Hoi hoi, daar ben ik weer!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Mieke_Cunna
Contacteer:

Hoi hoi, daar ben ik weer!

Bericht door Mieke_Cunna » ma 08 okt 2012, 20:42

Ik denk dat het merendeel mij nog wel kent van Cunna en ook later Moods. Nadat deze twee vrienden weg waren ben ik een dik jaar nog eigenaar geweest van een haflinger, de klik was vrijwel meteen weg nadat ik een dikke 6 maand in een opname had gezeten en maart 2012 is ook deze pony verkocht. Ik zweerde de paarden af, ik moest er niks meer van hebben. Tenminste dat zei ik toen! Ik kwam per toeval in contact met een buurvrouw die nagels zette, zei bleek ook paarden te hebben en toen opeens was die kriebel terug. Mijn wielrenfiets was niet meer leuk en ik ging stiekem weer spieken op bokt. Na urenlange gesprekken met mijzelf, voors en tegens, discussies met iedereen die het geen goed plan vond ging ik mijn hart achterna.

Opzoek naar een oude pony waar ik zo mee weg kon rijden, genoeg leuks te vinden en bij elke advertentie kwam er 1 naam omhoog: Cunna! Tranen met tuiten en enorme spijt, mijn meid, mijn kind. Ik had mijn les geleerd die Cunna mij zovaak leerde, niet links of rechts maar recht door zee. Ik ging mij bedenken wat een veulen op mijn pad nu kon toevoegen, en nadenken waarom ik zo nodig een oude pony wou. En opnieuw kwamen daar die foto's, filmpjes en onvoorwaardelijke liefde naar boven van zo'n baby pony. Eigenlijk was een veulen reuze welkom bedacht ik, ben net aan een studie begonnen, heb een huishouden, vrijwilligerswerk hier en daar en best veel vrienden waar ik energie in wil steken, over 3 jaar ben ik klaar met school ik ben momenteel al 5 maanden therapie vrij en heb alles goed op orde. En dan ga je zoeken, ik wou geen volledige fjord omdat ik die allicht teveel ga vergelijken met Cun maar toen kwam ik bij deze prachtige kruising:
Afbeelding
:+:
Morgen ga ik kijken, ik ben reuze benieuwd hoe die in real life eruit ziet. Ik ben God dankbaar dat ik opnieuw een kans krijg, na jarenlang vechten en strijd kan er niet meer gezegt worden denk aan later. Ik heb een huis, ik heb wat ik nodig heb om oud te worden en daarin mist eigenlijk nog 1 ding. Cunna wil ik niet terug die heeft mijn pad bewandeld en wijze lessen gegeven nu ga ik verder wandelen met een andere pony 2 honden en 1 kat en heleboel lieve vrienden. Wie had dat 5 jaar geleden kunnen bedenken? Niemand denk ik. :n

Dikke knuffel! Mieke
Thessa Keizer

Re: Hoi hoi, daar ben ik weer!

Bericht door Thessa Keizer » ma 08 okt 2012, 20:46

Tsja ik vind het lastig om hierop te reageren, hoop alleen dat je echt goed weet waar je deze keer weer aan begint, het zijn wel steeds ook de dieren die de dupe zijn geworden.
Het klinkt allemaal heel positief en ik hoop ook zeker voor jou dat het zo zal blijven! Ga alsjeblieft verstandig met een veulen om, zet lekker in de opfok tot hij of zij drie jaar is, dan kost het jou ook niet al teveel tijd en ben je drie jaar verder, dan weet je hopelijk zeker dat het goed blijft gaan met je!
Heel veel succes met je zoektocht en handel met verstand +:)+
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » ma 08 okt 2012, 20:57

