Volgende Ronde voor Toobs, mennen! pagina 2 filmpje.

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Sjolvir

Re: Volgende Ronde voor Toobs, mennen! pagina 2 filmpje.

Bericht door Sjolvir » za 05 jan 2013, 18:35

Toobs is geschikt verklaard en komt morgen na rondje oliebollen springen in Zwartewaal weer lekker naar huis.
Kan hij morgen middag met Sjollie in de paddock spelen!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Rehtse

Bericht door Rehtse » za 05 jan 2013, 20:51

Sjolvir schreef:Toobs is geschikt verklaard en komt morgen na rondje oliebollen springen in Zwartewaal weer lekker naar huis.
Kan hij morgen middag met Sjollie in de paddock spelen!
Gaaf...!
Hebben jullie mee gedaan aan de gouden oliebol :)) ?
Zó ja willen we natuurlijk de resultaten weten :D

Fijn nieuws dat je zwartje weer naar huis mag na zijn schoolreisje *o/*
Vinden dinniej en jijzelf ook vast fijn :+:
Lekker weer iedere dag kroelen en oefenen met je zwartje.

:)* Misschien 2 span met sjol next step :)*
Huisje, Beestjes, paardjes :L
Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann

Iniminies: Kaida, Nevada& Anzalique <3
.
Trotse mamma van; Jerôme& Jente :L)
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 05 jan 2013, 22:50

dat doet ie netjes zeg Dominique, knap paard :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Esther

Bericht door Esther » zo 06 jan 2013, 09:24

Fijn, zelf dus al met hem aan de slag!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » zo 06 jan 2013, 14:52

Iemand nog een stuk behang over en stuk muur?
Ik heb nog iets om erachter te plakken, het is zwart en heet ook wel eens floepstroeper.

Goed gisteren bleek dat mijn trailer probleempje had bij het verplaatsen van mijn voortuin naar de stort.
Dat is gelukt en trailer staat weer braaf op stal, maar ja, vandaag moest ik Toobs halen.

Dus trailer geleend van vriendin, volgende probleempje.
Dat is zo'n antieke loodzware 2 paards Ifor Williams, die krijg je dus van zijn lang zal die leven niet van zijn plek handmatig.
Dus auto precies onder koppeling gewurmd en op naar Zwartewaal om Zwartje te gaan halen.

Braaf peerd, was alleen zo goor als de pest, wegens buren (2 jaarlingen of zo) die gisteren de waterleiding hadden gesloopt,
need I say more? Alles was verzopen.
Paard gepoets, vol goede moed parcours verkend en had er zin in.

Dus op naar de inrij bak, met hele brave Toobs.
Meldt me netjes aan, loop naar binnen en ineens besluit Toobs dat hij Floepstroeper is ipv knabstrupper.
Dus wil er vandoor gaan, nou ken ik dat geintje ondertussen ook en kan hem nu gewoon op volte zetten en dan is ie normaliter weer gewoon te stoppen en braaf.
Nu reden we al bijna een vosje aan.
Dus verder gestapt, doet die aap het weer (en het was nogal druk in de buitenbak, man of 10 met inspringen).
Deed het nog een keer, toen maar schoorvoetend mijn slofje gaan halen.

Staat ie hondsbraaf bij de trailer, dus ik denk, ach gekkigheid al weer voorbij, helaas....
Bakje weer en en ja, hoor ging ie weer.
Nu ging ie elke keer als er iemand over de inspring hindernissen sprong, zucht...
Ergens bij zo'n mooie zijwaartse move schoot het in mijn rug en heup, die het toch al niet denderend deden, bedankt Toobs!

Advies, ga hem dan even longern, ja ehhh, Toobs kan je aan 1 lijn niet longeren, moet met dubbele longe, anders ga je skieen.
Uiteindelijk leeg paddockje ontdekt met meter dikke blubber, zadel en hoofdstel eraf en hem daar in gemikt.
Ging ie even lekker uit zijn dak (voor de goede orde en als zijn excuus, hij was ook al een maand niet los geweest, gisteren echter nog zalige buitenrit
met hem gemaakt daar), onder de blub zadel er weer op.

