daar mee gestopt, nu les ik niet meer, maar als Fim straks oud genoeg is, wil ik wel weer gaan lessen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Krista

Bericht door Krista » wo 09 jan 2013, 09:35

Ik denk als je snel wat vorderingen wil maken zoals je beschrijft dat op dit moment vaak priveles de beste oplossing is misschien tijdelijk wel twee keer in de week. Gaandeweg zal je dan merken dat het allemaal makkelijker gaat en kan je wat minder gaan lessen.
Ik streef ernaar om wel elke week te lessen eigenlijk maar dat is ook een beetje afhankelijk van waar ik op dat moment mee bezig ben in de training. Zo ben ik eind november 3 weken achtereen bij A van S*ilfhout geweest nou dan kan je er wel weer even tegenaan zeg maar, huiswerk genoeg.
Bij ons op stal betaal ik bij mijn trainer (GP niveau) 37,50 per 3 kwartier en bij van S. aanzienlijk meer zeg maar.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Kelly

Bericht door Kelly » wo 09 jan 2013, 09:46

Ik sluit me aan bij Krista.
Zeker in het begin heb je veel les nodig!

Het ligt ook vooral aan de graad van africhting en je eigen kunnen.
Ik les met Adorno om de 3 weken.
Dat komt ook omdat ik hier 3uur voor moet reizen met de trailer.
Maar ik leer hier zoveel dat ik zeker zelf 3 weken vooruit kan.
Al mijn vragen kan ze beantwoorden en ik krijg ook echt "huiswerk" mee.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » wo 09 jan 2013, 10:23

Ik leste met yara 1 keer per week en later om de week privé en om de week groep
Ik kreeg genoeg huiswerk zodat ik zelf aan de slag kon

Met Palermo zal ik straks af en toe een les meepakken, ook goed voor mij en Fayah straks
Fayah wil ik wekelijks lessen omdat ze nog jong is, Miss soms een mangeles om aan andere paarden te wennen dus puur voor haar
wolkj

Bericht door wolkj » wo 09 jan 2013, 10:34

Ik heb priveles van Jolanda Bevelander, één keer in de week.
De ene week met de kwpn'er en de andere week met Faira.
Ze komt naar mij toe en ik betaal 17,50 voor een half uur.
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Daphne

Bericht door Daphne » wo 09 jan 2013, 11:23

Ik heb ook elke week privéles. Afgelopen week zelfs twee keer. Vooral met mijn jonge paard vind ik het superbelangrijk om de basis goed te leggen. Ik moet zelf ook nog veel leren en mijn instructrice erbij leer ik precies waar ik op moet letten. Bovendien word ik zelf na een tijdje geen les ook minder scherp, zoals Annemarie ook zegt. Ik heb het dus echt nodig.

Ik heb 30/45minuten, losrijden doe ik van te voren. Dit kost me €27,50 per keer.
Jilly

Bericht door Jilly » wo 09 jan 2013, 11:56

Ik had destijds 1x per week een uur dressuurles.
Nu hebben we even winter- en blessurestop, maar tot een paar weken geleden had ik 1x in de 2 weken 1 uur grondwerkles. Ik ben alleen begonnen en na een paar lessen is mijn stalgenoot ingepikt.
Nu lessen we samen voor 25 euro p.p.

Ik rijd niet zo fanatiek en veel dus 1x per week lessen vind ik eigenlijk te veel. Soms had ik net 1 keer 'huiswerk' kunnen maken en dan was het alweer les.
Maar toen leste ik ook aan 15 euro per uur, dus voor dat geld was het ook wel weer fijn om een strenge juf aan de kant te hebben staan en een paar lessen aan hetzelfde te werken ipv dat alleen te doen.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Eros

Bericht door Eros » wo 09 jan 2013, 13:21

Ik heb op het moment 1x per week een half uurtje privé les.
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » wo 09 jan 2013, 15:59

Ik heb nu een keer per week les en dan de ene week een uur en de andere week een half uur. Dit omdat ik gewoon niet meer kan betalen. Met het uur helpt ze me ook met het inrijden en met het half uur dan rijd ik zelf van te voren in. Voor een uur betaal ik 28 euro en voor een half uur 19 euro.

