Reading Yaranelja

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
foss

Re: Reading Yaranelja

Bericht door foss » wo 31 okt 2012, 09:23

Gelukkig heb ik een grote kennissen kring in de paarden die mij altijd de goede weg op helpen maar ik heb ook best mijn twijfels gehad van heeft ze wel gelijk maar uiteindelijk had ze dat echt dus dan worden je twijfels bevestigd.

Ik heb een shetlander gehad en die liep erg kreupel dus mijn veearts van toen zei die heeft versleten knieen maar ik geloofde daar niet in zonder foto dus heb ik er iemand bij gehaald die een soort handoplegging deed en die kwam er achter dat hij het aan zijn nieren had dus een kuurtje en het paard heeft nog zeker 10 jaar geleefd.
Mijn vriendin stond te kijken en dacht die man spoort niet maar toen het aan sloeg is ze er anders over gaan denken.

ik heb altijd zoiets baat en niet dan schaat het niet.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » wo 31 okt 2012, 17:50

Moniek heeft de blessure van fayah toen ik haar net een paar weken thuis had al aangegeven
fayah vroeg mij als het ware haar na te laten kijken voot we aan het werk zouden gaan en dat heb ik gedaan, kwam precies uit wat moniek verteld had

dat ik de reading plaatste was ik erg emotioneel, ik heb zoveel van dat dier gehoudrn (en uiteraard nog steeds) dus op dat moment kon ik die reacties even niet aan
ik heb zelf ook een soort zesde zintuig of hoe je dat noemt bij mensen en bij mijn eigen dieren en vind het reuze boeiend en het geeft mij echt rust, zo weet ij dat ze er nog altijd is en echt niet weggaat.
ik begrijp signalen beter en het helpt mij fayah te begrijpen (vind ik soms
moeilijk dat fayah totaal anders is, ik moet haar leren, yara leerde mij)

zal straks beide readings erop zetten
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » wo 31 okt 2012, 18:02

Dit is de eerste Reading van Yara

Yara, 26 juli 2011

Ik voel een druk op mijn borst. Alsof het is ingedeukt.
Vooral aan de linkerzijde bij het hart.
Ademhaling wordt daardoor oppervlakkiger en moeizamer.
Verwarring, beetje onrust.
Yara heeft haar overlijden nog niet helemaal kunnen accepteren, maar Nadine blijkbaar ook niet.
Haar hart voelt namelijk ook zo aan. Daardoor moeilijker om hart te openen naar nieuwe pony Fayah.
De liefde kan niet stromen. Het is geblokkeerd.
Er is verdriet bij Yara. Ze wil graag dat je je hart heelt en weer openstelt (uitdeuken als het ware).
Dit uitspreken werkt voor Yara al helend en is fijn.
Er zit bij beide nog een hoop verdriet wat eruit mag komen. Tijd om het los te laten.
Het verdriet is geen herinnering aan Yara. Juist het hart weer laten stromen zal goed doen en dat ziet Yara graag.
Nadine en Yara mogen samen komen. Dat is wat Yara graag wil.
Maar Nadine laat Yara niet heel dicht bij komen, dan wordt ze “onrustig” en sluit het onbewust af.
Deze “laatste”stap is nodig ter afronding. Yara zegt: deze stap kunnen we ook samen zetten en aan.
Laat me alsjeblieft dichter bij komen. Hier zit een verdriet op. Vooral van Yara naar Nadine toe.
Yara wil heel graag helpen, maar krijgt de mogelijkheid niet.
Laat me dichter bij komen, laat me je hart helen. Je weet ik ben er nog.
Daarna zal ons contact anders verlopen, maar dit is nog nodig!! Het is een beetje een smeekbede van Yara.
Laat me met mijn snuit jou nog aanraken. Laat het binnen komen..
Als dit verdriet los gelaten is, kan ik verder.
En zal jij voelen (op een diep niveau) dat het goed is. En kun je je hart ook openen voor Fayah.
Dat verdient ze. Ik blijf ook in je hart zitten.
Wees niet bang om me te verliezen, dat kan namelijk niet.
Je hart is groot genoeg om van ons beiden te houden. Mij zal je er een groot plezier mee doen.
Yara is een wijze, moederlijke merrie. Die het erg vindt dat je zoveel verdriet hebt en ze je niet direct kan ondersteunen.
Maar ik ben er nog, ja wel op de achtergrond, maar dat is oké.
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Het had langer mogen duren, maar dat is niet zo.
Heeft allemaal ook tijd nodig, stap voor stap.
Wees niet te streng voor jezelf dame zegt Yara.
Yara bezoekt je nog iedere dag. Ze is zelf nog niet klaar met haar proces. En kan dus nog niet afstand nemen.

