Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
-
Freek
-
Mieke
Bericht
door Mieke » zo 04 nov 2012, 15:00
Leuk dat het zo goed gaat! Ik zou persoonlijk het zadel wel iets verder naar achter leggen. Hij ligt nu precies op zn schouder.
Krijgt hij met een paar weken weer rust?
Ctje

-
Esther
Bericht
door Esther » zo 04 nov 2012, 18:45
Fijn dat het zo goed gaat! Stuur komt vanzelf, is ook niet zo simpel en de een pikt het sneller op dan de andere.
Hoe lang rijd je per dag?
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Freek
Bericht
door Freek » zo 04 nov 2012, 22:57
er moet nog een andere boom in het zadel want de boom die er nu in zit is te wijd en schuift daarom ook een beetje naar voren.
idd het stuur komt ook vanzelf, maar ben zo trots op me freekje dat hij alles gewoon goed en rustig oppakt. als ik hem rij dan is het maar max 15 met warm stappen maar ik rij eerder 10 min dan 15. en nee over een paar weken krijgt hij geen rust maar er wordt dadelijk meer afwisselend gewerkt zoals rijden, longeren, wandelen, ect... afgelopen week heb ik expres veel gereden met hem zodat ik zeker weet dat alles goed zit. wat raden jullie anders aan?
de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal
hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever
-
foss
Bericht
door foss » ma 05 nov 2012, 04:30
Een jong paard heeft de tijd nodig alles te verwerken en ook de spieren en gewrichten moeten eraan wennen.
Als je elke dag rijd is dat best zwaar voor hem je moet het rustig aan opbouwen.
Een paar keer in de week is naar mijn mening genoeg.
Iedereen doet het natuurlijk op zijn eigen manier maar kijk goed naar je paard.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
-
Mieke
Bericht
door Mieke » ma 05 nov 2012, 07:09
Ik denk dat er niks mis mee is om hem nu even iets vaker te pakken, maar er gebeurt ook veel in zn koppie. Hij heeft tijd nodig om dat te verwerken. Ik heb Celin destijds beleerd en daarna heeft ze 3 weken vakantie gekregen. Ze vergeten het echt niet meer hoor.
Maar 2 a 3 keer per week erop en verder met m wandelen ed moet m.i. ook prima kunnen.
Ctje

-
Esther
Bericht
door Esther » ma 05 nov 2012, 17:02
Ik vind twee of drie keer per week ook wel genoeg voor zo'n jonkie. Fjella doet één of twee keer in de week wat, dat is of rijden of mennen, we beleren haar meteen voor allebei. Was ook een makkelijker keuze want het kón ook allebei.
Ze blijft er happy onder en ook vandaag kwam ze weer lekker naar me toe en wilde ze graag mee om wat te doen. Maar kies er bewust voor om niet te vaak wat te willen en ook nu doe ik nog niet al te lang, 20 minuten ofzo.
Ik geef mijn paard graag de tijd om rustig alles fysiek en geestelijk te verwerken en dat werkt goed. Ze pakt het goed op, ze heeft er zin in, stuur zit er netjes op en ze biedt nu zelfs al wat nageeflijkheid aan.
Zeker als je paard op een gegeven moment niet meer uit de wei wil of dat soort problemen is het tijd om een stap terug te doen!!
En elke dag wat doen is helemaal niet zo'n probleem, maar wissel het werk dan af, grondwerk, is ook erg leuk en leerzaam, gewoon een poetsbeurt, wandelen en dan ook niet te lang! Stop als het nog leuk is!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Freek
Bericht
door Freek » vr 09 nov 2012, 14:41
ok bedankt voor de tip allemaal. maar ik ga hem ook maar max 3 x in de week rijden voor de rest doe ik andere dingen met hem heb ik ook afgesproken met hem en deze week heb ik hem maar 1 x kunnen rijden.
de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal
hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever