welk zadel raden jullie aan?
Re: welk zadel raden jullie aan?
ik heb telkens met een budget van 500€ zadels gekocht voor Jalenka.
Eerst een BF londen maat 2 en nu de wintec VZh, 18 inch, dus telkens lange zadels.
Denk dat het zadelpasser afhankelijk is of je met 500€ een zadel kunt vinden of niet. (er zijn er die ook geen wintecjes 2dehands verkopen bvb).
Ik zou even afwachten wat die thorowgoodjes zeggen, wij waren van dat merk destijds ook tevreden toen we Githa inreden. Die is ingereden met een thorowgood selecta, maar na een jaar was ze eruit gegroeid.
Eerst een BF londen maat 2 en nu de wintec VZh, 18 inch, dus telkens lange zadels.
Denk dat het zadelpasser afhankelijk is of je met 500€ een zadel kunt vinden of niet. (er zijn er die ook geen wintecjes 2dehands verkopen bvb).
Ik zou even afwachten wat die thorowgoodjes zeggen, wij waren van dat merk destijds ook tevreden toen we Githa inreden. Die is ingereden met een thorowgood selecta, maar na een jaar was ze eruit gegroeid.
- Jetteketet
Waar ik me wel wat aan erger is het feit als zadelmakers horen dat het om een fjord gaat ze vaak een beetje hun neus ervoor ophalen.
Eerst kreeg ik als antwoord dat ook voor een paard met verzonken rug een zadel voor te vinden is en ze vroeg naar mijn budget zodat ze ons kon inplannen zodat ze eerst kon kijken en beoordelen wat voor een zadel in aanmerking kon komen.Ik helemaal blij en schreef terug dat mijn budget dus rond de 500 euro lag.
Vervolgens krijg ik een 2e antwoord heel kortaf dat ze geen zadel in dát budget had...........punt!
Verder geen opties of suggesties helemaal niks,zo kortaf bah!Ik vraag toch om hulp,daarvoor zijn ze er toch?
Volgende keer schrijf ik dat het om een KWPN paard gaat hahaha dan weten ze niet hoe snel ze moeten rennen volgens mij.
Ik hoop maar dat de Thorowgoodzadels goed bevallen,zo word het rijden nml ook niet leuker voor ons.

Eerst kreeg ik als antwoord dat ook voor een paard met verzonken rug een zadel voor te vinden is en ze vroeg naar mijn budget zodat ze ons kon inplannen zodat ze eerst kon kijken en beoordelen wat voor een zadel in aanmerking kon komen.Ik helemaal blij en schreef terug dat mijn budget dus rond de 500 euro lag.
Vervolgens krijg ik een 2e antwoord heel kortaf dat ze geen zadel in dát budget had...........punt!
Verder geen opties of suggesties helemaal niks,zo kortaf bah!Ik vraag toch om hulp,daarvoor zijn ze er toch?
Volgende keer schrijf ik dat het om een KWPN paard gaat hahaha dan weten ze niet hoe snel ze moeten rennen volgens mij.

Ik hoop maar dat de Thorowgoodzadels goed bevallen,zo word het rijden nml ook niet leuker voor ons.

Ik heb voor Ravina een KN symfonie,die ligt super. Maar het blijft moeilijk,iedere fjord is anders!
Ravina(OrstaxBrusvein)
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
Nee je vraagt om een zadel van €500 en dat heeft ze niet.Jetteketet schreef:Waar ik me wel wat aan erger is het feit als zadelmakers horen dat het om een fjord gaat ze vaak een beetje hun neus ervoor ophalen.![]()
Volgende keer schrijf ik dat het om een KWPN paard gaat hahaha dan weten ze niet hoe snel ze moeten rennen volgens mij.![]()
Dus ze kan je niet helpen.
Enige idee hoe druk de meeste zadelmakers zijn? Die kunnen echt niet iedereen uitgebreid voorzien van tips en ideeen.
Iig zeker niet voor €500.
Ik lees nergens dat de zadelmaker neerbuigend doet over fjorden, dat is een aanname die je zelf maakt.

Dat is hier ook zo, ga je bij de ene (dichtste in de buurt en poepie chique winkel) en je zegt dat je een zadel wilt kopen voor je fjord, neus omhoog en enkel de rommel tonen ze je. Wij hebben 8 jaar terug daar een zadel willen kopen maar moesten opeens 4 maand wachten tegen dat die binnen was (toen de bruine wintec 2000). We hebben het zadel daar dan nooit gekocht, het is er nooit toegekomen.
Sindsdien doe ik uit de hoogte met mijn fjord in die winkel.
Het is niet omdat het zadel maar 500 of 600€ mag kosten dat die zadels direct slecht zijn, dat hangt van de zadelpasser/maker af. het prijskaartje mag ook geen verschil maken in service, want dan kun je even slechte mond op mond reclame doen.
En ze zou gerust kunnen helpen, al is het maar met enkele prijselijke voorbeelden te geven (onder de 1000€ mss). Afsnouwen en heel kort door de bocht reageren is ook niet nodig, dat is een blijk van geen goed ondernemerschap (dus slechte reclame). je moet en zal altijd vriendelijk blijven naar de klant, de klant beslist of ze jou werk geven en je dus je boterham laten verdienen.
Ga je bij een andere en zeg je fjord, willen ze je direct helpen en heb je binnen de 5 dagen een afspraak om te komen passen. (als het moest aangepast worden, wat ik voor had, kon ik er dezelfde dag nog om, kon ik toch nog mooi les rijden met mijn nieuwe passende zadeltje)
Ik zou de thorowgoodjes afwachten en anders naar nog een paar zadelpasser mailen voor mogelijkheden.
Het is niet omdat het zadel maar 500 of 600€ mag kosten dat die zadels direct slecht zijn, dat hangt van de zadelpasser/maker af. het prijskaartje mag ook geen verschil maken in service, want dan kun je even slechte mond op mond reclame doen.
En ze zou gerust kunnen helpen, al is het maar met enkele prijselijke voorbeelden te geven (onder de 1000€ mss). Afsnouwen en heel kort door de bocht reageren is ook niet nodig, dat is een blijk van geen goed ondernemerschap (dus slechte reclame). je moet en zal altijd vriendelijk blijven naar de klant, de klant beslist of ze jou werk geven en je dus je boterham laten verdienen.
Ga je bij een andere en zeg je fjord, willen ze je direct helpen en heb je binnen de 5 dagen een afspraak om te komen passen. (als het moest aangepast worden, wat ik voor had, kon ik er dezelfde dag nog om, kon ik toch nog mooi les rijden met mijn nieuwe passende zadeltje)
Ik zou de thorowgoodjes afwachten en anders naar nog een paar zadelpasser mailen voor mogelijkheden.
- Jetteketet
De rede dat ik aannam dat ze bij het woord fjord ineens de interesse verloor is omdat ik in mijn eerste mail enkel het woordje 'paard' schreef.
Meteen kreeg ik als antwoord:(ik copieër het antwoord van de mail)
Beste Sandra,
We kunnen een afspraak maken zodat ik kan beoordelen wat voor zadel in aanmerking komt.
Ook voor paarden met een gezonken rug kan je een passend zadel vinden.
Graag even vermelden wat je budget is.
Waar staat je paard, dan kan ik je vrijblijvend inplannen?
Met vriendelijke groeten,
Ik helemaal blij en meteen dagen vermeld waarop ik de hele dag tijd zou hebben.Maar toen ik dus zei dat het om een oudere fjord ging en mijn budget rond de 500 was kreeg ik dit als antwoord:
Dag Sandra,
Helaas heb ik momenteel geen zadels van die prijsklasse in mijn assortiment.
Binnenkort krijg ik wel nog gebruikte zadels binnen.
Ik zal je dan mailen als er wat bij zit voor jullie.
Groetjes
Waar is dan nu dé afspraak om eerst eens naar mijn fjord te komen kijken en op te meten?
Waar is dan nu het kleine stukje service waar ik zó op gehoopt had?
Nergens te bekennen he?
Ik had daarna nog een zadelpasser gemailt met de vraag wat er voor opties zijn via hun voor mijn fjord..............tot op heden géén antwoord!!!
Sorry maar ik krijg daar wel vraagtekens bij hoor,dit is alles behalve leuk!
En de allereerste zadelmaker die ik bij mn fjord heb gehad (ruim een jaar geleden) toen,die heeft mij doodleuk voor over de 200 euro aanpassingen aan een zadel laten maken die uiteindelijk veelste lang voor de rug van mn Fjord bleek te zijn!!!(zeker 5 cm)
Hier kwam ik dan na eindeloos passen,voelen en meten achter,de woorden van die zadelmaker waren toen: Het maakt niks uit als een zadel te lang is want het gewicht ligt toch in het midden!
Terwijl ik toen al zoiets had van dat zadel lijkt me veelste groot voor die rug.
Weken was ik toen erachteraan aant bellen,werd steeds aan het lijntje gehouden.Toen dat zadel eindelijk weer terug gebracht werd zaten er nog gaten in waar de vulling werd ingestopt!
Zelfs kopnageltjes moesten nog verwijdert worden die de zadelmaker schijnbaar erin had gezet voor het een of ander.
Ik kreeg dus een zadel terug die én niet goed dichtgemaakt was,én nog spijkers bevatte én die té lang was voor de rug van mn pony!!
Moest ik zelf wéér terug ook om die gaten dicht te laten stikken omdat de wol eruit kwam!De zadelmaker zei dat het kwam dat het zadel niet goed op de machine had gepast.Ik dacht toch dat zoiets met de hand werd gedaan?
Is dat kundigheid?
Nu snappen jullie misschien mijn frustratie rondom dat zadelgedoe.
Meteen kreeg ik als antwoord:(ik copieër het antwoord van de mail)
Beste Sandra,
We kunnen een afspraak maken zodat ik kan beoordelen wat voor zadel in aanmerking komt.
Ook voor paarden met een gezonken rug kan je een passend zadel vinden.
Graag even vermelden wat je budget is.
Waar staat je paard, dan kan ik je vrijblijvend inplannen?
Met vriendelijke groeten,
Ik helemaal blij en meteen dagen vermeld waarop ik de hele dag tijd zou hebben.Maar toen ik dus zei dat het om een oudere fjord ging en mijn budget rond de 500 was kreeg ik dit als antwoord:
Dag Sandra,
Helaas heb ik momenteel geen zadels van die prijsklasse in mijn assortiment.
Binnenkort krijg ik wel nog gebruikte zadels binnen.
Ik zal je dan mailen als er wat bij zit voor jullie.
Groetjes
Waar is dan nu dé afspraak om eerst eens naar mijn fjord te komen kijken en op te meten?
Waar is dan nu het kleine stukje service waar ik zó op gehoopt had?
Nergens te bekennen he?