Gevraagd of ik 1e springrondje mocht gebruiken om met slof door de bak te draven en galoperen (niet springen ), aangezien het toch OEFEN springen was.
Dan zou ik als ie zich enigszins gedroeg 2e rondje gewoon zonder slof meedoen.
Nog her en der mijn excuus aangeboden voor het bijna mensen omver rijden (want zo'n ui is het namelijk wel, vandaar dat ik ook geen risico wou nemen).

Uiteindelijk was er nog maar 3 man in het inspring bakje (oefen parcours was al afgelopen helaas, dus niet gesprongen) ik zat nog steeds op Toobs,
daar gedraafd en gegaloppeerd, weer zijn brave zelf, dus wat die nou voor idiotigheid in zijn kop had?

Thuis komen was wel heel leuk.
Toobs hinnikte, want die herkende uiteraard zijn thuis turf en van achter op het erf, gilde Sjol keihard, waarop Toobs natuurlijk nog een keer in mijn oor tetterde.
Zwartje en Beige in de paddock gegooid en ze waren erg blij met elkaar, lekker rollen samen, samen boompje knagen, nog een keer samen rollen,
samen vlooien etc.
Ik ondertussen Toobs zijn stal die half gefatsoeneerd was, helemaal ontdaan van de mest van zijn logee en Sjol haar stal ook.
Dankzij Toobs zijn malle acties duurde dat wat lang.. (zeg maar bijna 3 uur, incl. rotzooi opruimen en trailer weer fatsoeneren),
geloof dat de paarden dat weer niet erg vonden, lekker in hun blootje in het zonnetje in de paddock.

Vervolgens trailer terug gebracht, waarbij inparkeren soort drama is.
1. ding draait heel anders achter de auto dan mijn eigen (schaart veel sneller) en moet met haakse hoek tussen 2 trailers geparkeerd.
10 x uitgestapt om buitenbocht te bekijken of dat paste of niet, ja paste, gelukt, afgekoppeld en nu dus neergeplofd languit op de grond met laptoppie.

Helemaal blij, zwarte lummel is weer thuis!
En waarom die tosk nou mijn leuke dagje uit met springen zo nodig om zeep moest helpen, ontgaat me volkomen.
Woensdag weer met deze trailer op pad, priveles van Piet de Ronde met mennen, want menlessen zijn er even niet en nu hij
beleerd is moet hij wel voor de wagen blijven tippellen.

Lang verhaal..
Lekker in huis trouwens alle ramen en deuren open, kan het lekker doorwaaien, het lijkt wel lente!
Hoewel nu de zon ondergaat.. hmmm me zometeen maar eens soort van overeind heisen en ramen gaan sluiten..
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 06 jan 2013, 15:12

het is gewoon een fjord in een zwart pakje of hij heeft les gehad van Sjol in fjord zijn, wat een drakestein zeg :=

Wel fijn dat ie weer lekker thuis is en je met hem verder aan de slag kan.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Sjolvir

Bericht door Sjolvir » zo 06 jan 2013, 15:21

Toobs is in veel dingen meer fjord dan Sjol, behalve eten, daarin is Sjol gewoon kampioen fjord.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 06 jan 2013, 18:07

Nou, je hebt wel weer wat beleefd vandaag. Ondeugend zwartje. Hopelijk gedraagt hij zich bij de priveles mennen beter, de boef.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 06 jan 2013, 18:48

Kan ook zijn dat ie dacht: "ik was hier om voor een kar te lopen en niet om te springen, dus aan die grappen doe ik vandaag niet mee" :P

Roosjuh

Bericht door Roosjuh » ma 07 jan 2013, 19:24

Hahaha die Toobs! Dat is ook niet 1 van de makkelijkste he, heeft hij voor de wagen ook wel eens van zulk soort fratsen?
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Plaats reactie