Thessa Keizer schreef:Tsja ik vind het lastig om hierop te reageren, hoop alleen dat je echt goed weet waar je deze keer weer aan begint, het zijn wel steeds ook de dieren die de dupe zijn geworden.
Het klinkt allemaal heel positief en ik hoop ook zeker voor jou dat het zo zal blijven! Ga alsjeblieft verstandig met een veulen om, zet lekker in de opfok tot hij of zij drie jaar is, dan kost het jou ook niet al teveel tijd en ben je drie jaar verder, dan weet je hopelijk zeker dat het goed blijft gaan met je!
Heel veel succes met je zoektocht en handel met verstand +:)+
Met borderline kan je helaas nooit met zekerheid zeggen of het blijft goed gaan, maar wel kan je terughoren van hulpverleners of je groeid. En dat doe ik, sinds ik op mijzelf woon ben ik dermate gegroeid dat ik weer kan leren en werken. En wat betreft het de dupe worden vind ik dat je nogal voorbarig reageerd. Is Cunna of Moods de dupe geworden? Word een paard per direct de dupe als hij of zei verkocht word? Zei zijn er niet slechter van geworden. Een opfok vind ik erg drastisch, wel komt hij 24/7 op het land met een kudde. Ik heb respect voor mensen die hun eigen visie ergens op na houden maar om nou gelijk met woorden als lastig te gaan gooien vind ik jammer. Het voelt nu heel erg alsof de pony's van des tijds bij mij slechter zijn geworden en uit dwang weg moesten. Ik gooi het er maar uit, want ik weet dat ik altijd goed ben geweest voor ze. Als ik ze nou kocht, vet mestte en naar de slacht bracht had jij je bedenkingen mogen hebben. Want zo komt het over...
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 08 okt 2012, 21:22

Welkom terug !

Ik snap Thessa haar reactie wel een beetje. Je koopt een dier toch voor het leven, ik in ieder geval wel. Ik geloof idd best dat je paardjes niet op achteruit zijn gegaan na hun verkoop! Toch lijkt het dan beetje een impulsief iets.

Maaaaar... ik wens je een fijne tijd met je toppertje !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
sparky10

Bericht door sparky10 » ma 08 okt 2012, 21:23

Nou ook ik vind he toch best lastig om erop te reageren,
en dat is helemaal niet om je de grond in de werken ect.
maar puur om het feit dat er al 3 paarden geweest zijn ..
het is een dier, ik denk dat Thessa bedoelt te zeggen dat die paarden ook wennen aan een omgeving , een patroon aan elkaar en hun eigenaar..en dat is bij Cunna Moods en de haflinger weer afgenomen , natuurlijk zijn ze goed terecht gekomen , maar ook paarden hebben gevoel juist paarden.
En opfok is toch best goed voor een veulen als ik nu 15 jaar later naar sparky kijk , denk ik dat mijn eigen eigenwijsheid om hem niet in de opfok te zetten toch wel wat verpest heeft, maar desalniettemin heb ik hem al wel 15 jaar.
Ik vind het dus ook moeilijk om heel uitgebreid positief en jubelend te reageren,
ik gun het je zeer zeker en dat weet je maar , ik gun het paardje ook vastigheid, en iets waar die op kan bouwen en vertrouwen.
en ik hoop over 15 te lezen dat hetzelfde paardje nog steeds gelukkig bij je is..
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 08 okt 2012, 21:49

Een paard is wel degelijk de dupe van dit soort situaties. Je haalt ze uit een vertrouwde omgeving weg en scheidt paarden die gewend zijn samen te staan. Gelukkig zijn ze goed terecht gekomen maar ze krijgen er wel degelijk iets van mee! Kijk ieder voor zich wat te doen met zijn of haar paard maar je hebt nu al verschillende paarden gehad die helaas weer weg moesten door jouw situatie, waar je ook heus niets aan kunt doen en wat voor jou ook heel vervelend is uiteraard, maar nu begin je er opnieuw aan na een korte tijd zonder paard gezeten te hebben, ik hoop oprecht dat het nu voor zowel jou als het paard goed zal verlopen!
Overigens wat is er drastisch aan een opfok?? Lees je er eens goed over in, dit is juist de ideale plek om je paardje lekker jong te laten zijn en op te laten groeien, je zal hier zelf later veel profijt van hebben!

