Het Boomloos-zadel topic deel 2!
Re: Het Boomloos-zadel topic deel 2!
Ik wil zelf niet anders meer dan boomloos, vind dat zo veel fijner zitten dan een boomzadel, vind een boomzadel veel te gedwongen zitten.
Heb daarom ook de barefoot cheyenne zonder toeters en bellen, heerlijk.
Heb daarom ook de barefoot cheyenne zonder toeters en bellen, heerlijk.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Ik denk niet dat het er in zijn geval mee te maken heeft. Bij hem heb ik het zadel vooral buiten gebruikt en daar draven we amper. Met Alm reed ik vooral in de bak en daar had ik nergens last mee. Vrees dus gewoon dat Hay er gevoeliger aan is.rowenna schreef:Drukplekken bij de beugelophanging komt vaak door dat er te veel in de beugels gehangen word met onderandere lichtrijden.
Qua zitten ben ik er trouwens niet helemaal uit denk ik haha. Toen ik alleen mijn BF had zweerde ik er bij en het zat zo heerlijk. Die paar keer op een boomzadel was raar en leek nergens op. Tot je dat weer gewend bent...

Zou nooit meer een BF als enige zadel willen, maar misschien ooit wel een BF western voor er bij om buiten te rijden.
Dekjes in het algemeen zijn trouwens niet mijn favoriet om te wassen. Meerbepaald het ontharen wat er aan vooraf gaat haha. Die pad is idd nog veel erger.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Kan het misschien zijn dat de pommel te klein was voor Hayco?
Heb je de pommel er wel eens uitgehaald en kaal op de rug gelegt?
En natuurlijk is ieder paard anders Hayco kan inderdaad gevoeliger zijn dan Alm.
Die pad schoon maken is niet zo'n probleem hoor.
Gebruik er zo'n honde/ katten borsteltje voor. Met van die dunne tandjes.
Werkt perfect en scheeld wassen.
Ik heb een tijdje mijn boomzadel bij mijn barefoot gehouden, maar als ik dan met mijn boomzadel ging rijden vond ik dat echt een ramp, zelfs als ik daar een paar dagen achter elkaar mee reed, heb het ding toen maar verkocht. Ook Udo loopt onder boomloos veel beter.
Maar ja iedereen is anders natuurlijk en de 1 vind dit fijn en de ander dat.
Heb je de pommel er wel eens uitgehaald en kaal op de rug gelegt?
En natuurlijk is ieder paard anders Hayco kan inderdaad gevoeliger zijn dan Alm.
Die pad schoon maken is niet zo'n probleem hoor.
Gebruik er zo'n honde/ katten borsteltje voor. Met van die dunne tandjes.
Werkt perfect en scheeld wassen.
Ik heb een tijdje mijn boomzadel bij mijn barefoot gehouden, maar als ik dan met mijn boomzadel ging rijden vond ik dat echt een ramp, zelfs als ik daar een paar dagen achter elkaar mee reed, heb het ding toen maar verkocht. Ook Udo loopt onder boomloos veel beter.
Maar ja iedereen is anders natuurlijk en de 1 vind dit fijn en de ander dat.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Ik heb het toen nagevraagd bij de verkoper van de Massimo (verkoopt ook boomloos) en hij zei dat Hay puur gevoelig was op die beugelophanging, omdat er anders aan zijn schoft ook drukkingen zouden zijn.
Bovendien is Alm veel breder en platter. Dan zou ik eerder bij hem problemen verwachten met die pommel...
Maar eigenlijk ziet mijn zadel er verder ook niet meer uit hoor. Er is een rits kapot en het leer is helemaal groen geworden. Dat schijnt vaker voor te komen bij die oude modellen... Ben dus niet echt meer van plan om dit te gaan gebruiken. In de verkoop heb ik er niks aan en weg gooien is ook zo drastisch, dus hij blijft maar hangen waar hij hangt
Bovendien is Alm veel breder en platter. Dan zou ik eerder bij hem problemen verwachten met die pommel...
Maar eigenlijk ziet mijn zadel er verder ook niet meer uit hoor. Er is een rits kapot en het leer is helemaal groen geworden. Dat schijnt vaker voor te komen bij die oude modellen... Ben dus niet echt meer van plan om dit te gaan gebruiken. In de verkoop heb ik er niks aan en weg gooien is ook zo drastisch, dus hij blijft maar hangen waar hij hangt