Als ik Yara vraag of Nadine het goed heeft gedaan om haar te laten inslapen, voel ik verdriet.
Makkelijk is het niet. Het doet Yara verdriet om je te zien twijfelen.
Open je hart en je zal het antwoord voelen.

Ik voel hierna dat het rustiger wordt in de energie bij Yara. Ik voel ook een bepaalde moeheid.
Het put zowel Yara als Nadine uit.

Belangrijkste boodschap aan Nadine: voelen, voelen, voelen.
Laat de onrust en het verdriet maar toe.

Niet begrijpen van Yara voor Nadine: laat Yara bij je zijn en de energie doet zijn werk.

Als het verdriet losgelaten is (voor een groot deel), dan zal je een zuiverder contact met Yara hebben.
En kun je haar ook dingen vragen over b.v. Fayah. Daar wil Yara je graag bij helpen (emotie).

Voor nu is dit het belangrijkste. Misschien goed om op een later tijdstip nog eens met Yara te contacten.
Aangezien ze erg graag voor jou zorgt. Misschien heeft ze dan zelf iets nodig.
Ik krijg wel het gevoel dat jij Nadine haar daar tzt wel bij kan helpen.

Dit is de eerste reading van Fayah

Fayah, 28 juli 2011

Mooie naam, sierlijk ,vrouwelijk.

Opvallend is dat de veilige ruimte waarin ik communiceer met haar een uitgerekt hoefijzer is met een gedeelte dus open.
Hier voelt ze zich veilig in.

Vrolijk, lekker in het leven.
Speelsheid, uitdagen. Beweging brengen.

Schaduwzijde: verdriet Nadine op schouders. Geeft een beetje verwarring bij haar.
Weet ze niet goed hoe ze daarmee om moet/kan gaan. Dan merk je aan haar dat ze jong is.

Basis voelt solide aan.
Mag haar vrouwelijke stuk nog meer ontwikkelen, maar heeft ook met haar leeftijd te maken.

Fayah weet niet wat ze met de last op de schouders moet. Dragen doet ze nu.
Ze beseft niet dat ze het af kan laten vloeien. Ze is goed geaard namelijk.
Lichaam afstrijken (aanraken) tot en met de hoef zal haar helpen.

Rechterachterbeen voelt wat slapper aan.
Tinteling in hoef, trekt door naar boven.
Been mag sterker worden.
Oefeningen aan de hand kunnen hierbij helpen.
Mocht ze kreupel raken, zou je het kunnen laten onderzoeken.
Als ik vraag of er daadwerkelijk iets aan de hand is krijg ik ja/nee
Alsof dat nog moet blijken.
Kan ook te maken hebben met linksvoor. Daar voel ik namelijk iets aan de onderzijde.Rechtsachter en linksvoor hebben invloed op elkaar.

Hoe loopt ze op de linkerhand? Zet ze haar rechterachterbeen naar buiten? Er naast?
Bekken staat heel iets scheef, is niet pijnlijk, of heel stijf, meer gegeven. Val?