Ik had daarna nog een zadelpasser gemailt met de vraag wat er voor opties zijn via hun voor mijn fjord..............tot op heden géén antwoord!!!

Sorry maar ik krijg daar wel vraagtekens bij hoor,dit is alles behalve leuk!

En de allereerste zadelmaker die ik bij mn fjord heb gehad (ruim een jaar geleden) toen,die heeft mij doodleuk voor over de 200 euro aanpassingen aan een zadel laten maken die uiteindelijk veelste lang voor de rug van mn Fjord bleek te zijn!!!(zeker 5 cm)
Hier kwam ik dan na eindeloos passen,voelen en meten achter,de woorden van die zadelmaker waren toen: Het maakt niks uit als een zadel te lang is want het gewicht ligt toch in het midden!
Terwijl ik toen al zoiets had van dat zadel lijkt me veelste groot voor die rug.
Weken was ik toen erachteraan aant bellen,werd steeds aan het lijntje gehouden.Toen dat zadel eindelijk weer terug gebracht werd zaten er nog gaten in waar de vulling werd ingestopt!

Zelfs kopnageltjes moesten nog verwijdert worden die de zadelmaker schijnbaar erin had gezet voor het een of ander.

Ik kreeg dus een zadel terug die én niet goed dichtgemaakt was,én nog spijkers bevatte én die té lang was voor de rug van mn pony!!
Moest ik zelf wéér terug ook om die gaten dicht te laten stikken omdat de wol eruit kwam!De zadelmaker zei dat het kwam dat het zadel niet goed op de machine had gepast.Ik dacht toch dat zoiets met de hand werd gedaan?
Is dat kundigheid?
Nu snappen jullie misschien mijn frustratie rondom dat zadelgedoe.

- Jetteketet
Keandra schreef:Dat is hier ook zo, ga je bij de ene (dichtste in de buurt en poepie chique winkel) en je zegt dat je een zadel wilt kopen voor je fjord, neus omhoog en enkel de rommel tonen ze je. Wij hebben 8 jaar terug daar een zadel willen kopen maar moesten opeens 4 maand wachten tegen dat die binnen was (toen de bruine wintec 2000). We hebben het zadel daar dan nooit gekocht, het is er nooit toegekomen.
Ik wacht de Thorowgood zadels ook af,er moet toch een manier zijn dat ik een passend zadel kan vinden?
Maar hier is het echt zo als je Fjord zegt dan kijken ze meteen "raar".Zo vroeg ik eens bij een manege of ik daar privé les kon krijgen mbt rechtrichten.
Ja tuurlijk geen probleem zeiden ze,wat heb je voor een paard?
Ik zei een Fjord.
Ik kreeg als antwoord: Oh zo ene met een plank voor de kop!