Overigens staat er nergens in mijn post dat ik vind dat je slecht voor je paarden hebt gezorgd of vet meste of weet ik wat, dat maak je er nu zelf van, ik heb niets onvriendelijks geschreven daarover ;)
Ennnnnn, Joost!!
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » ma 08 okt 2012, 22:05

Joyce, dat is nu ook zeer zeker mijn bedoeling. Cunna en Moods moesten weg door een instantie die een brute fout had gemaakt. Lang verhaal en die haflinger kon gewoon veel beter krijgen als ik hem gaf, door het gedrag werd ik er telkens afgesmeten en werd angstig, zodoende zijn er 3 dieren in mijn leven geweest. Nooit met het idee om te verkopen maar als de overheid jouw onterecht pakt en jij zsm afstand wilt doen kan het impulsief overkomen. Nu kan dat gelukkig niet meer en ben ik verantwoordelijk en afhankelijk van mijzelf, gelukkig.

Thessa, Met het stukje drastisch bedoel ik dat het vaak niet naast de deur is en je vaak ook geen zicht hebt op eventuele verwondingen. In een kleine kudde met jong, oud en manlijke paarden kan het m.i. ook prima.
Ben zo blij niet meer afhankelijk van.. te zijn.. Eigen huis, eigen leven en een geheel nieuwe start. Ik snap jullie zorgen, en vind het ook fijn dat die uitgesproken worden. Hoop jouw graag nog eens over 5 jaar weer te spreken over dit onderwerp ;) 2017 en dan inmiddels 30 jaar. :D
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » di 09 okt 2012, 09:13

Hoi Mieke welkom terug!

Ben heel benieuwd of dit veulen is wat je zoekt, en of je hierdoor je paarden hobby weer terug kan oppakken.

Ik snap deels de reacties van de andere wel, dat je een paard als vriend voor het leven loopt.. Maar eerlijk is eerlijk, soms kom je situaties tegen dat je eerlijk moet zijn tegenover jezelf of tegenover je dier. Dat is bijvoorbeeld ook de reden dat ik Roon verkocht heb, die verdiende gewoon iemand die hem de aandacht gaf, die kon ik hem niet meer geven door diverse redenen. Wie weet, gaat het over een tijd/aantal jaar bij mij ook wel weer kriebelen, en dan moet ik ook wel eerst 10x nadenken, of vaker. Maar ik sluit niet uit dat ik nooit meer een paard zal kopen.
Mama van Gwen :+: (7-2-15)
Viv

Bericht door Viv » di 09 okt 2012, 09:36

Tsja als je angstig bent geworden zou ik zowizo niet aan een veulen beginnen. Daarvoor moet je wel stevig in je schoenen en het leven staan.
En ik deel de zorgen wel met de rest, ik zou er pas aan beginnen als je langer stabiel bent en al klaar bent met school. Dan heb je de volle aandacht. Probeer dan in de tussentijd een bijrijdpaardje te vinden dan kun je weer rust aan de zorg wennen en de rompslomp. Als je dan een terugval krijgt is het dier niet meteen "de dupe". Komt over als een overhaaste beslissing, want als je die buurvrouw niet had gesproken, was je dan ook van je racefiets gestapt?
Serkte en succes met alle wijze beslissingen die nog gaan komen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ingele

Bericht door Ingele » di 09 okt 2012, 14:12

Hey Mieke, wat fijn dat het weer beter met je gaat.
wel deel ik de mening met de rest, iets in mij zegt dat een veulen niet zo een goede keus zou zijn, helemaal niet als je wat angstig bent, dat is toch de reden dat je in eerste instantie voor een wat ouder paard zou willen gaan toch?
Denk er nog eens goed over na, ga anders eerst eens weer rijden op de manege, kijk uit naar een verzorgpaard oid om het eens allemaal aan te kijken :)
foss

