Benieuwd wat jullie vinden.
Benieuwd wat jullie vinden.
Hallo Fjordenvrienden,
Ik vroeg me af of jullie willen kijken en jullie mening eens los willen laten hoe ik met mijn paardje deze proef rijd,dit om dat het voor mij nogal nieuw is om een wedstrijd met een Fjord te rijden,gezien het feit dat ik dat alleen met kwpnrs heb gedaan,ik merk ook dat ik mijn benen nogal eens wil optrekken omdat het buikje kleiner is,en ik heb alleen steeds ondelinge wedstrijdjes gereden nu bij elkaar een stuk of 6 ,ik heb wel een startkaart aangevraagd maar hij is geblesseerd geweest dus we zijn nog niet gestart volgend jaar gaan we beginnen,hij loopt thuis wel beter als in de proef maar data komt mede door dat het in de bak wel 30 graden was en ik nogal zenuwachtig,maar hij is een verschrikkelijk lief en leuk dier en doet altijd super zijn best hij is helemaal mijn vriend en ik heb hem nu bijna 3 jaar.
Ik ben benieuwd wat jullie vinden want ik plaats eigenlijk nooit iets,dit was een F14 proefje er staan 2 video's op 1 is met de voorlezer dat is bij de Fproeven dezelfde proef maar dan in spiegelbeeld gereden.
Nog eenmaal de vraag ,het is veel bekeken en alleen Muriel heeft een bericht achter gelaten,maar is er dan niemand die verder nog een reactie wil achterlaten of is dat alleen omdat niemand mij kent,het hoeft heus niet positief te zijn hoor,ik ben niet bang voor kritiek,ik weet ook wel dat hij nog niet optimaal nageeflijk loopt en dat het tempo hoger kan,maar ik zou het zo leuk vinden als mensen als ze toch kijken dan ook de moeite willen nemen wat ze ervan vinden.
dus please reageer gewoon.
http://youtu.be/cjIgsiOojy4
Ik vroeg me af of jullie willen kijken en jullie mening eens los willen laten hoe ik met mijn paardje deze proef rijd,dit om dat het voor mij nogal nieuw is om een wedstrijd met een Fjord te rijden,gezien het feit dat ik dat alleen met kwpnrs heb gedaan,ik merk ook dat ik mijn benen nogal eens wil optrekken omdat het buikje kleiner is,en ik heb alleen steeds ondelinge wedstrijdjes gereden nu bij elkaar een stuk of 6 ,ik heb wel een startkaart aangevraagd maar hij is geblesseerd geweest dus we zijn nog niet gestart volgend jaar gaan we beginnen,hij loopt thuis wel beter als in de proef maar data komt mede door dat het in de bak wel 30 graden was en ik nogal zenuwachtig,maar hij is een verschrikkelijk lief en leuk dier en doet altijd super zijn best hij is helemaal mijn vriend en ik heb hem nu bijna 3 jaar.
Ik ben benieuwd wat jullie vinden want ik plaats eigenlijk nooit iets,dit was een F14 proefje er staan 2 video's op 1 is met de voorlezer dat is bij de Fproeven dezelfde proef maar dan in spiegelbeeld gereden.
Nog eenmaal de vraag ,het is veel bekeken en alleen Muriel heeft een bericht achter gelaten,maar is er dan niemand die verder nog een reactie wil achterlaten of is dat alleen omdat niemand mij kent,het hoeft heus niet positief te zijn hoor,ik ben niet bang voor kritiek,ik weet ook wel dat hij nog niet optimaal nageeflijk loopt en dat het tempo hoger kan,maar ik zou het zo leuk vinden als mensen als ze toch kijken dan ook de moeite willen nemen wat ze ervan vinden.
dus please reageer gewoon.
http://youtu.be/cjIgsiOojy4
Laatst gewijzigd door Nioba op zo 18 nov 2012, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Benieuwd wat jullie vinden.
Ik vind het er super uitzien! 

* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
Dank jewel Mariel voor je bericht.Mariël schreef:Ik vind het er super uitzien!
Wat leuk dat je dat hier vraagt! Ik vind het een mooie Fjord en jullie zijn een leuke combinatie. Hij loopt er netjes bij. Voor de B is dit goed genoeg, van mij zou je een winstpunt krijgen (en ik jureer bij de KNHS).
Wat me opvalt is dat hij rechtsom wat minder makkelijk buigt en stelt, dan kan je hem ook niet helemaal door de hals houden. Ook in galop mag hij meer gesloten worden, maar voor de B is dat echt niet erg hoor!
In de middenstap zou ik iets rustiger stappen, dan kan hij zijn passen mooier en langer maken.
Wijken doet hij erg netjes!
Wat me opvalt is dat hij rechtsom wat minder makkelijk buigt en stelt, dan kan je hem ook niet helemaal door de hals houden. Ook in galop mag hij meer gesloten worden, maar voor de B is dat echt niet erg hoor!
In de middenstap zou ik iets rustiger stappen, dan kan hij zijn passen mooier en langer maken.
Morris, mijn superfjord!
Wat leuk Suus dat je reageert en je hebt helemaal gelijk rechtsom is zijn moeilijke kant,inmiddels gaat dat al beter de galop is nog wat lastig omdat hij moeite heeft om zijn lendenen te strekken hij houd dan erg vast wat ook tot uiting komt in de middengalop,ik ben steeds aan het verruimen en opvangen zodat hij sterker wordt in zijn rug,ook is hij nog wat scheef waardoor ik veel doe om hem recht te richten,ik hoop dat het allemaal goed komt,ik heb nog steeds geen les genomen omdat ik eerst zelf wat puntjes op de I wil zetten,want hij heeft kort lessen gelopen en daar werd hij over zijn tempo gejaagd en toen liep hij almaar broerder,toen ik hem kocht zat er alleen een stuur en een rem op en de linker galop kende hij niet ook niet aan de longe,hij heeft veel geleerd maar we zijn er nog lang niet,ik zou het zo leuk vinden om hem ook eens bij de Fjorden te starten maar weet niet of hij daar al goed genoeg voor is,maar we blijven oefenen en ik zou het leuk vinden om eens wat meer Fjorden mensen te leren kennen.Suus schreef:Wat leuk dat je dat hier vraagt! Ik vind het een mooie Fjord en jullie zijn een leuke combinatie. Hij loopt er netjes bij. Voor de B is dit goed genoeg, van mij zou je een winstpunt krijgen (en ik jureer bij de KNHS).

Ziet er goed uit hoor!!
Ik vind dat je netjes rijd en ook de figuren netjes op de letter rijd.
Wel oppassen dat je je handen niet te laag ( vast) zet.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Ik vind het er netjes uitzien en zou je weleens "live" willen zien rijden! We moeten echt een keertje afspreken, hoor!
Dank voor je mening ,en ja mijn handen staan inderdaad te laag,ik zie dat thuis dan op het filmpje ook terug en denk dan ook waarom doe ik dat toch steeds,maar dan wil ik het weer te netjes doen ik moet er zelfs om denken dat ik door blijf ademen,allemaal wedstrijdstress,ik heb voor dat ik met Zylvar wedstrijden ging rijden al 20 jaar geen wedstrijdring meer gezien en ik kan dat goed merken,leuk dat die foutjes door jullie ontdekt worden daar ga ik zeker op letten.colunder schreef:Ziet er goed uit hoor!!

Hallo Marieke ,Naisven schreef:Ik vind het er netjes uitzien en zou je weleens "live" willen zien rijden! We moeten echt een keertje afspreken, hoor!
Bedankt voor je reactie en natuurlijk ben je van harte welkom op stal,ik weet niet op welke dagen je kan,maar ik rij hem meestal na mijn werk in de middag zo rond half 3,of anders misschien een keer in het weekend,ik zit er meestal wel 5 keer per week op,dus dat moet gaan lukken.
groetjes van Henriette

Eeeehhhmm en wat is daar anders aan dan? Proeven zijn hetzelfde hoorNioba schreef:Hallo Fjordenvrienden,
dit om dat het voor mij nogal nieuw is om een wedstrijd met een Fjord te rijden,gezien het feit dat ik dat alleen met kwpnrs heb gedaan,

