J&J bubbels en de komst van Wente!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Bailey

J&J bubbels en de komst van Wente!

Bericht door Bailey » za 05 jan 2013, 21:33

Wát een leuke dag vandaag!

Vanmorgen was het dan zover en is mijn prachtige nieuwe aanwinst Wente gebracht!
Geweldig zeg. Wat een portret is het! Hoop gesnork en gesnuif terwijl ze hier over het erf liep, maar erg braaf hoor!

Afbeelding

Afbeelding

Als eerste even in de bak stoom afblazen. Die staart! :))
Afbeelding

Vervolgens haar haar nieuwe weitje (afgezet stukje naast de kudde) laten zien. Idee was om Bailey direct erbij te zetten, doen we vaker bij nieuwe paarden want Bailey is zoooo makkelijk. Dus.
Bailey ging nadat ik hem losmaakte in de wei van 1 seconde naar ongeïnteresseerd naar superstoer kijk-mij-nou, in volle rengalop op Wente af, die op haar beurt *floep* zo over het draadje ging naar een groter stuk weide, en daar heel trots rond ging paraderen :roll:
Bailey er weer uit, dus.

Daarna een hele fijne nieuwjaarsrit met bijna alle stalgenootjes gemaakt, ik dit keer mee op de kar, ook heel leuk voor de afwisseling!
Eenmaal terug een nieuwjaarsborrel in onze nieuwe kantine, inclusief Jip en Janneke champagne en lekkere oliebollen!

Afbeelding

En... toen ik weer bij de weide ging kijken... Wente weer vrolijk in het grote stuk weide. Blijk ik toch een springpaard gekocht te hebben! _O-
Voor vannacht de jongedame dus maar even op stal gezet. Idee is dat ze lekker buiten blijft, maar wel dat ze daarbij IN de weide blijft! Dat nog maar even uitleggen dus ;)
Komt vast goed als ze wat meer rust in d'r koppie heeft, ze is nu echt nog erg alert en onrustig. Ook niet zo gek natuurlijk.

Maar wat is ze mooi, en lief! Ze komt graag naar je toe, laat zich aaien, is heel attent!
Zij is het lieve meisje, Bailey naast haar echt de stoere oerpony, geweldig om te zien!
Helemaal blij :D
Dennis

Re: J&J bubbels en de komst van Wente!

Bericht door Dennis » za 05 jan 2013, 21:42

Wat is ze leuk! Lekker attent koppie zit erop :)
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 05 jan 2013, 21:43

Leuk!! Graag meer foto's, ook van het echtpaar!
Naomi

Bericht door Naomi » za 05 jan 2013, 22:07

Leuk!! Ze ziet er super uit.
En inderdaad meer foto's :D
Caya (v. Kunar) :+:
Bailey

Bericht door Bailey » za 05 jan 2013, 22:16

Jaaa, ze is zo leuk! En dat haar! Echt superzacht en fluffy engelenhaar :D
Ze kan overigens echt nog helemaal niets, eerste les wordt fatsoenlijk meelopen aan een halstertje werd me vandaag al duidelijk, maar eerst proberen die rust er wat meer in te krijgen. Heel benieuwd hoe ze zich morgen voelt.

Kristel, haha! Echtpaar is het nog niet hoor, zij is nu behoorlijk onder de indruk van Bailey, en Bailey maakt daar misbruik van door haar lekker op stang te jagen. Ik verdenk 'm ook van jaloezie, pony is zo slim. Die twee mogen elkaar de komende dagen gewoon vanachter een draadje bewonderen ;)

Hier nog een hinnikfoto
Afbeelding

en een galopje. Ze heeft overigens écht flink pit, maar al mijn beweegfoto's zijn haast mislukt. Ze is te snel :+
Afbeelding
Fran

Bericht door Fran » za 05 jan 2013, 23:28

Ze is leuk! hihi heb je toch een springpaard gekocht?
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Megan

Bericht door Megan » za 05 jan 2013, 23:49

Ze is echt leuk Sterre. Heel veel geluk met haar en Bailey natuurlijk. En paarden kunnen echt jaloers zijn hoor. Poeh, dan moet je Zero zien als ik Dorinn meer aandacht geef "zij is van mij" :P
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Bailey

Bericht door Bailey » zo 06 jan 2013, 01:01

haha Fran, ik ben er bang voor! We hadden het al grappend over springwedstrijden met staleigenaar :D

Megan, wat lief, dankjewel! En ooh, is het bij jou zo erg? Bailey kan al jaloers zijn als ik in zijn ogen te lang met iemand sta te praten. :roll:
Dus ja, ik verwacht dat hij vréselijk jaloers wordt, maar ik twijfel of hij het al doorheeft. Ik gok eigenlijk van wel.
Heb me al voorgenomen om Bailey altijd eerst te doen in alles, denk dat dat het beste is in dit geval. Wil proberen om hem over te halen tot de rol van 'leidinggevende over de pony', zodat zij mooi mee kan als handpaard en ik nergens op hoef te letten ;)
Die rol kent hij al als we op pad gaan met onervaren paarden en doet hij bijzonder goed! Bailey is daarin bijzonder streng (nog strenger dan ik!) maar heel rechtvaardig. Als ik zeg dat hij ervoor moet zorgen dat een paard achter hem moet blijven doet hij dat, en komt dat paard er ook écht niet langs. En als het paard nerveus loopt te doen wil hij corrigeren. Aanstellerij tolereert hij gewoon niet!