Nou dat is toch niet leuk om te horen?Mijn paardje heeft alles behalve een plank voor dr kop.
Ze is lief en slim genoeg maar heeft gewoon een lichamelijk probleem mbt rijden waarbij ik gewoon hulp nodig heb.
Ik wil daar dan ook niet gaan lessen,zulke antwoorden zeggen mij genoeg over de manier van lesgeven dan en daar zit ik niet op de wachten.
Ik lees het niet zo heftig als jou
, ik vind eigenlijk dat ze nog vrij netjes is hoor ? Zadelpassers hebben idd geen 'lage' budgetten, voor mij is 500 euro ook een aardig bedrag voor een zadel.
Daarom heb ik mijne zelf gepast en gekocht.
Ach, en zulke opmerkingen krijgt iedereen... En er zijn ook vast Fjorden die heel erg 'Fjordig' zijn. Ik kreeg in mijn les de opmerking; "Blijf jij maar in de 1e springles, want hoger kunnen die worstjes niet". Tot ik na een half jaar 11de werd van de 40 B Paarden met de officiele springwedstrijd
. Gewoon lekker ergens anders heen gaan!

Ach, en zulke opmerkingen krijgt iedereen... En er zijn ook vast Fjorden die heel erg 'Fjordig' zijn. Ik kreeg in mijn les de opmerking; "Blijf jij maar in de 1e springles, want hoger kunnen die worstjes niet". Tot ik na een half jaar 11de werd van de 40 B Paarden met de officiele springwedstrijd

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
- Jetteketet
Haha nou ik lees het ook niet heftig hoor,ik ben alleen zo vaak teleurgesteld qua zadels dat ik dacht als je een prof erbij haald de slagingskans groter is voor zadel.
Ik ben ook niet op iets uit om ze zwart te maken waarom ook,ik ben gewoon helemaal FRUSTY dat ik niks kan vinden wat echt goed past.
Maar meestal hebben de mensen die in hetzelfde zadel-schuitje zitten wel meer begrip,pas als je steeds weer met niks en hoop teleurstelling eindigd snap je de frustratie.
Maar goed,wie zoekt zal vinden alleen hoop ik wel iets te vinden vóór ze met pensioen gaat
pffff
Misschien beter om eerst een zadel te kopen en daarbij het passende paard te zoeken
hahaha tjee tis echt om gek van te worden. 
Ik ben ook niet op iets uit om ze zwart te maken waarom ook,ik ben gewoon helemaal FRUSTY dat ik niks kan vinden wat echt goed past.

Maar meestal hebben de mensen die in hetzelfde zadel-schuitje zitten wel meer begrip,pas als je steeds weer met niks en hoop teleurstelling eindigd snap je de frustratie.
Maar goed,wie zoekt zal vinden alleen hoop ik wel iets te vinden vóór ze met pensioen gaat

Misschien beter om eerst een zadel te kopen en daarbij het passende paard te zoeken

Ik vind het ook een heel net antwoord hoor, wat je terug hebt gekregen, maar ik snap je frustraties ook best.
Misschien is het wel handig om een onafhankelijke zadelconsulent te laten komen.
Die kan je precies vertellen waar je naar moet zoeken bij de zoektocht naar een zadel, en ze weet ook meestal wel welke zadel verkopers goede service leveren bij een zadel en welke er een potje van maken.
Zo zijn wij ook prima geholpen, na heel veel verschillende zadels en nog meer zadelleed, hadden we jaren eerder moeten doen.
Zij is er ook bij het aanmeten en passen van het aangekochte zadel geweest.Gewoon als onafhankelijk persoon.
Misschien is het wel handig om een onafhankelijke zadelconsulent te laten komen.
Die kan je precies vertellen waar je naar moet zoeken bij de zoektocht naar een zadel, en ze weet ook meestal wel welke zadel verkopers goede service leveren bij een zadel en welke er een potje van maken.
Zo zijn wij ook prima geholpen, na heel veel verschillende zadels en nog meer zadelleed, hadden we jaren eerder moeten doen.
Zij is er ook bij het aanmeten en passen van het aangekochte zadel geweest.Gewoon als onafhankelijk persoon.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
Ach kom nou!
Als ik zadelmaker was kwam ik ook niet je paard meten als ik toch al wist dat ik op dat moment geen zadel kan verkopen.
Het is toch heel netjes dat ze je mailt als ze wel zadels in jouw prijsklasse heeft.
Ze heeft het nergens over een fjord.
Als ik zadelmaker was kwam ik ook niet je paard meten als ik toch al wist dat ik op dat moment geen zadel kan verkopen.
Het is toch heel netjes dat ze je mailt als ze wel zadels in jouw prijsklasse heeft.
Ze heeft het nergens over een fjord.