Doe je mee met de fjordcup?
het rijden zal niet veel verschillen Viv maar de beoordeling door de jury verschild vaak wel redelijk.
Ctje 

Daar heb je wel gelijk in,maar ik moet toch wel wennen ,de gangen van een groot paard en de rustige cadans en ook de langere hals is gek genoeg toch makkelijker,ik ben nu terug in mijn ponytijd hahaViv schreef:Eeeehhhmm en wat is daar anders aan dan? Proeven zijn hetzelfde hoorNioba schreef:Hallo Fjordenvrienden,
dit om dat het voor mij nogal nieuw is om een wedstrijd met een Fjord te rijden,gezien het feit dat ik dat alleen met kwpnrs heb gedaan,Gewoon lekker gaan starten, komt helemaal goed
Doe je mee met de fjordcup?

Gelukkig zie ik het als een uitdaging en ik denk als je het samen leuk doet het wel gewaardeerd word,en bij iedereen zit er in de dressuur zelfs in de top geregeld een uitslag bij waar je niets van begrijpt,als het maar niet elke keer zo is,want dan gaat de lol eraf ,kost genoeg natuurlijk en dan hou ik er vanzelf wel mee op,tot nu toe heb ik alleen leuke reacties op mijn kleine smurf gekregen ,en ik ben trots op mijn kleine paardje want het is niet zo moeilijk om weer op een grote te gaan zitten,ik kies zelf voor hem.Mieke schreef:het rijden zal niet veel verschillen Viv maar de beoordeling door de jury verschild vaak wel redelijk.

- Jetteketet
Hooi
Heb het filmpje ook gezien,ben jaloers hoor, op wat kleine dingetjes na vond ik het echt goed gaan.
Kan het zijn dat je fjord linksgebogen is?Aan het einde als je over de middenlijn gaat lijkt het alsof je iets naar rechts hangt met zadel.
Maar dat kan ook een vertekend beeld zijn hoor.
Oja de teugels zouden misschien ook ietsie korter genomen mogen worden zodat je handen meer vooruit dragen ipv richting je bovenbenen.
Maar goed das hoe ik het zie he,ik vind het verder heel lekker lopen op het filmpje.
Liep Jetje maar zo netjes dan zat ik op een roze wolk hoor

Heb het filmpje ook gezien,ben jaloers hoor, op wat kleine dingetjes na vond ik het echt goed gaan.
Kan het zijn dat je fjord linksgebogen is?Aan het einde als je over de middenlijn gaat lijkt het alsof je iets naar rechts hangt met zadel.
Oja de teugels zouden misschien ook ietsie korter genomen mogen worden zodat je handen meer vooruit dragen ipv richting je bovenbenen.
Maar goed das hoe ik het zie he,ik vind het verder heel lekker lopen op het filmpje.

Ik rij vaak met net iets te lange teugels,dat is niet zo erg maar ik moet mijn handen iets meer boven de manenkam zien te houden,bedankt voor je complimentje maar we hebben er hard voor moeten trainen hoor maar dat vind ik wel leuk,als alle knoppen erop zitten dan is er niets te knutselen zeg ik altijd maar.Jetteketet schreef:Hooi![]()
Maar goed das hoe ik het zie he,ik vind het verder heel lekker lopen op het filmpje.![]()

- Jetteketet
Op het filmpje rijd je heel beheerst,ziet er netjes uit.
En ach als alles ozo super perfect zou uitzien dan is het leuke en natuurlijke er ook van af......toch?
Maar ik wou dat wij het net zo netjes konden hoor,echt waar.
Das nog steeds een wens van mij,dat mijn fjord ook "knopjes" erop krijgt en dat we eens een wedstrijdje mee konden doen.
En ach als alles ozo super perfect zou uitzien dan is het leuke en natuurlijke er ook van af......toch?
Maar ik wou dat wij het net zo netjes konden hoor,echt waar.
Das nog steeds een wens van mij,dat mijn fjord ook "knopjes" erop krijgt en dat we eens een wedstrijdje mee konden doen.