Bericht door foss » di 09 okt 2012, 17:52

Waarom ga je geen verzorg paard zoeken en dan kijk je hoe het gaat met je gezondheid je kan altijd over 3 jaar een volwassen dier kopen maar dan weet je wel of het dan goed met je gaat.
Een paard door omstandigheden weer te moeten verkopen is voor je gezondheid ook niet zo goed.
Ja je moet het natuurlijk zelf weten maar denk er eerst goed over na het gaat hier wel om een dier.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Brittlover

Bericht door Brittlover » wo 10 okt 2012, 20:10

Mieke ik hoop dat je dit soort kritiek aan kan (er dus niet teveel over je zelf gaat twijfelen)
Ik neem aan dat je zelf wel nadenkt over of het verstandig is of je een paar koopt of niet.
Al zal je haar nu kopen en met drie jaar weer verkopen, ik zie het probleem niet.
Zolang jij goed voor je paard zorgt en bij eventuele verkoop het ook een beetje netjes regelt zijn er geen problemen lijkt me.

Over opfok, ik heb Britt ook niet in de opfok gehad. gewoon altijd samen met andere paarden.
Britt is een heerlijk dier geworden en is er echt niet minder om geworden. contact met andere paarden is ook prima.

Heb je haar inmiddels gezien/gekocht??
Ik hoop dat jij je kunt ontspannen door dit diertje en dat je misschien daardoor juist wel stabiel blijft.
Wel spannend hoe zo'n dier uitgroeit, leuk.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
jeanet01

Bericht door jeanet01 » do 11 okt 2012, 08:53

gefeliciteerd mieke met de aankoop van je nieuwe veulen, zag de foto's al voorbij komen op bokt leuk dier
colunder

Bericht door colunder » do 11 okt 2012, 11:37

Brittlover schreef:Mieke ik hoop dat je dit soort kritiek aan kan (er dus niet teveel over je zelf gaat twijfelen)
Ik neem aan dat je zelf wel nadenkt over of het verstandig is of je een paar koopt of niet.
Al zal je haar nu kopen en met drie jaar weer verkopen, ik zie het probleem niet.
Zolang jij goed voor je paard zorgt en bij eventuele verkoop het ook een beetje netjes regelt zijn er geen problemen lijkt me.

Over opfok, ik heb Britt ook niet in de opfok gehad. gewoon altijd samen met andere paarden.
Britt is een heerlijk dier geworden en is er echt niet minder om geworden. contact met andere paarden is ook prima.

Heb je haar inmiddels gezien/gekocht??
Ik hoop dat jij je kunt ontspannen door dit diertje en dat je misschien daardoor juist wel stabiel blijft.
Wel spannend hoe zo'n dier uitgroeit, leuk.
Hier ben ik het dus helemaal mee eens!!
Ik heb al bijna 35 jaar paarden en heb nog nooit een paard gehad wat in een opfok heeft gestaan( alleen Ché bij van de Berg).
Veulens in de opfok is volgens mij echt iets van de laatste jaren.
zolang ze niet alleen komen te staan zie ik het probleem niet,je neemt zo'n beestje toch om er lekker mee bezig te zijn en lekker mee te tutten,ik zie niet in waarom je als je een veulen koopt zo'n diertje eerst 3 jaar ergens "weg moet zetten".
Sorry ik zal wel van de oude stempel zijn maar dat is mijn Mening :sorry: :sorry:

Mieke,veel plezier met je nieuwe aankoop, hopelijk blijft het nu goed met je gaan en kan je nog jaren van hem kan genieten.
Trek je de kritiek niet te veel aan,buitenstaanders hebben soms zo makkelijk oordelen.
Laatst gewijzigd door colunder op do 11 okt 2012, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » do 11 okt 2012, 19:51

Bedankt :D
Brittlover, nee hoor ik twijfel nu niet meer zo snel aan mijzelf. Je hoopt altijd op positieve reacties maar ik zag zulke reacties aankomen.
Ik ben er dinsdag geweest en heb de afspraak gemaakt om hem over enkele weken op te gaan halen. Word volgende week afgespeend en mag pas weg als hij goed brok, kuil/hooi eet en weet hoe de waterbak werkt.
's avonds ben ik naar een stalling gaan kijken en hij komt met een jaarling hengst en hengstveulen van dit jaar op een stuk weiland. Zodra de fokmerrie drachtig is komt die erbij en ook eventuele pension ruinen mogen de groep vergezellen. Genoeg speelmaatjes en enorm veel weidegang.

