Welk merk deken past het beste op jou fjord?
- nobbygaard
Re: Welk merk deken past het beste op jou fjord?
Ik heb al jaren de zenith dekens met dichte voorkant en die liggen altijd perfect.
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=297
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=297
Die zijn idd wel heel fijn. Ik zit altijd beetje met de maat ?
Ik had toen voor Toot zo'n onderdeken daarvan. Dan kon ik wel gewoon mijn eigen winterdekens er overheen leggen. Wat voor maat hebben jullie daarin dan ?
Ik had toen voor Toot zo'n onderdeken daarvan. Dan kon ik wel gewoon mijn eigen winterdekens er overheen leggen. Wat voor maat hebben jullie daarin dan ?

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Hier enkel nog Wheaterbeeta.
Via equestrianclearance was het vroeger outlet, maar nu hebben ze de dekens van het nieuwe seizoen ook al binnen voor bijna 50€minder dan in BE of NL. Dus echte aanrader (wij bestellen al onze dekens via die site)
Via equestrianclearance was het vroeger outlet, maar nu hebben ze de dekens van het nieuwe seizoen ook al binnen voor bijna 50€minder dan in BE of NL. Dus echte aanrader (wij bestellen al onze dekens via die site)
Ik heb vanochtend de Amigo turnout voor Britt gekocht. Gewoon regendekentje. Ik heb hem al gepast en dat zat veel lekkerder bij de schoft. Helemaal blij. Een goede kwaliteit deken en vooral lekker licht, maar hij was helemaal niet zo heel prijzig voor een amigo deken. Al helemaal niet met 15 euro korting.
Dus als het erg nat is kan ze mooi regendekentje op.
Dus als het erg nat is kan ze mooi regendekentje op.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
Dank je wel Daphne!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Hier diverse dekens en merken maar toch het meest enthousiast over de Baseline. Was eigenlijk vooral tevreden over een oude deken die wij van Nicole eens hadden gekregen. Dat was een, ik meen, Pagony. Met dat idee, om die aan te schaffen, ging ik dus ook naar de Divoza...maar ik ben ik en neus overal even tussendoor, bekijk de lijnen en vormen, de dikte, de voering én de prijs. Daarbij kwam ik tot de conclusie dat de Baseline eigenlijk meer naar mijn wens was. (zelfde pasvorm, meer 1 geheel en dus minder naden die kunnen gaan lekken, maar boven dat alles...ze waren met verstelbare gesp en de Pagony met van die 1-maat-inelkaarhaak-dingen. Daarnaast was de Baseline ook nog eens fractie goedkoper, dus 1 Baseline meegenomen. Die lag Bink als gegoten, sloot mooi aan, maar trok niet, bleef mooi recht liggen, was lekker warm, maar niet zweterig en overleefde diverse fikse regenbuien.)
Vervolgens is ook Dieter onder de Baseline gekomen die ook hem goed lag. Vorig jaar heeft Bink ook voor het eerst geschoren onder de Baseline gestaan. Ging ook super, geen plekken of iets dergelijks. Toen hij zijn frisse duik maakte is er een deken bij onder gekomen en daar kreeg hij wel direct plekken op zijn borst van, dus zodra die er weer onderweg kon dat ook snel gedaan. Het is een deken die vrij luchtig ligt en waar ze toch heel warm onder blijven (je krijgt echt het dekbed-idee). Daarnaast zijn ze behoorlijk sterk, want hebben op een winkelhaakje, een losse bies en een afgerukte bilriem alle speelsessies van de heren overleefd. (van het voorjaar de dekens laten repareren en wassen en zien er nu weer uit als nieuw)
Ook Alm heeft afgelopen winter de deken een poos opgehad om mooi door zijn vacht te komen naar de show toe en daar zat de deken ook als gegoten. Doordat de borstsluiting te verstellen is, hoeft ie nooit te knellen. En doordat de binnenvoering van 1 (gladde) stof is trekt ie niet.
Dus ja...voor mij Baselin!
Enige nadeel? Ze zijn nooit in de aanbieding.
En zijn niet aan de mode onderhevig, dus altijd same old same old.
