Welk merk deken past het beste op jou fjord?
Welk merk deken past het beste op jou fjord?
Nog steeds in twijfel, maar ik ben wel van mening dat als ik met dekens ga werken
ik toch wel echt 1 moet hebben die goed ligt.
De eigen merk van een ruitersportzaak die ik nog had liggen leek goed te liggen, maar nu
ze hem wat langer als alleen 1 nachtje om heeft is hij vooral bij de schoft behoorlijk strak.
Hij had wat krapper mogen zijn bij de borstsluiting, zodat die wat hoger zit en niet zo in de manenkam drukt.
Maarja en welke deken dan wel?
Annabel zij al de baseline van Divoza dat die wel lekker lag. Die heeft geen schoftbontje, maar toch is die misschien
het proberen waard. Daarnaast heb ik thuis nog een deken van hh liggen. Die leek ook mooier te zitten, maar die is gevuld
en voor nu is dat natuurlijk nog veel te warm.
Maar ik zag ergens ook een Amigo deken voor niet een enorm bedrag. die leek mij kwa figuur ook wel redelijk, maarja
dat weet je niet als ze ze niet een tijdje op hebben gehad.
Welk merk deken hebben jullie op je fjord?
Begin je met een regendeken en bouw je dat op van 100 naar 200 of zelfs meer. Of gooi je na de periode dat het kouder wordt gelijk de 200 erop?
Eigenlijk vind ik dekens 3x niks, maar een dunnere vacht lijkt me ook heerlijk vooral als ik ook in e binnenbak ga rijden. ik moet wel een lang stuk stappen naar de binnenbak dus in principe heb ik wel een lange tijd om haar droog te stappen.
Nog steeds in twijfel,
maar vertel welke deken?
ik toch wel echt 1 moet hebben die goed ligt.
De eigen merk van een ruitersportzaak die ik nog had liggen leek goed te liggen, maar nu
ze hem wat langer als alleen 1 nachtje om heeft is hij vooral bij de schoft behoorlijk strak.
Hij had wat krapper mogen zijn bij de borstsluiting, zodat die wat hoger zit en niet zo in de manenkam drukt.
Maarja en welke deken dan wel?
Annabel zij al de baseline van Divoza dat die wel lekker lag. Die heeft geen schoftbontje, maar toch is die misschien
het proberen waard. Daarnaast heb ik thuis nog een deken van hh liggen. Die leek ook mooier te zitten, maar die is gevuld
en voor nu is dat natuurlijk nog veel te warm.
Maar ik zag ergens ook een Amigo deken voor niet een enorm bedrag. die leek mij kwa figuur ook wel redelijk, maarja
dat weet je niet als ze ze niet een tijdje op hebben gehad.
Welk merk deken hebben jullie op je fjord?
Begin je met een regendeken en bouw je dat op van 100 naar 200 of zelfs meer. Of gooi je na de periode dat het kouder wordt gelijk de 200 erop?
Eigenlijk vind ik dekens 3x niks, maar een dunnere vacht lijkt me ook heerlijk vooral als ik ook in e binnenbak ga rijden. ik moet wel een lang stuk stappen naar de binnenbak dus in principe heb ik wel een lange tijd om haar droog te stappen.
Nog steeds in twijfel,
maar vertel welke deken?
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
Re: Welk merk deken past het beste op jou fjord?
Ik heb ook een sterke voorkeur voor de baseline! Die ligt Dieter echt netjes.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ah, ik lees ook even mee! Besloten om ook een deken te kopen voor de fjorden 

Horses are like potato-chips, you can't just have one.. 

Ik gebruik de amigo/rhino/rambo dekens op mijn brede fjord.
Beveiliger 2 & BHV februari 2015.
Ik kan natuurlijk ook nog gewoon eerst vacht laten maken en kijken hoe dik hij wordt. Kun je daarna altijd nog beslissen om er iets aan te doen.
In ieder geval met heel veel regen en dan toch willen rijden is een goede regendeken wel handig dan heb je een droog paard als je het zadel erop legt.
Dat kan ik altijd nog per dag wisselen. Ik bedoel daar worden ze van 1 dagje wel of niet niet anders van!
In ieder geval met heel veel regen en dan toch willen rijden is een goede regendeken wel handig dan heb je een droog paard als je het zadel erop legt.
Dat kan ik altijd nog per dag wisselen. Ik bedoel daar worden ze van 1 dagje wel of niet niet anders van!
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!
Ook mijn voorkeur gaat sterk uit naar de Baseline dekens van Divoza.
