pavo care4live
Re: pavo care4live
C4L heeft ook een eigen site, weet zo ff niet uit mijn hoofd maar via de pavo site kun je door linken. Ze hebben ook een probeer verpakking van een paar kilo. Pavo heeft overgens mijn reactie voor de folder gebruikt.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Ik ben nu nog in de testfase van de HipRo, maar ik houd dit wel in mijn achterhoofd. Ik vind dit wel duur... Bijna 17 euro voor 15 kg. Dit zou ik niet voeren bij paarden die geen last hebben van hun 'standaard' voer.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ik heb het ook gekocht voor Ravina,het sprak me aan vanwege de diverse kruiden en het lage suiker/zetmeel gehalte.
We zitten in een stapperiode van een dubbele blessure en toen kreeg ze een halve schep om haar medicijnen door te mengen.
Nu mogen we gaan opbouwen,en dan gaat ze weer wat meer krijgen.
Ze krijgt het nu een week of 2 en ze is er gek op,verdere effecten zullen nog moeten blijken.
We zitten in een stapperiode van een dubbele blessure en toen kreeg ze een halve schep om haar medicijnen door te mengen.
Nu mogen we gaan opbouwen,en dan gaat ze weer wat meer krijgen.
Ze krijgt het nu een week of 2 en ze is er gek op,verdere effecten zullen nog moeten blijken.
Ravina(OrstaxBrusvein)
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
Voor mij geen C4L meer, hij eet inmiddels eruit wat hij lekker vindt en de rest laat hij liggen. Zonde geld, morgen eens met de buurman om de tafel om te kijken of hij een mooie brok voor me heeft.
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Balen Anouska...
Ik zit te denken om dit toch ook eens te proberen. Hay staat nu een 1,5 maand op de Hipro, maar z'n ontlasting is sindsdien niet goed.
We dachten eerst dat hij gevoelig was aan het waterige gras, maar nu staan ze al een week of 2 niet meer op gras en nog gaat het op en af.
Ik zit te denken om dit toch ook eens te proberen. Hay staat nu een 1,5 maand op de Hipro, maar z'n ontlasting is sindsdien niet goed.
We dachten eerst dat hij gevoelig was aan het waterige gras, maar nu staan ze al een week of 2 niet meer op gras en nog gaat het op en af.
Jeetje jilly, is hipro een geperste of geexpandeerde brok? Dat wil ook nog wel eens verschil majen, maar kan natuurlijk ook door de olie komen.
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Daar heb ik eigenlijk geen idee van...
Heb nu gevraagd of onze dealer ook Subli doet. De Dieetmix scheelt toch weer in prijs, ik vind het voer van Pavo echt heel prijzig.
Alles boven de prijs van standaard voer betalen we zelf bij... Heb van de week eens een bereking gemaakt van m'n paardgerelateerde kosten en ik was toch blij dat zat pfoe.
was meer dan verwacht, maar ik kan nergens echt in snoeien.
Als Pavo HET voer blijkt te zijn moet het maar, maar eerst maar eens verder kijken.
Heb nu gevraagd of onze dealer ook Subli doet. De Dieetmix scheelt toch weer in prijs, ik vind het voer van Pavo echt heel prijzig.
Alles boven de prijs van standaard voer betalen we zelf bij... Heb van de week eens een bereking gemaakt van m'n paardgerelateerde kosten en ik was toch blij dat zat pfoe.

Als Pavo HET voer blijkt te zijn moet het maar, maar eerst maar eens verder kijken.
- nancy imka
Komt dat omdat het een nederlands product is of is het sowiezo duur?
Ik heb gelezen dat de prijs vooral zo hoog is vanwege de dure grondstoffen die gebruiken (veel kruiden etc.)
Behalve dat zal Pavo ook wel weten dat naar zo'n voer veel vraag is en dat mensen het er toch wel aan geven als het nodig is.