Ik heb wel als Britt heel druk is geweest en ik gewoon duidelijk meer steun heb gehad aan mijn beugels dat er nog wel eens wat droge plekjes bij de beugelophang zitten. Dit is verder niet warmer als de rest en na het afspoelen zie je er niks meer van. ze is er ook niet gevoelig op. Als ik normaal rijd en ze is rustig zie je niks op haar rug.
Ik ben ook nog steeds blij met mijn zadel. Hij zit heerlijk. Alleen de combi bodyprotector en mijn boomloze zadel gaan niet helemaal samen. Terwijl ik op andere zadels daar wel prima mee kan rijden. Dan is de achterkant van mijn zadel gewoon te breed. Achja je kan niet alles mee hebben he!
Ik ben ook nog steeds blij met mijn zadel. Hij zit heerlijk. Alleen de combi bodyprotector en mijn boomloze zadel gaan niet helemaal samen. Terwijl ik op andere zadels daar wel prima mee kan rijden. Dan is de achterkant van mijn zadel gewoon te breed. Achja je kan niet alles mee hebben he!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
Hier nu ook problemen bij de beugelophang.
Dit is eigenlijk gekomen na de 4 daagse. Ze had altijd al wel wat drogere plekken waar de beugelophang zit, maar dat verschilde ook heel erg. Maar nu zitten er echt wel duidelijk wat witte haren. En vandaag wat meer dressuur gedaan in de bak en zoveel mogelijk geprobeerd niet in de beugels te staan, maar ook weer duidelijk drogere en warmere plekken bij de beugelophang. Ik mag er wel gewoon aan komen het lijkt niet dat als je er flink overheen wrijft/duwt dat ze er last van heeft, maarja wel drukplekken.....
baal hier eigenlijk wel van... wat nu...
Dit is eigenlijk gekomen na de 4 daagse. Ze had altijd al wel wat drogere plekken waar de beugelophang zit, maar dat verschilde ook heel erg. Maar nu zitten er echt wel duidelijk wat witte haren. En vandaag wat meer dressuur gedaan in de bak en zoveel mogelijk geprobeerd niet in de beugels te staan, maar ook weer duidelijk drogere en warmere plekken bij de beugelophang. Ik mag er wel gewoon aan komen het lijkt niet dat als je er flink overheen wrijft/duwt dat ze er last van heeft, maarja wel drukplekken.....
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Hoor je idd wel vaker dat er bij de beugelophanging drukplekken komen.
Heb je er veel druk op gegeven?
Heb je er veel druk op gegeven?
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
ik mag me ook weer opnieuw melden in dit topic, wij zijn ook (weer) over naar boomloos!
Afgelopen weken druk getest; Cheyenne, Barrydale en London, en de London was voor zowel mij als Bailey het fijnst, dus die is het geworden.
Ontzettend blij mee, Bailey loopt er heerlijk mee en de zweetafdruk is nog nooit zo mooi geweest. Hopelijk is dit de oplossing voor onze zadelproblemen!
Foto voor het idee, hier nog even met de Barrydale pad eronder, inmiddels hebben we een passende London pad.

Afgelopen weken druk getest; Cheyenne, Barrydale en London, en de London was voor zowel mij als Bailey het fijnst, dus die is het geworden.
Ontzettend blij mee, Bailey loopt er heerlijk mee en de zweetafdruk is nog nooit zo mooi geweest. Hopelijk is dit de oplossing voor onze zadelproblemen!
Foto voor het idee, hier nog even met de Barrydale pad eronder, inmiddels hebben we een passende London pad.

Janine: Naar mijn idee niet.... heb de beugels ook extra lang gemaakt, zodat ik nog meer op benen moet rijden dan op staan in de beugels.
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!
Wat een prachtig London zadel! Waar had je de zadels getest? En welke pad heb je er nu eronder? Ik vind het wel heeeeel mooi staan hoor op Bailey
Ik rij nu aldoor met mijn London zadel+Skito pad. Eerst komt Heleen Slebos vandaag Aselt nog een keer los maken en volgende week een zadelmaker om mijn Thorowgood aan te passen. Mijn London hou ik voor buitenritjes en mijn boomzadel voor in de bak voor springen en dressuur.

Ik rij nu aldoor met mijn London zadel+Skito pad. Eerst komt Heleen Slebos vandaag Aselt nog een keer los maken en volgende week een zadelmaker om mijn Thorowgood aan te passen. Mijn London hou ik voor buitenritjes en mijn boomzadel voor in de bak voor springen en dressuur.
- pjotr_nientje
- Contacteer:
mmm...vreemd dan lisa...
ik zou zo helaas niet weten waar het dan aan kan liggen
Mooi zadel voor Bailey
ik zou zo helaas niet weten waar het dan aan kan liggen