Do had vorig jaar een enorme vacht maar dat lag niet aan de deken, die was heerlijk warm!
Ze liggen goed (geen schuurplekken ontdekt), zijn stevig, warm en waterdicht.
Lijkt me het proberen waard Lisa
Vorig jaar heeft Do haar deken opgekregen na een aantal dagen/weken koud weer en dus al een aardige vacht opbouw.
Dit jaar krijgt ze hem optijd op en bouw ik het op, zoals mijn plan nu is, op naar 400gram. (Of ik heb toch een 300gram onderdeken gekocht, dat weet ik niet meer zeker. Mijn baseline is in ieder geval 200gram)
Hopelijk heb je hier wat aan!
Do had vorig jaar een enorme vacht maar dat lag niet aan de deken, die was heerlijk warm!
Ze liggen goed (geen schuurplekken ontdekt), zijn stevig, warm en waterdicht.
Lijkt me het proberen waard Lisa

Vorig jaar heeft Do haar deken opgekregen na een aantal dagen/weken koud weer en dus al een aardige vacht opbouw.
Dit jaar krijgt ze hem optijd op en bouw ik het op, zoals mijn plan nu is, op naar 400gram. (Of ik heb toch een 300gram onderdeken gekocht, dat weet ik niet meer zeker. Mijn baseline is in ieder geval 200gram)
Hopelijk heb je hier wat aan!
Do, mijn eerste eigen paard! ♥
Rhino dekens met halve hals. En Pablo heeft ook een Powerhorse deken die m goed ligt. Pablo heeft de afgelopen 7 jaar alleen een 0-grams regendeken om gehad. Alleen als ik hem had geschoren ging er een dikkere deken op.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Pagony
Br
Harry Horse
Nika
Sectolin
Mr. Ed
Het ligt hier altijd skjede
Br
Harry Horse
Nika
Sectolin
Mr. Ed
Het ligt hier altijd skjede

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Als een deken strak zit bij de schoft zou je ook een deken met halve hals kunnen doen gaan de manen wel wat plat maar dat scheelt echt.
Wij scheren de paarden altijd dus dan moeten ze een deken op er zijn veel dekens die goed passen zou zeker op de kwaliteit letten want de goedkope dekens gaan erg gauw stuk.
Als een goede buitendeken wilt is een newzeeland deken of de dominic deze is wel duur maar heel sterkt.
Je kan ook na het rijden er een deken opdoen en dan de rest van de tijd de deken eraf scheelt wel in het schuren.
Wij scheren de paarden altijd dus dan moeten ze een deken op er zijn veel dekens die goed passen zou zeker op de kwaliteit letten want de goedkope dekens gaan erg gauw stuk.
Als een goede buitendeken wilt is een newzeeland deken of de dominic deze is wel duur maar heel sterkt.
Je kan ook na het rijden er een deken opdoen en dan de rest van de tijd de deken eraf scheelt wel in het schuren.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Horseware dekens, ik heb de amigo en de rhino. Die liggen echt perfect! Ik heb ze ook wat goedkoper besteld uit Engeland. Ik scheer ze eind oktober, dan gaat er 200 gram op en bij echte kou soms nog een onderdeken.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
- kristelhans
Bij Beer ligt de Weatherbeeta het mooist. Amigo ligt ook heel mooi. Harry's Horse niet meer. verschilt ook wel per model..hij is nu overal uit gegroeid dus moet weer van alles aanschaffen haha, heb ook van allerlei merken wat maar Weatherbeeta heeft echt mijn voorkeur. Ook sterke dekens.
IK heb net als Kristel sterke voorkeur voor Wheaterbeeta. Ligt heel goed op Anka, zijn supersterk en ik hecht erg aan een schoftbontje. Anka heeft van deken zonder schoftbontje open plek in de manen gekregen. De staartflap van wheaterbeeta is ook erg fijn, waait niet op omdat ie lang doorgestikt is.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
Mijn voorkeur ligt nog altijd bij de dekens die te koop zijn via arthurs westernshop
http://www.westernstore.nl/index.php?ta ... ct_id=2489
Fijne dekens met uitsparingen bij de manenkam, om irritaties en wonden te voorkomen.
Je kunt ook kiezen voor een deken die voor gesloten is, waardoor er minder wrijving zou zijn bij de schouderpartij (mits deze goed past), maar daar heb ik geen ervaring mee.