Rond de schoft zit een blokkade.
Kan te maken hebben met het dragen van het verdriet, is een compensatiepunt.
Af en toe uitnodigen om haar hoofd naar beneden te doen.
Zelf plek ontdekken en beetje masseren, los maken.

Niet verkeerd om haar na te laten kijken (b.v. door een osteopaat) voor je haar gaat belasten.

Ze weet niet alles. Ik vraag haar b.v. of het goed is om haar na te laten kijken/behandelen.
Ga dan van ja naar nee en weer terug.
Je zal haar echt mogen begeleiden. Dit is wat we gaan doen en hoe je het kan doen.
Is belangrijk voor haar.

Linker achterbeen voelt als een lichte kneuzing of schram.
Zal er niet kreupel van zijn.

Fayah voelt echt nog als een veulen aan. Kan onzeker zijn.

Ik voel niet zozeer een verbinding tussen Fayah en Yara.
Gevoel dat Fayah hier niks mee kan. Is een nieuw stuk.
Is aan Nadine en Yara.
Voel wel meteen Fayah meer stralen als je meer open kan staan voor haar.
Zal ze ook zekerder van worden.

Mocht je een dag hebben dat je je heel verdrietig voelt om Yara, is het misschien goed om Fayah “rust” te geven.

Fayah + Nadine: Fayah loopt naar Nadine toe. Nadine doet ook een paar stappen, maar er zit nog een hek tussen beiden.
Ze kunnen niet dichterbij elkaar komen op dit moment.
Het hek staat symbool voor hetgeen nog tussen Yara en Nadine uitgewerkt mag worden.
Daarna zal ze meer contact kunnen maken met Fayah.
Fayah wil wel, maar kan niet. Dit begrijpt ze niet altijd.

Glimlach van Fayah naar nadine.

Nog iets zeggen? Er is moed voor nodig Nadine om het uit te werken met Yara zegt Fayah.

Als het hek (de blokkade) tussen jullie weg is, is het veld open met daarin alle mogelijkheden

En dit is de reading van Yara een ruim jaar later

Yara, oktober 2012

Het contact met Yara kwam al 2x toen ik net wilde gaan slapen.
Ze gaf toen het volgende door:
Yara werkt met jou in je dromen. Normaal zou je dit “live” met haar doen.
Maar ze doet het na haar overlijden op deze manier.
Maak je niet ongerust na zo’n droom. Er gebeurt een hoop.
Yara vraagt aan Nadine, wat beteken ik voor jou?
In de betreffende situatie kom ik dat namelijk brengen.

Huis > hoe voelt het nieuwe huis voor jou?
Is het veilig? Ben je er klaar voor of is er een twijfel?

Keuzes maken: moeilijk voor je, je maakt een keuze en dan komt er twijfel.
Waarom? Blijf achter je keuze staan als deze vanuit je hart komt. Wordt dat niet eens tijd?
Dat je durft te vertrouwen op jezelf? Net zoals je op mij vertrouwde en ik op mijn beurt op jou zegt Yara.
Dat wil ik je meegeven.

Nadine voelt zich nog schuldig over mij.
Je hebt een keuze gemaakt.
Staat nog steeds een beetje in de weg tussen jou en Fayah.
Kun je echt vanuit je hart voor haar kiezen zonder je schuldig te voelen i.v.m. met mij?
Je hebt het beste van twee werelden. Er is liefde genoeg.