Daarnaast loop ik op moment ook stage op haar bedrijf en krijg op mijn stage dag les op een Z-dressuur pony daar leer ik een hele hoop van hier hoef ik dan niet voor te betalen.
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Antine

Bericht door Antine » wo 09 jan 2013, 17:15

Wat leuk om te lezen dat er zoveel mensen priveles nemen :D

Ik heb vorige jaar van mei tot half september elke week menles genomen met Aselt met als doel voor de pipowagen. les= 25, - euro per keer maar dan waren we anderhalf uur de weg op. Good value for money en ik heb echt veel geleerd.
Daarvoor ook met mijn Noriker jaren wekelijks menles gehad.

Nu ben ik net ook weer begonnen met grondwerk/freestyle lessen van een instructrice die de opleiding bij Dressuur natuulijk volgt en dat is om de week. Kost 20,- per uur en is echt zoooo leuk en leerzaam. Mijn groepsles bij de manege is dus 10,- per keer en ookal wat hoog gegrepen wel heel goed voor Aselt..met veel paarden in een bak is ook iets waar hij & ik aan moeten wennen. Mijn doel is dus in het najaar een B proefje te rijden bij deze manege en daar naar toe werken. Ik denk ook dat als je wedstrijden wilt rijden het handig is om regelmatig les te nemen :))

Eerst iemand vinden die bij ons past en waar we een klik mee hebben!!(en die ik snap haha!)
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 09 jan 2013, 17:30

Roosjuh schreef:Ik zoek nog lesklanten hier in de buurt. Normaal gesproken lesten mijn leerlingen 1 keer in de week bij mij privé. Kinderen een half uur (excl spelletjes en warming up e.d.).

Zelf les ik ook graag 1 keer in de week. In rotterdam betaalde ik 15 voor mijn instructrice voor ongeveer een uur. Ik vind zelf 45 minuten lang genoeg.
waar wil je zelf gaan lessen Roos? Weet je dat al? Wb Jessie, daar hebben we het verder nooit over doorgesproken. We moeten maar eens kijken.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Liek
Contacteer:

Bericht door Liek » wo 09 jan 2013, 17:40

Ik had in het begin de ene week een half uur privéles en de andere week een uur in een groepsles (met z'n drieën), maar aangezien ik met die lessen niets opschoot (geen duidelijke aanwijzingen voor hulpen, zit en dergelijke) heb ik een andere instructrice gezocht waar ik nu een keer in de twee weken les van heb. Hierin leer ik zoveel meer, dat ik daar twee weken mee vooruit kan ;)
Esther

Bericht door Esther » wo 09 jan 2013, 17:46

Ik wil ook wel weer graag les, maar het is hier best lastig.
Heb zelf geen bak, wat betekent dat je er naar toe moet en moet huren. Heb ook wel eens in het weiland les gehad, maar dat is toch niet heel handig..
Het kost ook best veel geld en alleen lessen en een bak huren is gewoon te veel.
Dan heb je nog het feit dat Tea drachtig is, dus dat houdt dan een keer op en met een veulen aan de voet naar een andere stal voor de bak is te lastig.

Heb twee jaar terug nog wel menlessen gehad, die kwam dan op de club en dan reed je 20 minuten excl. in en uitrijden. Dat was wel fijn.

Misschien aankomend jaar met Fjella lessen, ik hoop het!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » wo 09 jan 2013, 17:56

wolkj schreef:Ik heb priveles van Jolanda Bevelander, één keer in de week.
De ene week met de kwpn'er en de andere week met Faira.
Ze komt naar mij toe en ik betaal 17,50 voor een half uur.
Doe Jo een keer de groetjes van mij, heb er ooit, lang lang geleden, met nog een vriendin, schapen verlost :D (bij haar vader dan).

Omdat priveles zo nodig is soms, vandaag met Toobs 1e MEN priveles gehad, overigens 1e menpriveles ooit, want met Sjol alleen groepslessen
gereden (oke, 1 x prive, want toen kwam de rest niet opdagen).
20 euro half uur, wel zelf met trailer erheen, maar wel weer hun wagen geleend.
Van P. de R)onde.

Was overigens heel leuk en bijzonder leerzaam, volgende week gaan we weer, moet hem nu voor de wagen even aan de praat zien te houden,
totdat karretje gewoongoed is geworden.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
wolkj

Bericht door wolkj » wo 09 jan 2013, 18:04

@ Do; ik zie haar vrijdag weer. Zal het doorgeven! ;) Het is zo'n schat! :)

& P. de Ronde is voor ons hier in de regio ook bekend, vriendin van me heeft haar trekpaard daar pa slaten beleren. Geeft hij fijn les?
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Plaats reactie