Rust...

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
nancy imka

Rust...

Bericht door nancy imka » do 22 nov 2012, 17:56

Hoi,

Er is laatst al een topic over geopend maar dit is toch net weer een iets andere vraag dus vandaar een nieuw topic. Als ik met Emy ga rijden, of we gaan samen met Elvis en Emy rijden dan raakt Imka volledig over haar touren. Als Elvis achter blijft is het niet dikke paniek maar wel constand gillen en draaien. Je word als achterblijver eigenlijk een beetje gek van Imka :o En voor Imka is het natuurlijk ook een grote stress factor.

Nou waren we gisteravond bij de dierenarts voor een informatie avond over vuurwerk. En daar heb je suplementen die je nu al aan je hond moet gaan geven om ze rustig te krijgen zodat ze minder gestresst zijn met oud en nieuw. Nou weet ik dat Imka ook heel bang voor vuurwerk (geworden) is. En brengt daarbij die twee kleintjes ook in de stress. Heel vervelend voor ons voor de Etjes maar ook zeker voor Imka zelf. Nou vroeg ik me af of er mensen zijn die suplementen geven aan hun paard om ze rustiger in hun koppie te krijgen...?

Imka heeft een behoorlijke tik gehad toen der tijd dat Hosta weggegaan is. Die heeft ze zien weglopen en kwam nooit meer terug. Sinds dien is het nog erger als toen Hosta er nog was. Ik snap Imka dr stress dan ook wel. Maar goed, we willen ook wel eens samen gaan rijden. En dan dacht ik ik doe Imka op het land dan heeft ze het niet door, nou mooi wel dikke paniek en aan een stuk door heen en weer rennen.

Dus brand los, hebben jullie suplementen en zo ja wat raden jullie dan aan?

Groetjes Nancy
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Pablo
Contacteer:

Re: Rust...

Bericht door Pablo » vr 23 nov 2012, 11:47

Ik heb sinds dat ik Det heb wel regelmatig in moeilijke situaties Cavalor Calm gegeven. Maar dit werkt niet direct en mag je ook maar maximaal een maand achter elkaar geven. Dus dat zal m niet worden. Ik heb er thuis 4 staan, maar gelukkig kunnen ze wel alleen achterblijven (tenminste degene die we nu achter hebben gelaten hihi)
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Amber_

Bericht door Amber_ » vr 23 nov 2012, 11:54

Fjordy werd, of word, ook gek als ik weg ging met Toot of Gio. :j Die liter ik gewoon buiten, laat maar gaan... Als ik dan na 2uur terug kwam, was hij toch wel weer rustig. ( tot we in beeld waren, want dan begon het weer! ) Ik 'gaf' er niet aan toe. Nu zet ik hem op stal, vanwege zijn blessure. :j
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 23 nov 2012, 12:04

@ Amber, wij gaan ook wel gewoon maar Imka word niet rustig hoor... Maar het gaat mij er ook meer om dat ze dan meer rust in dr koppie krijgt. En het zou ook wel fijn zijn als ze rust in dr koppie heeft met het oud en nieuw voor de deur. Want ook dan is het een stressbonk... En dan steekt ze die twee kleintjes ook nog aan
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Amber_

Bericht door Amber_ » vr 23 nov 2012, 12:13

Echt vervelend.... Ik zou het niet weten. Heeft DA niet iets?
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 23 nov 2012, 12:21

daar zou ik zo idd wel eens langs kunnen rijden...
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Viv

Bericht door Viv » vr 23 nov 2012, 14:48

Ik geef Cadz wel eens Groene Os Rust Compositum extra, maar dat is ook maar voor zeer korte periodes (bv eerste paar weken rustig blijven met zn peesblessure), maar denk dat dat te licht is voor echte vuurwerk-paniek enzo. Je zwakt toch een natuurlijke reactie af en soms worden ze daar nog paniekeriger van dan ze voorheen waren.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
_*iDj*_

Bericht door _*iDj*_ » vr 23 nov 2012, 16:36

Misschien als je een paar keer iets kalmerends geeft, je de vicieuze cirkel kan doorbreken en het daarna niet meer nodig is? Harma wordt ook altijd gek, maar die houdt na een tijdje wel op. Heb nog nooit iets daarvoor gegeven.

Een fjord van een vriendin van mij schrok overal van, totdat ze pavo nervcontrol is gaan geven. Ze is er uiteindelijk mee gestopt omdat het paard te duf/saai werd.
:L Harma :L : Yerxes x Hjerter Knaegt
Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend
:+: Heedy (2011) & Isis (2012): Harma x Carlito
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 23 nov 2012, 16:50

Dat is ook juist iets wat ik niet wil dat ze nog paniekeriger word erdoor... Ze moet juist rust krijgen in dr koppie. Ze moet zich ook niet duf gaan voelen want dat is ook niks... Maar gewoon wat rust in dr koppie. Vandaar dat ik dacht gooi hier eens een balletje op. Als er niks is dan niet hoor. Hoef geen paard die doods om zich heen staat te staren nml
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » vr 23 nov 2012, 19:57

Gisteren dacht ik aan een shotje ketamine haha...werd echt gek van haar,en dan was elvis er gewoon nog ..
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 23 nov 2012, 20:30

Tja kan er niks aan doen Elvis is niet haar favoriet hihi, ze wil gewoon Emy ;)
Nee maar het is wel heel vervelend vind ik zelf ook. Ik word er zelf geiriteerd van tenminste laatste keer wel dat achterlijke gegil terwijl ze alleen maar voor het hek heen en weer liepen in het span. Maar goed het vervelendst is het natuurlijk voor Imka zelf.... Die heeft de stress... Maar daarom dacht ik misschien kunnen we met iets rustgevends de scherpe randjes eraf halen
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Plaats reactie