De eerste week komt hij 's nachts op stal omdat hij in dus niet tot weinig in de hand is geweest. De pensionplek waar ik ga staan hebben veel ervaring met fokken en grootbrengen. Als die later groot is krijgt hij op die plek een stal en heb al diverse ervaren ruiters die hem willen beleren en daarna mij willen begeleiden waar ik erg dankbaar voor ben. De knopjes erop zetten kan ik niet en dat weet ik, dit kan je maar eenmaal goed doen en daarom besteed ik het uit. Dit is nog lang niet zover en dat geeft ook niet. Hij mag nog lekker jong zijn maar wel moet die langzaam aan gaan wennen aan het meelopen, vast staan en voetjes geven.
Om zelf wat in conditie te komen mag ik op een haflinger van een vriendin rijden maar ben van plan ook naar de manege hier te gaan en dan met het doel zoveel mogelijk wisselen op pony's en paarden om ervaring op te doen, dit kan je immers niet genoeg. Ik ben gelukkig niet bang om te rijden ik was bang om Siem te rijden. Dit is verleden tijd, zei heeft een goede nieuwe thuis en ik zie alles zonnig tegemoed.

Ben blij, gelukkig en ben op de goede weg om op een gezonde manier over 5 jaar de 30 te bereiken. Mijn hulpverlener snapte niet waarom ik impulsief een racefiets kocht, sprak zei ook uit. Zei kent mij nu 10 jaar en begeleid mij al die jaren al elke 2 weken en ze sprong op met een "eindelijk" en "ik hoopte al dat" haha dat was wel even maf. Mama kwam met een mega kaart, mijn vader bood gelijk appels en wortels aan van de tuin en mijn paardenvrienden hier zien ook een hele andere Mieke. Best gek allemaal maar wel leuk gek!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 11 okt 2012, 21:06

Nou gefeliciteerd dan met je nieuwe pony. Ik hoop oprecht dat je er veel plezier van gaat krijgen en dat het deze keer allemaal wel positief zal verlopen, de tijd zal het leren! Plekje waar je komt te staan klinkt goed, fijn dat ie leeftijdsgenootjes krijgt! :))
Ennnnnn, Joost!!
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » do 11 okt 2012, 22:47

Thessa Keizer schreef:Nou gefeliciteerd dan met je nieuwe pony. Ik hoop oprecht dat je er veel plezier van gaat krijgen en dat het deze keer allemaal wel positief zal verlopen, de tijd zal het leren! Plekje waar je komt te staan klinkt goed, fijn dat ie leeftijdsgenootjes krijgt! :))
Thnx Thesssa, gaat goedkomen. Over 10 jaar ben ik nog steeds gelukkig met deze man. Niemand pakt dit vriendje meer van mij af!
Anna

Bericht door Anna » vr 12 okt 2012, 00:22

Ik wens je ook heel veel plezier met deze prachtige pony en jij ook heel veel succes met de weg die je bent ingeslagen *o/*
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
foss

Bericht door foss » vr 12 okt 2012, 03:40

Gefeliciteerd ik hoop dat dit ventje je heel gelukkig gaat maken.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 12 okt 2012, 07:44

hier ook nogmaals gefeliciteerd! Niemand weet van te voren of je een paard voor het leven koopt. Tuurlijk hoopt iedereen dat het 30 word bij je maar niemand weet dat van te voren. Hoop dat je heel veel plezier van hem gaat krijgen.

Hoor je trouwens nog wel eens iets van Cunna en Moods?
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Plaats reactie