Ik zie ook geen rare mail als antwoord. Juist heel netjes, en als ze wel wat heefy, meld ze zich. Z ze heeft nu niets voor je, in jouw budget. Kan ze wel langs komen maar dan ben je nog blij met een dood vogeltje..vind het wel een beetje overdreven hoor.
Ik heb ook een hele zadel geschiedenis gehad met alle drama's van dien, maar ben nog nooit niet geholpen omdat ik een fjord heb. Juist eerder dat ze het een uitdaging vonden!
Ik heb ook een hele zadel geschiedenis gehad met alle drama's van dien, maar ben nog nooit niet geholpen omdat ik een fjord heb. Juist eerder dat ze het een uitdaging vonden!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- Jetteketet
Zozo geen rede om mij nu aan te vallen voor iets waar ik niks aan kan doen.
Laten we het bij de inhoud van mijn vraag houden nml welk zadel zou eventueel geschikt kunnen zijn,misschien is er een merk waar veel fjorden mee lopen zoals de Thorowgood,die kan ik gelukkig vrijdag in real life bekijken.
Laten we het bij de inhoud van mijn vraag houden nml welk zadel zou eventueel geschikt kunnen zijn,misschien is er een merk waar veel fjorden mee lopen zoals de Thorowgood,die kan ik gelukkig vrijdag in real life bekijken.
-
Ik heb een KN dressuurzadel liggen op Lajke, ligt heel mooi! Hiervoor lag dat zadel op de fjord van mijn zusje, ook heel tevreden.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Ja, wel merk past nou het beste op een fjord, alle merken die hier in het topic genoemd worden hebben we ongeveer wel gehad, of een tijdje getest.
Wintec dressuur,spring, anatomica, J.C., thorowgood, KN (ligt hier nog zo goed als nieuw in de kast), onbekend merken, rossner enz.
Met of zonder hulpmiddelen, het paste allemaal net niet.
Dus het is zo moeilijk te zeggen, welk zadel het beste bij een fjord past.
Wij zijn in ieder geval al een paar jaar heel blij met een Strada zadel.
Succes met je zoektocht.
Wintec dressuur,spring, anatomica, J.C., thorowgood, KN (ligt hier nog zo goed als nieuw in de kast), onbekend merken, rossner enz.
Met of zonder hulpmiddelen, het paste allemaal net niet.
Dus het is zo moeilijk te zeggen, welk zadel het beste bij een fjord past.
Wij zijn in ieder geval al een paar jaar heel blij met een Strada zadel.
Succes met je zoektocht.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
- Jetteketet
Wat jammer dat jullie ook zo'n zoektocht hebben naar een goed zadel Mirjam.
Heeft je fjord ook een verzonken (holle) rug?
Ik maak al schietgebedjes dat ik vrijdag kan slagen maar ik verheug me alvast nergens op.
Ik ga het Strada zadel ook even opzoeken,is ook een merk waar ik nog niet eerder van gehoord heb nml.
En wat houd een zadelconsulent eigenlijk in?Is dat niet hetzelfde als een zadelpasser?
Heeft je fjord ook een verzonken (holle) rug?
Ik maak al schietgebedjes dat ik vrijdag kan slagen maar ik verheug me alvast nergens op.

