Grondwerk

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
yaniekiej

Grondwerk

Bericht door yaniekiej » do 06 dec 2012, 14:23

hallo :wave: ,

Ik ben mezelf wat in het verdiepen in grondwerk en het lijkt mij echt interessant om daar mee verder te gaan. Ik vind dubbele lijnen, oefeningen aan de hand en beter leren longeren altijd erg interessant en ik zou graag 1x in de maand of iets in die trand een les willen nemen daarin. Omdat ik graag verder wil komen met mijn fjord wil ik wel graag iemand die er veel verstand heeft en ook oefeningen van de hogere dressuur kent. Heeft iemand ervaringen hiermee en hebben jullie er veel van geleerd en vooruitgegaan?

Mijn paard staat in Bennekom bij Ede, dus mocht iemand een goede ervaring hebben met iemand die daarin les geeft zou ik het graag willen horen =)
Yanieke (V. Jars, MV. Barstad) M1+9 - Mijn droom Yanieke Z dressuur

Modelmerrie - A certificaat bij zadelproef - B diploma Fjordsport :)
Jilly

Re: Grondwerk

Bericht door Jilly » do 06 dec 2012, 15:05

Ik les momenteel bij Equus Pondus, maar die zit nogal uit de buurt voor jou, helaas..

Maar zo'n lessen zijn echt een aanrader :j ik ben zelf niet zo van het dressuur rijden, maar het dressuurmatig handwerk vind ik wel super leuk. Mooie manier om paardlief toch nog wat training mee te geven.

Eerst leste ik bij een paardenbasisinstructeur. Zij was echt top in het loswerken (leiderschapsoefeningen), in handwerk (dressuur) vond ik het wat minder duidelijk.
Toen we afgelopen zomer verhuisden woonde ze te ver om bij haar te blijven lessen dus ik ben gewoon op marktplaats op zoek gegaan en heb wat sites opgeslagen met het idee dat ik er maar een paar probeer en bij de beste blijf.

Ohja, ik heb wel het idee dat het 'anti-koudbloed' idee bij de grondwerkinstructeurs minder leeft dan bij de reguliere dressuurinstructeurs.
Die mensen zijn vaak met het grondwerk begonnen omdat ze zelf iets anders wilden dan alleen dressuren omdat hun paard te flegmatiek is, of een minder geschikte bouw heeft etc.

Succes met de zoektocht!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
nina1993

Bericht door nina1993 » do 06 dec 2012, 16:08

Ik les bij Zefanja Vermeulen van Werken in Balans. Ze zit op een goed half uur bij jou vandaan. Zij kent ook de hogere dressuur oefeningen, maar vind een goede basis ook erg belangrijk. Haar basis is het freestylesysteem waar het grondwerken en werken aan de DLL onderdeel van is. Ze kan je zodoende op meerdere vlakken begeleiden.
Haar website:
www.workinbalans.nl
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Cajou

Bericht door Cajou » do 06 dec 2012, 22:07

Sylvia Van Noye
Hippodroom
Hamstraat 5 Grave
5361 HA Nederland
www.hippodroom.com

is een erg goede trainer en vooral goed in uitlegen zodat je zelf verder kan in de tussentijd....
www.paardencoach.nl
gecertificeerd trainer Chris Irwin : www.chrisirwin.com
yaniekiej

Bericht door yaniekiej » vr 07 dec 2012, 17:32

Thanx voor de suggeties! doen hun ook echt de moeilijke (hogere) oefeningen van de dressuur?
Yanieke (V. Jars, MV. Barstad) M1+9 - Mijn droom Yanieke Z dressuur

Modelmerrie - A certificaat bij zadelproef - B diploma Fjordsport :)
Plaats reactie