Deze dekens hebben altijd prettig gelegen bij de fjorden hier, met verschillende modellen.
http://www.westernstore.nl/index.php?ta ... ct_id=2489
Fijne dekens met uitsparingen bij de manenkam, om irritaties en wonden te voorkomen.
Je kunt ook kiezen voor een deken die voor gesloten is, waardoor er minder wrijving zou zijn bij de schouderpartij (mits deze goed past), maar daar heb ik geen ervaring mee.
Deze dekens hebben altijd prettig gelegen bij de fjorden hier, met verschillende modellen.
Van HH lagen sommige wel goed op Tea. De staldeken van Piaffe ligt mooi, deken van pessoa lag mooi, en heb er nog een, maar weet zo niet uit mijn hoofd welke dat is. Nu heeft Tea ook behoorlijk front, zelfs voor een fjord, dus dat is snel niet goed..
Ik zal niet snel meer aan dekens beginnen, dan vind ik een kleine race-streep makkelijker!
Ik zal niet snel meer aan dekens beginnen, dan vind ik een kleine race-streep makkelijker!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
De dekens van http://www.goldenhorse.nl. Daar heb ik in 2009 op equitana een 150 en een 300 gram gekocht. Deze dekens hebben geen loopsplitten, dat zakt gelijk scheef bij bjorn.
@ Roos: welke site is dat ook alweer in engeland?
@ Roos: welke site is dat ook alweer in engeland?
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
dat is http://www.tackshop.co.uk. voor horseware. En www.equestrianclearance.com voor outlet van oa Weatherbeeta. (met beide site, heel goede ervaring en snelle levering)
Op Shadow heb ik zowel horseware (amigo), bucas (smartex en irish) en weatherbeeta dekens liggen. Alle 3 de merken liggen perfect, zakken niet scheef en ik vind ze sterk genoeg. Ik heb ongevoerde dekens, 200-220grams dekens en 300 grams dekens. Ik heb ook staldekens (100-200gram) mocht het extreem koud worden (-20) dan kan ik die er nog onderdoen. Deze liggen beter als een fleece of wollen deken onder de regendekens
Op Shadow heb ik zowel horseware (amigo), bucas (smartex en irish) en weatherbeeta dekens liggen. Alle 3 de merken liggen perfect, zakken niet scheef en ik vind ze sterk genoeg. Ik heb ongevoerde dekens, 200-220grams dekens en 300 grams dekens. Ik heb ook staldekens (100-200gram) mocht het extreem koud worden (-20) dan kan ik die er nog onderdoen. Deze liggen beter als een fleece of wollen deken onder de regendekens
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Ja, alleen heb ik ze zelf opgehaald in Engeland toen! Ik heb ook een wheatherbeeta overgenomen van Daphne, ligt ook super!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy
- Evaliensvenna
- Contacteer:
wheatherbeeta krijgt svenna kale borst van door die lage loopsplitten schuift het heel erg voor.
Ik heb nu dekens van BR en die zitten super! En de Highliner van HH zit ook goed.
Ik heb nu dekens van BR en die zitten super! En de Highliner van HH zit ook goed.
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Zoals ik er nu over denk blijft Britt in haar normale vachtje en gaat er alleen met erg veel regen een goede regendeken op, zodat ik in ieder geval als ik wil rijden voor ze naar buitengaan haar dekentje op kan doen en dan in de middag rijden bijv.
Mocht er dan toch teveel haar op komen kunnen we altijd nog overleggen en bedenken voor een racestreep oid.
Maar alleen een regendekentje voor af en toe lijkt me niet slecht.
Mocht er dan toch teveel haar op komen kunnen we altijd nog overleggen en bedenken voor een racestreep oid.
Maar alleen een regendekentje voor af en toe lijkt me niet slecht.
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!
Voor Hay heb ik HH's gehad, waar ik matig tevreden over was. Van Amigo heb ik een 0-grams regendeken en die zit mooi en is kwalitatief heel goed.
Voor Alm (breed, weet je wel he) had ik een HH highliner staldeken. Die zat voor wel fijn maar was echt veeeel te lang. Heb ooit een BR staldeken van Daphne overgenomen en die zat echt super. Die gaat al heel lang mee en blijft goed, maar met buitendekens van BR heb ik geen ervaring.
Voor Alm (breed, weet je wel he) had ik een HH highliner staldeken. Die zat voor wel fijn maar was echt veeeel te lang. Heb ooit een BR staldeken van Daphne overgenomen en die zat echt super. Die gaat al heel lang mee en blijft goed, maar met buitendekens van BR heb ik geen ervaring.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.