Behalve dat zal Pavo ook wel weten dat naar zo'n voer veel vraag is en dat mensen het er toch wel aan geven als het nodig is.
Hoe is de verkrijgbaarheid van marstall bij jullie Jilly? De fraser light heeft maar 9,1% suiker en zetmeel, maar is ook niet goedkoop.
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Marstall heeft welgeteld 1 verkooppunt in België en dat ligt in Limburg tegen de NL'se grens 

Is ook niet handig.
Ik ben net bij de buurman geweest, ga over op zijn basisbrok. Een gewone simpele brok zonder poespas, 25kg voor €10,-. Suikers en zetmeel had lager gemogen, maar ligt alsnog lager als op dede vorige stal.
Ik ben net bij de buurman geweest, ga over op zijn basisbrok. Een gewone simpele brok zonder poespas, 25kg voor €10,-. Suikers en zetmeel had lager gemogen, maar ligt alsnog lager als op dede vorige stal.
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Koopje!
Hay reageert helaas op het minste aan melasse of 'hoog' suikergehalte.
Ik dacht goed af te zijn met de Marstall Force (2% melasse in nog geen 100g per dag is te verwaarlozen dacht ik), maar na een dag of 4 begon hij weer te schuren.
Heb het dan laten uitmeten bij Louis en hij verdraagt het idd niet...
Misschien dat ik maar weer gewoon op de Nova Mix overga. Ik vind het zeker geen laag suikergehalte, maar daar deed hij het wel goed op.
Hay reageert helaas op het minste aan melasse of 'hoog' suikergehalte.
Ik dacht goed af te zijn met de Marstall Force (2% melasse in nog geen 100g per dag is te verwaarlozen dacht ik), maar na een dag of 4 begon hij weer te schuren.
Heb het dan laten uitmeten bij Louis en hij verdraagt het idd niet...
Misschien dat ik maar weer gewoon op de Nova Mix overga. Ik vind het zeker geen laag suikergehalte, maar daar deed hij het wel goed op.
Dan zou ik weer terug gaan naar de nova mix jilly.
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
- Tante Flavie
- Contacteer:
Dit is nu een topic dat ik héél graag volg!
Winnie (IR) reageert ook enorm snel op suikers en zetmeel. Hij krijgt nu al ruim 1 jaar of langer Safe & Sound van Dodson & Horell en dat werkt erg goed. Ik heb nu die reclame van Pavo C4L gekregen en ga woensdag hier om de hoek in Zondereigen (Baarle-Hertog) een zak halen om "uit te proberen". Toen ik de samenstelling zag met de kruiden dacht ik terug aan Agrobs en Equifit, Agrobs heeft de Pre Alpin en Equifit heeft de Herbs.
Heeft iemand van jullie met deze merken ervaring? Krachtvoer hebben ze niet echt nodig, dat is gebleken. Ik geef Ultimate Balancer bij om geen mineralen en vitaminentekorten te krijgen.
Winnie (IR) reageert ook enorm snel op suikers en zetmeel. Hij krijgt nu al ruim 1 jaar of langer Safe & Sound van Dodson & Horell en dat werkt erg goed. Ik heb nu die reclame van Pavo C4L gekregen en ga woensdag hier om de hoek in Zondereigen (Baarle-Hertog) een zak halen om "uit te proberen". Toen ik de samenstelling zag met de kruiden dacht ik terug aan Agrobs en Equifit, Agrobs heeft de Pre Alpin en Equifit heeft de Herbs.
Heeft iemand van jullie met deze merken ervaring? Krachtvoer hebben ze niet echt nodig, dat is gebleken. Ik geef Ultimate Balancer bij om geen mineralen en vitaminentekorten te krijgen.
Ik heb een tijdje de Herbs van Equifyt gegeven. Ik vond het ideaal, maar Hay was er geen fan van.
