Waaaah, wat loopt-ie hard!
Waaaah, wat loopt-ie hard!
Vandaag was de 1e wedstrijd van onze wintercompetitie. We doen dan gedurende de hele winter allerlei "spelletjeswedstrijden" met allemaal oude mannetjes met veel tuigpaarden, Friezen enz. O.a. ringsteken, vaardigheid, dressuur, marathon, maar ook ploegen, boomslepen enzo.
Vandaag moesten we dus boomslepen. Ik wilde de meisjes niet meenemen omdat ik dat te zwaar vond (jawel, ik ben een echte muts nu de dametjes drachtig zijn), dus ik ging eigenlijk alleen kijken. Maar ja, dan wordt er natuurlijk toch gevraagd of je het niet met het paard van iemand anders wilt proberen. OK, vooruit dan. Fries Sietske van John moest eraan geloven. Het is een spelletje waarbij je met paard (met boomstam erachter) tussen een paal en pionnen met tennisballen door moet gaan. Door op het juiste moment het paard te laten draaien zwaait de boomstam een pion met balletje omver. Dan nog een 2e en 3e rondje totdat alle 3 de pionnen om zijn. Dat is tenminste de bedoeling.
Sietske ging kalm van start. Jemig wat een hoge kont om achter te lopen (ben nu natuurlijk aan mijn 88 cm pony´s gewend). Dus ik huppelde achter haar aan. Eerste ronde te ver doorgelopen, dus boomstam was erdoor voordat ik een pion om kon slaan. 2e Keer dus eerder sturen, ahum 2 pionnen tegelijk. 3e Pion werkte wel mee, dus toen gauw door de finish en even wachten tot ik aan de andere kant van de bak nog een keer mocht.
Tja, en toen dus een stuurfoutje. Balk bleef even liggen... Sietske zette aan... en HOPLA, daar ging Marieke ineens met zevenmijlslaarzen (huppelend om de boomstam te ontwijken) door de bak. Sietske kreeg haast, ik moest steeds harder rennen en de rem leek ver te zoeken. Gelukkig bleek de brave Sietske uiteindelijk toch te stoppen op tijd en kreeg ik zowaar de 3 pionnen in de juiste volgorde om, maar mén, wat heeft zo´n paard een kracht!
Uiteindelijk 8e geworden van de 15 dus een middenmoter, maar ik ben er zeer blij mee. Helaas geen foto´s.
Vandaag moesten we dus boomslepen. Ik wilde de meisjes niet meenemen omdat ik dat te zwaar vond (jawel, ik ben een echte muts nu de dametjes drachtig zijn), dus ik ging eigenlijk alleen kijken. Maar ja, dan wordt er natuurlijk toch gevraagd of je het niet met het paard van iemand anders wilt proberen. OK, vooruit dan. Fries Sietske van John moest eraan geloven. Het is een spelletje waarbij je met paard (met boomstam erachter) tussen een paal en pionnen met tennisballen door moet gaan. Door op het juiste moment het paard te laten draaien zwaait de boomstam een pion met balletje omver. Dan nog een 2e en 3e rondje totdat alle 3 de pionnen om zijn. Dat is tenminste de bedoeling.
Sietske ging kalm van start. Jemig wat een hoge kont om achter te lopen (ben nu natuurlijk aan mijn 88 cm pony´s gewend). Dus ik huppelde achter haar aan. Eerste ronde te ver doorgelopen, dus boomstam was erdoor voordat ik een pion om kon slaan. 2e Keer dus eerder sturen, ahum 2 pionnen tegelijk. 3e Pion werkte wel mee, dus toen gauw door de finish en even wachten tot ik aan de andere kant van de bak nog een keer mocht.
Tja, en toen dus een stuurfoutje. Balk bleef even liggen... Sietske zette aan... en HOPLA, daar ging Marieke ineens met zevenmijlslaarzen (huppelend om de boomstam te ontwijken) door de bak. Sietske kreeg haast, ik moest steeds harder rennen en de rem leek ver te zoeken. Gelukkig bleek de brave Sietske uiteindelijk toch te stoppen op tijd en kreeg ik zowaar de 3 pionnen in de juiste volgorde om, maar mén, wat heeft zo´n paard een kracht!
Uiteindelijk 8e geworden van de 15 dus een middenmoter, maar ik ben er zeer blij mee. Helaas geen foto´s.
Re: Waaaah, wat loopt-ie hard!
Jammer dat er geen foto's van zijn, geloof dat ik een beetje snap hoe het werkt, je had zoiets al eens eerder gedaan toch??
Apart zo'n hoge zwarte kont achter je als je die kleintjes gewend bent..
Duurt al niet zo heel lang meer dan mag Grubis natuurlijk aan de bak? Heb je hem al in de planning opgenomen? Wanneer komt hij thuis e.d.??
Apart zo'n hoge zwarte kont achter je als je die kleintjes gewend bent..
Duurt al niet zo heel lang meer dan mag Grubis natuurlijk aan de bak? Heb je hem al in de planning opgenomen? Wanneer komt hij thuis e.d.??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Dat is wel even wat anders dan je eigen kleine mini dames haha. Wel heel leuk dat je dan spontaan een ander paard wordt aangeboden om mee te doen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

hihi het is ook wel een groot verschil van de dames naar een fries. Maar ook wel eens leuk toch? hihi
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ja het was echt hartstikke leuk. Grubis gaat na volgend jaar zomer eerst naar Bart om te beleren, daarna komt-ie naar huis...
Oh ja, daar had ik ook al wat van meegekregen, dom van me..
Zin in??
Zin in??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
He jammer dat er geen foto's of filmpjes zijn hihihi. Maar kan me zo wel wat voor de geest halen hoor, geen enkel probleem 

Ja, maar wel erg spannend. Hij is nu in de omgang erg braaf en hopelijk is dat volgend jaar voor de wagen hetzelfde.Esther schreef:Oh ja, daar had ik ook al wat van meegekregen, dom van me..
Zin in??

ook geen filmpje toevallig? 

Helaas niet 

Hihi ik had het wel willen zien
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012