Vandaag hebben Do en ik een spannende dag gehad. De dag van de ABOP was dan toch eindelijk aangebroken en man wat werd ik ondertussen zenuwwappig.
Het rijden van de zadelproef heb ik tot gisteravond aan getwijfeld, het rijden gaat nog niet super en er zijn veel verbeterpunten.
Omdat Do zo rustig en braaf was tijdens het inrijden en wachten buiten (voor het eerst in de binnenbak, en ik had verwacht dat ze zou gaan rennen met het bit vast tussen haar tanden) heb ik toch besloten de zadelproef ''gewoon'' te rijden.
Het opzadelen ging super, ze stond netjes stil en heeft geen stap gezet. Hier hadden we dan ook een 10 voor

De proef ging niet zo best. Ze liep te zwalken, was druk (natuurlijk alleen in de bak) en liep daardoor ook niet in stelling en buiging.
De rechtergalop wou voor geen meter, ik heb een erg kort lontje en werd dan ook gepikeerd omdat het niet lukte. Daarna toch de frustratie van me af kunnen zetten en jawel, toen liep Do ook gelijk meer ontspannnen én in de goede galop.
Omdat ik het springen weinig heb kunnen oefenen had ik daar geen hoge verwachtingen van.
Ze heeft dan ook twee keer geweigerd en een balk van de hindernis gegooid. Maar.. En daar was ik al errug blij mee, ze heeft beide hindernissen toch gesprongen! (de oxer is omlaag gezet)

Het wachten op het resultaat duurde ellelang.. Dorothee en ik hebben een C gekregen (Het precieze aantal punten weet ik niet uit mn hoofd, mijn vader heeft het blaadje nog in zijn jaszak

Maar ach, ik had een D verwacht dus het viel me nog mee. Daarnaast was het mijn eerste ABOP en ook die van Do dus verbeteren lukt vast nog eens

Na de middag was het tijd voor de menproef. De eerste keer inspannen, voor de proef begon, ging niet goed. Ik raakte geirriteerd en Do vond daarom dat ik het rimbim kon krijgen

Het inrijden ging lekker, ze liep ontspannen en met rust in haar hoofd.
Dus Annabel heeft de jury terug geroepen van hun thee pauze (; en we zijn begonnen met de proef.
Het optuigen en inspannen ging nu wel goed, ze stond netjes stil en werd niet ongeduldig.
De proef begon goed, maar na het groeten had Do haar tong over het bit. Toen deze weer goed op zn plek zat heb ik de proef vervolgd, ze liep naar mijn mening lekker, netjes in stelling en niet slordig.
De uitgestrekte draf mocht ik na de proef nogmaals laten zien, helaas gooide ze toen voor de tweede keer haar tong over het bit.
Daarna kwam het trek gedeelte. Omdat ik hier nog niet, vind ik, genoeg ervaring en handigheid in heb heeft Bart dit voor me gedaan. Ze trok de kar netjes weg met het o zo mooie gareeltuig om haar nek!
Oeh wat was ik gespannen over de uitslag, de jury liet Bart wel drie keer opnieuw halthouden en wegtrekken voordat hij mocht uitspannen en optuigen.
De uitslag ging een beetje langs me heen, ik denk van de spanning. De cijfers voor de onderdelen werden opgenoemd en ik kon alleen maar luisteren en hopen op een goede afloop.
En die goede afloop was er absoluut; Do heeft een AA gekregen met 97 punten..!

Dat maakt haar model merrie en natuurlijk een topper!
Haar punten waren

Gedrag tijdens het optuigen en inspannen 10
WIjze van gaan in stap 9
Wijze van gaan in draf 9
Stelling en buiging 9
Houding en wendbaarheid 8
Trekvastheid en gewilligheid 9
Werklust en uitstraling 9
Overgangen en wijze van in de hand staan 8
Gehoorzaamheid, het zich laten rijden in de proef 9
Karakter en temperament 9
Algemene indruk 9