Vervolgens is ook Dieter onder de Baseline gekomen die ook hem goed lag. Vorig jaar heeft Bink ook voor het eerst geschoren onder de Baseline gestaan. Ging ook super, geen plekken of iets dergelijks. Toen hij zijn frisse duik maakte is er een deken bij onder gekomen en daar kreeg hij wel direct plekken op zijn borst van, dus zodra die er weer onderweg kon dat ook snel gedaan. Het is een deken die vrij luchtig ligt en waar ze toch heel warm onder blijven (je krijgt echt het dekbed-idee). Daarnaast zijn ze behoorlijk sterk, want hebben op een winkelhaakje, een losse bies en een afgerukte bilriem alle speelsessies van de heren overleefd. (van het voorjaar de dekens laten repareren en wassen en zien er nu weer uit als nieuw)
Ook Alm heeft afgelopen winter de deken een poos opgehad om mooi door zijn vacht te komen naar de show toe en daar zat de deken ook als gegoten. Doordat de borstsluiting te verstellen is, hoeft ie nooit te knellen. En doordat de binnenvoering van 1 (gladde) stof is trekt ie niet.
Dus ja...voor mij Baselin!
Enige nadeel? Ze zijn nooit in de aanbieding.
En zijn niet aan de mode onderhevig, dus altijd same old same old.
Geluk is de vrucht van intens werk
@Lisa ik denk dat jij dan de 600D hebt. Ik heb alleen maar 1200D die stof is iets sterker!
Heb je een link voor die baseline annabel?
Heb je een link voor die baseline annabel?
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Ja ik heb de goedkoopste versie roos!! hahaha
Annabel: Baseline hebben ze nu ook in het bruin!! Die was best leuk. Of in het fuchsia hahah. Grijs hadden ze niet meer van de baseline!
Ik had de HH meegenomen 200 gr. die erg netjes ligt op Britt (die had ik nog liggen had ik ooit eens gekocht) en daar nu een regendeken bij uitgezocht in dezelfde vorm. Die goedkopere amigo zag er goed uit kwa formaten en dat klopte dus wel. Hij ligt erg mooi.
En we zien wel waar we stranden met haar vachtje. Je kan altijd voor nood nog de scheermachine erbij halen als het echt niet gaat.
Annabel: Baseline hebben ze nu ook in het bruin!! Die was best leuk. Of in het fuchsia hahah. Grijs hadden ze niet meer van de baseline!
Ik had de HH meegenomen 200 gr. die erg netjes ligt op Britt (die had ik nog liggen had ik ooit eens gekocht) en daar nu een regendeken bij uitgezocht in dezelfde vorm. Die goedkopere amigo zag er goed uit kwa formaten en dat klopte dus wel. Hij ligt erg mooi.
En we zien wel waar we stranden met haar vachtje. Je kan altijd voor nood nog de scheermachine erbij halen als het echt niet gaat.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!
weather beeta ligt hier ook (soms) op de fjorden ligt super. Ook toen ze ze nog altijd op hadden inde winter, wat ik nu niet meer doe. En idd er 1 op leg als ik wil rijden dat paard droog is op zadel plek
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Hoi, ik heb altijd deze merken
;
-Amigo, ik ben hier heel blij mee want de hals zit net wat verder naar voren waardoor de ''schoft'' met rust gelaten wordt
-Global, de regendekens vind ik persoonlijk het einde (maarja dat blijft persoonlijk natuurlijk
)
- BR, Geen klachten over en ik vind ze fijn voor de wat rondere pony
.
Suc6 verder met je dekenspeurtocht

-Amigo, ik ben hier heel blij mee want de hals zit net wat verder naar voren waardoor de ''schoft'' met rust gelaten wordt
-Global, de regendekens vind ik persoonlijk het einde (maarja dat blijft persoonlijk natuurlijk

- BR, Geen klachten over en ik vind ze fijn voor de wat rondere pony

Suc6 verder met je dekenspeurtocht

Huisje, Beestjes, paardjes 
Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann
Iniminies: Kaida, Nevada& Anzalique <3
.
Trotse mamma van; Jerôme& Jente

Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann
Iniminies: Kaida, Nevada& Anzalique <3
.
Trotse mamma van; Jerôme& Jente