Is een combi van zéér eigenwijs en zelfstandig zijn, maar toch ergens onderweg af te hebben gesproken dat hij alleen doet wat ik waardeer. Heerlijk is dat!
Zou toch ideaal zijn als ik dat ook in deze nieuwe situatie kan toepassen! Wente als handpaard, lijkt me super!

Zit er nu zéker niet in, maar heb alle tijd :D
Anna

Bericht door Anna » zo 06 jan 2013, 06:45

Wat een plaatje zeg daar ga je zeker veel plezier mee krijgen :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
foss

Bericht door foss » zo 06 jan 2013, 08:01

Wat een leuk dier zeg daar krijg je nog wat mee te stellen een madametje maar wel erg leuk.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 06 jan 2013, 09:02

leuke dame sterre! heel veel plezier met haar
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Esther

Bericht door Esther » zo 06 jan 2013, 09:23

Ze is leuk!!
Laat haar maar een paar dagen bekomen, dan denk ik dat ze al snel rustiger is, hoop wel dat ze gaat ophouden met over de omheining te springen, anders heb je daar nog een leuke aan..
Heel veel plezier met haar!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 06 jan 2013, 09:43

Leuk dat je nieuwe aanwinst er nu is, geen slapeloze nachten en gestuiter meer dus haha. Ik hoop voor je dat Bailey en Wente (meen me te herinneren dat je het eerder met h schreef?) een echtpaar worden zoals Kristel het zo mooi uitdrukte haha.

Ah en jij op de kar mee, dat had ik geloof ik nog niet eerder gelezen, leuk leuk. En met een Fjord er voor natuurlijk haha. Wie is het en heb je betere foto :P
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » zo 06 jan 2013, 10:28

Je enthousiasme spat van het scherm :D
Leuk dier zeg. Veel plezier ermee!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 06 jan 2013, 11:13

leuk dat je er zo happy mee bent. Ze is ook wel heel mooi! Hoop op heel veel foto's nog van haar
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Bailey

Bericht door Bailey » zo 06 jan 2013, 11:37

Dankjulliewel! :D

Esther, doe ik inderdaad, eerst een paar dagen bijkomen. En dan uitleggen waar je overheen mag springen en waar niet ;)
Anita schreef:Leuk dat je nieuwe aanwinst er nu is, geen slapeloze nachten en gestuiter meer dus haha. Ik hoop voor je dat Bailey en Wente (meen me te herinneren dat je het eerder met h schreef?) een echtpaar worden zoals Kristel het zo mooi uitdrukte haha.

Ah en jij op de kar mee, dat had ik geloof ik nog niet eerder gelezen, leuk leuk. En met een Fjord er voor natuurlijk haha. Wie is het en heb je betere foto :P
Wat oplettend Anita! Klopt, ik dacht dat je het met een h schreef, maar toen ik gisteren haar papieren kreeg bleek het toch zonder h te zijn.

Was inderdaad de eerste keer in jaren dat ik weer eens op een kar zat, vond het superleuk! Veel leuker dan verwacht eigenlijk :) De fjord is Yrens, Bailey's grote vriend. Zal straks eens kijken of ik een betere foto van hem heb!
Annne

Bericht door Annne » zo 06 jan 2013, 11:59

Mooie, stoere en leuke nieuwe aanwinst!
Do, mijn eerste eigen paard!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 06 jan 2013, 12:02

Bailey schreef:
Anita schreef:Leuk dat je nieuwe aanwinst er nu is, geen slapeloze nachten en gestuiter meer dus haha. Ik hoop voor je dat Bailey en Wente (meen me te herinneren dat je het eerder met h schreef?) een echtpaar worden zoals Kristel het zo mooi uitdrukte haha.

Wat oplettend Anita! Klopt, ik dacht dat je het met een h schreef, maar toen ik gisteren haar papieren kreeg bleek het toch zonder h te zijn.

Was inderdaad de eerste keer in jaren dat ik weer eens op een kar zat, vond het superleuk! Veel leuker dan verwacht eigenlijk :) De fjord is Yrens, Bailey's grote vriend. Zal straks eens kijken of ik een betere foto van hem heb!
Yrens komt in mijn bestand voor, een Bjorkmann uit Liset, een Halstor merrie. Ik denk dat er wel meer benieuwd zijn naar deze man met zijn Bjorkmann bloed.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
rowenna

Bericht door rowenna » zo 06 jan 2013, 12:08

Wat een leuk dier zeg.
Maar een pittige tante als ik het zo lees.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Joram

Bericht door Joram » zo 06 jan 2013, 15:31

Leuk die foto's. Hoop ook dat erg goed zal klikken tussen Wente en Bailey
Plaats reactie