Tips tegen stalverveling/baldadigheid

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Sjolvir

Re: Tips tegen stalverveling/baldadigheid

Bericht door Sjolvir » do 27 sep 2012, 16:07

Tja, verveling, of bezigheids therapie.

Toobs gooit alles wat los zit uit zijn box, dus voerbakken gaan rigoreus het erf op als ze leeg zijn.
Dan heeft hij nog een bal en HAD een wiebel wabbel emmer.
De emmer is ondertussen overleden, hij en de buurman gaven hem door tussen de tralies door,
dat gaat niet lang goed.
Bal idem, toen hij nog niet lek was, lag hij altijd op het erf, of ging over de tralies heen,
nu geeft Toobs hem weer door de tralies aan de buurman...
En hij krijgt hem uiteraard NIET terug. Dus weg is weg. (tot er weer mensen komen die hem terug mikken).
Pion smijten hij en zijn buurman de box uit, dus dat is 2 tellen leuk, tot hij buiten ligt.

Hij heeft heel groot giga flostouw gehad, vond ik niet leuk, want dat zat vast (ja, duh.. wou eens iets IN zijn box houden).

Bodem, het is een varken, hij maait en draait zijn hele bodem om en is dus altijd het vieste paard van stal,
tot wanhoop van mij en boer.
Eet bij voerruif, gaat dan met mond vol bij de open buitendeur kijken, smakt daar zijn eten naar binnen
loopt terug voor een hapje, gaat weer naar de buitendeur.. etc..
(voerruif verplaatsen geen optie, boer voert vanuit de schuur en ik wil deur ook open laten)

likstenen vind hij niet interessant.

Kortom is allicht niet eens verveling waar Anka last van heeft, Toobs verveeld zich dan niet zichtbaar,
alleen is zijn idee van amusement en eten iets anders dan wij het in gedachten hadden.

Slowfeeder ophangen heel strak een optie? Niet heel hoog ivm luchtwegproblemen, maar halfhoog?
Zodat ijzer er niet in kan blijven hangen en er niets op haar neus valt?
Net dan wel heel strak aan alle hoeken vastknopen, dan blijft het ook nog strak als het lege wordt.
(hier ook nijdige fjord en knabstrupper als eten moeilijker wordt, net zoals aantal anderen hier in het topic)

Lastig hoor, paarden bezig houden op stal.
Zou in jouw geval toch voor een soort van slowfeeder gaan.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Plaats reactie