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Dakota past de HH het beste met zn dikke nek. Andere dekens sluiten vaak niet, of niet goed aan de voorkant. De HH wel.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
http://www.divoza.com/images/products/1 ... medium.jpgRoosjuh schreef:Heb je een link voor die baseline annabel?
Deze is het! (ook vindbaar als je zoekt op baseline deken bij divoza)
En zozo Lisa haha..ze worden nog hip!
Bink met de deken afgelopen winter (niet letten op hoe smerig die is, Bink is niet kieskeurignetjes met zijn dekens, vandaar dat ik ook een stevige deken moest hebben):

En een paar dagen later toen de sneeuw gearriveerd was zonder (kun je eventuele schuurplekken zien (of niet zien eigenlijk)):

Geluk is de vrucht van intens werk
Bink maakt er zelf een leuke bruine van!! Als je baas niet met de mode mee gaat, dan moet je dat zelf maar doen, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- nadinefjorden
Yara had altijd de Highliner van HH
Die ligt op Fayah ook goed alleen is het een staldeken en helaas niet in regenuitvoering
(de thor van HH ligt weer niet lekker)
Ik heb voor fayah nu een vliegendeken van BR en die vind ik prettig
en heb net een rhino gekocht dus ben benieuwd of die past
Die ligt op Fayah ook goed alleen is het een staldeken en helaas niet in regenuitvoering
(de thor van HH ligt weer niet lekker)
Ik heb voor fayah nu een vliegendeken van BR en die vind ik prettig
en heb net een rhino gekocht dus ben benieuwd of die past
ik heb dan nog geen fjordjes in de dekend gehad maar heb een sterke voorkeur voor bucas dekens.
Bucas Shamrock Power kun je ook op britt leggen als ze nog nat van het zweet is, de deken transporteerd het zweet naar buiten maar laat geen regen door
Bucas Shamrock Power kun je ook op britt leggen als ze nog nat van het zweet is, de deken transporteerd het zweet naar buiten maar laat geen regen door
Ik heb voor Caylinn alleen maar Dominick dekens, wil geen andere meer.
Gaan dit jaar voor het derde seizoen mee, liggen top, nooit scheef, geen
schuurplekken. Sinds deze zomer staan we op een andere stal waar ze
meer buiten staan, dus dat is nog even zien hoe dat gaat deze winter

Ereplaatsje voor

Ik heb de dekens van Epple Jack, daar heb ik goede ervaringen mee!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
- nobbygaard
Ik heb er ooit ook eens 2 laten maken. Maar bij mij kregen ze wel helaas schuurplekken. Vond dat erg jammer want ik vind het wel hele mooie dekens.Claudje schreef:Ik heb voor Caylinn alleen maar Dominick dekens, wil geen andere meer.
Hier ook alleen maar wheaterbeeta. Vorig jaar had ik een momentje dat ik dacht "Onzin steeds WB dekens, ik ga eens een goedkopere proberen". Nou, die heb ik weer terug mogen brengen (Ruitergilde), want dat paste écht niet (veel te krap bij de hals).
Heb heel vroeger eens een HH gekocht voor Harma en die paste ook voor geen meter bij de hals.
Heb heel vroeger eens een HH gekocht voor Harma en die paste ook voor geen meter bij de hals.

Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Vind het toch best moeilijk ondanks dat het voor een fjord is een deken te vinden die op een fjord past want niet
elke fjord is het zelfde, zo heb ik voor Dakoot een QHP deken maat 195, past netjes bij zn boeg alleen steken zn billen er een stukje uit
lange rug, korte rug, brede borst, smallere borst... de borst nekt ons altijd wat dekens betreft, die sluiten nooit echt mooi aan.
Maar gekgenoeg heeft Dakoot nooit schuurplekken.
elke fjord is het zelfde, zo heb ik voor Dakoot een QHP deken maat 195, past netjes bij zn boeg alleen steken zn billen er een stukje uit

lange rug, korte rug, brede borst, smallere borst... de borst nekt ons altijd wat dekens betreft, die sluiten nooit echt mooi aan.
Maar gekgenoeg heeft Dakoot nooit schuurplekken.
† I'ts better to have loved and lost them...