Mooi zadel voor Bailey

Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
heb jij er 1 met of zonder vps, want dat kan ook al veel schelen hoor.Lisa schreef:Hier nu ook problemen bij de beugelophang.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Heb je dat zadel voor baily op marktplaats gekocht toevallig?
Zag hem daar namelijk ook staan, heb nog getwijfelt om een bod te doen, vind het een heel gaaf zadel, ook mooie kleur. Had hem dan willen bewaren voor Fimke.
Maar twijfel toch nog een beetje tussen een barefoot of een christ fellsattel voor haar.
Zag hem daar namelijk ook staan, heb nog getwijfelt om een bod te doen, vind het een heel gaaf zadel, ook mooie kleur. Had hem dan willen bewaren voor Fimke.
Maar twijfel toch nog een beetje tussen een barefoot of een christ fellsattel voor haar.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Nog steeds aan het twijfelen Rowenna
dacht dat jij er al wel uit was wat je voor Fim wou

Zou inderdaad door de beste afstanden van de 4-daagse kunnen komen. Het zou ook kunnen dat die 'drukplekken' er al eerder waren, maar pas nu met het komen van de wintervacht zichtbaar worden.Lisa schreef:Hier nu ook problemen bij de beugelophang.
ja erg he hihi.pjotr_nientje schreef:Nog steeds aan het twijfelen Rowenna![]()
Dacht inderdaad dat ik er uit was, wilde een fellsattel voor Fim later, maar denk dat zoiets bij langere afstanden uiteindelijk niet werkt, er zit niks he alleen maar een een dekje met wol er onder en een lamsvel met in lages er op.
Zag trouwens op internet zadels van Hildalgo, dat zijn zadels met een leren boom.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft, of iemand kent met zo'n zadel?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Ik ken het merk Hidalgo niet, maar ze hebben wel een ruime keuze zo te zien. Zitten mooie zadels bij 
Zo'n fellsattel lijkt me geweldig comfi, maar ik zie me er nog geen lange ritten mee doen idd...
Dat zadel van Bailey is mooi van kleur! Is het een nieuw zadel? Ik vraag me af of dat ook echt lang mooi blijft? Ik denk dan aan vuile vlekken... Heb trouwens geen ervaring met Barefoot schoonmaken, nooit gedaan

Zo'n fellsattel lijkt me geweldig comfi, maar ik zie me er nog geen lange ritten mee doen idd...
Dat zadel van Bailey is mooi van kleur! Is het een nieuw zadel? Ik vraag me af of dat ook echt lang mooi blijft? Ik denk dan aan vuile vlekken... Heb trouwens geen ervaring met Barefoot schoonmaken, nooit gedaan

Ja vind er ook mooie zadels bij die hildalgo's zitten.
En ze zeggen dat je wel lange ritten met zo'n fellsattel zou moeten kunnen maken en dat als dat je zo'n zadel ook echt als enig zadel moet kunnen gebruiken.
Maar ik twijfel daar een beetje aan. Hou daarom ook op bokt het topic daarover steeds in de gaten of je daar iets over leest, maar tot nu toen is het eigenlijk alleen maar positief.
Ach ik heb nog tijd zat om na te denken.
En ze zeggen dat je wel lange ritten met zo'n fellsattel zou moeten kunnen maken en dat als dat je zo'n zadel ook echt als enig zadel moet kunnen gebruiken.
Maar ik twijfel daar een beetje aan. Hou daarom ook op bokt het topic daarover steeds in de gaten of je daar iets over leest, maar tot nu toen is het eigenlijk alleen maar positief.
Ach ik heb nog tijd zat om na te denken.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Wie weet wat kom je nog tegen in de volgende 2 jaren 

Ik ga morgen weten of ik met Jalenka weer boomloos-loos ga zijn.
Morgen komt de zadelpasser passen met de wintec zadels.
Ik kan mijn balans maar niet vinden in galop (en leslie lukt het ook niet op de londen, wel met de arizona) op Jalenka.
Dus gaan we zien of het beter is met een boomzadel, is het niet, dan ga ik nog andere zadelpassers laten komen (trekker of zo).
Ik wil maar 1 ding, een goed en passend zadel voor Jalenka én mij.
Wel een leuke die lichtbruine Londen, dacht dat dat een speciale versie was, niet veel zadels van.
Veel plezier ermee.
Morgen komt de zadelpasser passen met de wintec zadels.
Ik kan mijn balans maar niet vinden in galop (en leslie lukt het ook niet op de londen, wel met de arizona) op Jalenka.
Dus gaan we zien of het beter is met een boomzadel, is het niet, dan ga ik nog andere zadelpassers laten komen (trekker of zo).
Ik wil maar 1 ding, een goed en passend zadel voor Jalenka én mij.
Wel een leuke die lichtbruine Londen, dacht dat dat een speciale versie was, niet veel zadels van.
Veel plezier ermee.