Normaal schrokt hij alles naar binnen, maar dit bleef liggen. Droog at hij er amper van (niet op tegen volgende voerbeurt) en nat at hij het met lange tanden en ook niet altijd helemaal op.
Normaal schrokt hij alles naar binnen, maar dit bleef liggen. Droog at hij er amper van (niet op tegen volgende voerbeurt) en nat at hij het met lange tanden en ook niet altijd helemaal op.
- Tante Flavie
- Contacteer:
Waar vond jij dat voer, Jilly?
Ik denk dat Baarle voor mij het dichtste bij is, maar misschien weet jij beter?
Ik ga het nog eens proberen. Het lijkt mij eerlijk en goed voer voor een fjord. Eigenlijk weet ik in mijn binnenste dat alleen hooi "goed genoeg" is, maar ik geef 's avonds graag "iets"... Plus ik denk steeds dat de mineralen/vitaminenbalance niet evenwichtig genoeg is met enkel hooi. Het zit in mijn "kopke" denk ik...
Ik denk dat Baarle voor mij het dichtste bij is, maar misschien weet jij beter?
Ik ga het nog eens proberen. Het lijkt mij eerlijk en goed voer voor een fjord. Eigenlijk weet ik in mijn binnenste dat alleen hooi "goed genoeg" is, maar ik geef 's avonds graag "iets"... Plus ik denk steeds dat de mineralen/vitaminenbalance niet evenwichtig genoeg is met enkel hooi. Het zit in mijn "kopke" denk ik...
Ik haalde het bij het verdeelpunt in 's Gravenwezel. Toch een 20 minuten rijden en een coté waar ik nooit kwam, dus moest er ook speciaal voor rijden. Niet heel handig dus...
Ondanks dat ik van veel mensen hoor, dat paarden vaak schuren van pavo.
Heb ik het nu toch gekocht, bij ons in de winkel stonden kleine zakken van 3kg te koop[ handig dus om een keer te proberen.
Je mag er max 3 per klant mee nemen, maar ik mocht er 6 meenemen,[ handig als je de eignaar kent].
Ik gebruik het voor Fimke als extra aanvulling.
Het ruikt enorm lekker, Fim vind het lekker en doet er wat langer mee dan de muesli die ik nu geef, vanwege de grovere kruiden die er in zitten, dus ook dat is weer een pluspunt.
Heb ik het nu toch gekocht, bij ons in de winkel stonden kleine zakken van 3kg te koop[ handig dus om een keer te proberen.
Je mag er max 3 per klant mee nemen, maar ik mocht er 6 meenemen,[ handig als je de eignaar kent].
Ik gebruik het voor Fimke als extra aanvulling.
Het ruikt enorm lekker, Fim vind het lekker en doet er wat langer mee dan de muesli die ik nu geef, vanwege de grovere kruiden die er in zitten, dus ook dat is weer een pluspunt.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
- Tante Flavie
- Contacteer:
's Gravenwezel is voor mij verder dan Baarle. Baarle is van bij mij thuis ook een half uurtje rijden én waar de dame in kwestie woont, is ook niet meteen een makkelijke verbinding. Ik ga het toch nog eens een kans geven.Jilly schreef:Ik haalde het bij het verdeelpunt in 's Gravenwezel. Toch een 20 minuten rijden en een coté waar ik nooit kwam, dus moest er ook speciaal voor rijden. Niet heel handig dus...
Morgen mag ik ook mijn probeerzakjes pavo C4L ophalen. Ik sta er een beetje sceptisch tegenover. Tot nu toe was er geen enkel voer van Pavo met goed resultaat. Bij alle Pavo voorgangers ging Winnie nadien schuren, zonder Pavo was dit niet. Maar... ik wil het toch eens bekijken. Een proefzakje is niet duur, dus ... Eigenlijk ging mijn voorkeur steeds uit naar Agrobs, maar de vorige probeersessie was minder succesvol. Mijn paardjes aten het toen niet graag...