Ik ga het Strada zadel ook even opzoeken,is ook een merk waar ik nog niet eerder van gehoord heb nml.
En wat houd een zadelconsulent eigenlijk in?Is dat niet hetzelfde als een zadelpasser?
Op Iwan heb ik een Stubben van bijna 40 jaar oud liggen, maar het is geen mooi zadel, maar wel een goed zadel.
Ik heb nog een dressuur Rossner Amerika en op Raya ligt een JC VHZ, ook een erg fijn zadel.
Maar met een budget van 500,- moet je echt wel een eind kunnen komen hoor, aangepast en wel, tenminste bij onze zadelmaker wel.
FF snel gekeken, maar er zijn leuke Rossners te koop voor 200 a 300 euro, nou die kan je prima laten vermaken. Een passend 2de hands zadel zul je toch niet vinden waarschijnlijk..
Ik heb nog een dressuur Rossner Amerika en op Raya ligt een JC VHZ, ook een erg fijn zadel.
Maar met een budget van 500,- moet je echt wel een eind kunnen komen hoor, aangepast en wel, tenminste bij onze zadelmaker wel.
FF snel gekeken, maar er zijn leuke Rossners te koop voor 200 a 300 euro, nou die kan je prima laten vermaken. Een passend 2de hands zadel zul je toch niet vinden waarschijnlijk..
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Jetteketet, Strada ga je denk ik niet vinden in jouw budget. Nieuw zijn ze rond de 2000 euro (toch Mirjam?) en denk niet dat ze 2dehands veel te vinden zijn.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
@jetteketet, nee die heeft geen holle verzonken rug, alleen een korte rug en bolle buik.
Een onafhankelijke zadelconsulent heeft niets met de verkoop van zadels te maken, dus die wil je niet persé wat verkopen.
Ze meet je paard helemaal op, maakt een mal voor een zadel, en kijkt je paard helemaal na op scheefheid enz.
Ze filmt het paard in beweging met en zonder zadel. En ze kijkt ook naar degene die erop moet.
Want een zadel wat perfect past, maar de ruiter kan er niet op zitten schiet ook niet erg hard op.
Kijkt zadels na en legt je helemaal uit waarom het wel of niet past. En of het evt door een aanpassing te verhelpen is.
Kan je zadel niet aangepast worden dan gaat ze met de gegevens aan de slag en geeft je daarna advies welke modellen en evt merken zadels voor je paard geschikt zijn.
Je kunt dan zelf op zoek en ze komt evt ook bij de pas- sessies voor advies.

Een onafhankelijke zadelconsulent heeft niets met de verkoop van zadels te maken, dus die wil je niet persé wat verkopen.
Ze meet je paard helemaal op, maakt een mal voor een zadel, en kijkt je paard helemaal na op scheefheid enz.
Ze filmt het paard in beweging met en zonder zadel. En ze kijkt ook naar degene die erop moet.
Want een zadel wat perfect past, maar de ruiter kan er niet op zitten schiet ook niet erg hard op.
Kijkt zadels na en legt je helemaal uit waarom het wel of niet past. En of het evt door een aanpassing te verhelpen is.
Kan je zadel niet aangepast worden dan gaat ze met de gegevens aan de slag en geeft je daarna advies welke modellen en evt merken zadels voor je paard geschikt zijn.
Je kunt dan zelf op zoek en ze komt evt ook bij de pas- sessies voor advies.
Ondertussen zijn ze al weer duurder, zag ik net. En 2e hands zijn ze er heel weinig of niet, de mensen die er 1 hebben willen het gewoon nooit meer kwijt .Jilly schreef:Jetteketet, Strada ga je denk ik niet vinden in jouw budget. Nieuw zijn ze rond de 2000 euro (toch Mirjam?) en denk niet dat ze 2dehands veel te vinden zijn.

- Thessa Keizer
Ik heb er een kent en masters op liggen! Super zadel, past perfect en er zit een verwisselbare boom in. Echter kom je met dit zadel nieuw wel rond de 1300 euro, geen idee of deze albtweedehands te krijgen zijn, merk bestaat nu zo'n drie jaar in Nederland.
Overigens vind ik het ook een net antwoord en begrijp ik goed dat zij nu geen afspraak maakt als ze toch niks heeft om te verkopen, wellicht krijgt ze snel iets binnen en dan laat ze het je weten. Verder is er voor mijn fjord en voor mijn haflinger nog nooit een neus opgehaald hoor door de zadelmaker en ben ik super geholpen
Overigens vind ik het ook een net antwoord en begrijp ik goed dat zij nu geen afspraak maakt als ze toch niks heeft om te verkopen, wellicht krijgt ze snel iets binnen en dan laat ze het je weten. Verder is er voor mijn fjord en voor mijn haflinger nog nooit een neus opgehaald hoor door de zadelmaker en ben ik super geholpen

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!