Toen ik echt voor het contact ging zitten kwam nog het volgende:
Ik wil een veilige ruimte creëren voor mij en Yara. Yara geeft aan dat ze al een veilige ruimte om zich heen heeft.
Ze laat me direct in de toekomst kijken alsof we een filmpje doorspoelen.
Ik zie Fayah en een veulen staan. is dit iets wat je graag zou willen Nadine?
Yara is helemaal over, maar heeft nog niet geheel de rust.
Dit heeft te maken met het schuldgevoel van Nadine over het inslapen.
Het is tijd om dit echt te gaan loslaten.
Wil je Nadine iets vertellen vraag ik aan Yara.
Twijfel. Twijfelen brengt je aan het wankelen en dus uit balans.
Ze (Nadine) mag er gewoon zijn. Hier zit een emotie op van Yara.
Bij Yara was twijfel niet zo’n probleem. Zij kon dit goed opvangen in haar zijn.
Voor Fayah is dat anders, daar mag jij de balans geven aan haar. Haar vertellen hoe ze de passen moet maken, begeleiden.
Fayah is er ook voor het gaan gebruiken van je fijngevoeligheid. En ja dat is niet altijd makkelijk.
Dan heb je misschien soms momenten dat je naar Yara en haar energie verlangt.
Besef je dat je dit zelf in huis hebt. En Yara kan je van bovenaf begeleiden.

Er is nog verdriet..

Je hoeft niet te kiezen voor/tussen haar en Fayah.
Yara gaat nu altijd met jullie mee.

Nadine, jij hebt de gevoeligheid om zelf in contact te gaan met je paarden.

De weg met Fayah loopt misschien anders dan verwacht, maar het is goed.

Ik lees het verslag van de vorige keer door en lees wat er toen nodig was bij het hart van Nadine.
Weer laten stromen. En dat is precies wat er gebeurt is op het moment dat Nadine beide paarden in haar hart kon toelaten.
Dit is zo mooi en zo belangrijk. Er is een grote stap gezet.
Daarna kunnen inderdaad twijfels weer even omhoog komen. Die als het ware vragen: wil je dit echt?
Je bent er volgens mij van geschrokken dat je je hart kon openen voor beide. Wees lief voor jezelf, je doet het zo goed.
De twijfel zal verdwijnen en het zal meer gaan stromen, ook in je eigen lichaam.
Yara wilde heel graag dichterbij komen, maar je liet het (kon het) toen niet geheel toe. Dat heb je nu wel gedaan en daar is Yara heel blij om!
Ze kan je nu helpen om de twijfel te laten gaan en samen naar de toekomst te kijken.
Als het ware achterlaten van iets dat niet meer dient.
Yara zien toen ook nog: wees niet te streng voor jezelf dame en dat geldt nu ook nog!

Besef je Nadine dat het contact dat je met Yara hebt zo’n enorme band is, zo sterk!!
Zelf het overlijden kan dat niet veranderen.

Yara wil je dus helpen bij het loslaten van de twijfel en te gaan staan voor jezelf!

Ik heb heel kort ingevoeld bij Fayah, vooral omdat je verzoek tot contact gericht was op Yara.
Fayah voelt nog jong en gevoelig aan.
Heeft zachte begeleiding nodig, anders heb je kans dat ze zich gaat terug trekken.
Het speelse dat ik de vorige keer ook bij haar voelde is belangrijk voor jullie.
Dat houdt het luchtig. Laat je verwachting van haar los. Ga mee hoe het loopt.
Vertrouw ook op haar. De blessure kan zich nog wel eens helemaal herstellen.
Hoe voelt het voor jou om met Fayah te zijn? B.v. als je bij haar zit.
Wat maakt dat je soms over de kook gaat? Dit geeft je namelijk informatie over jezelf.
Daarin kan Fayah je helpen ontwikkelen. Het is niet: niet goed doen, het is samen leren.

En nog een stukje van moniek

Ik wens je heel veel plezier en mooie momenten met Fayah.
Kijk of je met haar mee kan gaan in het speelse.
Vertrouw op haar en houd haar (en jezelf) niet te strak.
Ga mee met de flow, je doet het goed.

Groetjes Moniek.
Balans voor Mens en Dier

PS Ik heb het al in het telefoongesprek gezegd, maar de energie voelde al zoveel anders bij Yara.
Toen was er veel meer verdriet en onrust. Je hebt echt een grote stap gezet Nadine.
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 01 nov 2012, 09:10

Mooi stukje....
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Plaats reactie