Die genas (april mei, voor het eerst weer gemend)... maar helaas, paar maand later
(waren nog aan het opbouwen) ging ze onderuit op het erf (okt/nov 2010),
wederom geblesseerd, pas juni 2011, was ze vlak voor de keuring weer rad.
Vervolgens winter waarbij we erf niet af konden, nog een hoest periode en nog een niet rad periode,
in april maar weer eens begonnen met serieus rijden, dat heet 2 x per week max 20 minuten.
We begonnen met per keer rijden 1 rondje links en 1 rechts om in galop.
Langzaam aan werd ze weer wat sterker en rechter en en en, maar vooral langzaam aan, maar ja, met 2 x per week 20 minuten
rijden, moet je ook geen wonderen verwachten.
Maar als je haar nodig hebt is ze er.
Keer in Juni of juli? Onofficieel Z gestart en ze deed haar best, was niet de Sjol van vroeger, maar dat was het doel ook niet.
En nog een keer in augustus en de jury maar, je moet haar meer verzamelen.. Ja, maar dat kan niet!!! nog niet!!!
Niet met deze trainings status, dat is niet eerlijk!
En ze liep niet rot of zo, (gezien haar bestgaand in Barendrecht en 2e plaats op de CK) maar het was het gewoon nog niet!
Ondertussen trainen we 3 x in de week! En kan ik gewoon als ik wil (doen we niet vaak) een uur rijden en kan ik meerdere
rondjes galoperen en wordt ze weer rechter.
Recht is ze nog niet, maar in verhouding met april, stukken beter en de lossigheid komt terug in hoofd en hals en hele lijf.
Heb stukje echte galop training kunnen doen (dus op achterbeen 3 tact houden terug rijden op kleine volte etc. Dat heb ik
zolang niet kunnen doen met haar.)
Afgelopen maandag is pas de 1e x dat ik kan zeggen dat ik een stukje Sjol echt weer terug had!
En dan nog maar het begin van stukje Sjol echt weer terug, ben er zoooo blij mee!!!
Daar hebben we nou al die maanden langzaam naar toe gewerkt.
Als je me nu vraagt ben je er? Zeg ik nee, maar het begin van waar we heen willen is er weer!
En Toobs? Ach die arme ziel zit in de lappenmand, niet dat hij het door heeft, maar heeft verplicht rust tot november.
Maar omdat we afgelopen zaterdag de wei uit zijn gezet, vanaf gisteren aan de hand aan het werk met hem,
anders verveelt hij zich.
Overdag mag hij mevr. gezelschap houden.
En leuk dat ze het vonden!! Zo samen eten uit een mandje in de stromende regen.