Wat zijn ze sterk, de F-jes zijn aan het werk. Deel 9!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Esther

Re: Wat zijn ze sterk, de F-jes zijn aan het werk. Deel 9!

Bericht door Esther » do 06 sep 2012, 16:09

Zelfde plekje??
Super dat je haar weer even gepakt hebt!! Morgen eens even zien of we haar nog een keer even voor de kar kunnen zetten, als Bart tijd en zin heeft uiteraard.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 06 sep 2012, 16:57

Esther schreef:Zelfde plekje??
Ze hadden zich nu over de gehele lengte van de bak verspreid hihi, met drie extra grote groepen. 1tje aan het begin van de lange zijde, eentje aan het einde en eentje ter hoogte van het longeerlint. :P
Maar ondanks dat komen we er wel haha.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Esther

Bericht door Esther » za 08 sep 2012, 04:39

Vandaag tijdens het mennen was ze weer poepiebraaf! Misschien dat de oogkleppen wat helpen tegen de woezels. Dat ene hoekje was wel kijken, maar verder niet echt wat van gemerkt.
Eerst Bart even en toen ik, heb alleen nog gestapt, beetje sturen, voltes, achtjes, hand veranderen, over de middellijn enz. Op een gegeven moment was ze het een beetje zat aan het worden en begon ze wat te klieren. Dus toen even wat strenger geweest, nee, links is links en toen dat weer goed ging gestopt. Mag ze het weekend even uitrusten.
Het achteruit lopen bij het hoofdstel omdoen gaat al wat beter, Annabel ingeschakeld, als ze naar achter loopt, mag even een flinke por hebben! Maar bij het halster weer om doen was ik alleen en toen wel weer wat pasjes. Moeten we nog even aan werken.
Halthouden ging eigenlijk ook vrij netjes.

Ben trots op mijn brave dame!!
Na het mennen wat lekkers, daarna langs Reinar die in de bak liep, mwah, gevolgd door Anton, die in het kleine weitje stond, die vindt ze wel leuk, net als Drafur waar we op weg naar Dieter langs kwamen, hihi..
Alle heren moesten ook even luid en duidelijk maken dat er een merrie langs kwam waar ze wel interesse in hadden, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anna

Bericht door Anna » za 08 sep 2012, 05:20

Ik heb Fugo eergister weer even gelongeerd met dubbele longe. Het was voor mij even uitvogelen hoe dit werkt maar uiteindelijk ging het wel redelijk ook nog even met hem gestuurd wat hij wel meteen begreep. Emma heeft er laatst ook nog even opgezeten toen ze hem van het land haalde Tasja voorop met een vriendinnetje en Emma met Fugo erachteraan, hij deed geen stap verkeerd volgens de dames :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » za 08 sep 2012, 17:55

Leuk Esther, dat je met Fjella lekker kunt mennen.

Brave Fugo! Hij is ook wel heel makkelijk he!

Fenna mocht vandaag weer mee op buitenrit. Deze keer hebben we langere stukken gedraafd en dat doet ze prima.
Ze heeft alleen erg veel last van jeuk :( . Vrijdag komt de dierenarts om te enten en voor gebitscontrole, dus dan zal ik eens overleggen of ze evt. nog een keer een spuit kan krijgen tegen de jeuk.
Odette&Fenna
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 09 sep 2012, 18:10

Loopt Frees alweer beter Grietje?

Hihi Fjella en de woezels...Fin had er ook last van vanochtend :+ al was het volgens mij meer m'n eigen schuld.. Als ik er niet helemaal bij ben, dan trekt mevrouw haar eigen plan. Als ik haar goed bij de les houd, is er niks aan de hand! Leermomentje.... :D Morgen weer even oefenen, en dan de komende weken eerst weer vanaf de grond werken. Ik vind dat je anders toch wel verschil ziet wat rugbespiering betreft. Ze moet er natuurlijk wel mooi voor staan met de keuring :D

Vanochtend het voorbrenghoofdstel gepast...ze heeft toch een groter hoofd dan ik dacht, hij zat nog op maatje Karlien := volgend weekend maar kijken of we even kunnen oefenen. Dat werd 'm dit weekend niet vanwege mijn spierpijn O:)

Hier nog even een plaatje van Fin zoals ze er nu uit ziet:
Afbeelding

Het rantsoen begint z'n vruchten af te werpen!

Balen dat Fenna weer zo'n jeuk heeft Marjon! Hopelijk kan de DA iets voor haar doen...
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Ootje

Bericht door Ootje » ma 10 sep 2012, 19:15

Wat een mooi paardje is Finnea toch!
Ik ben benieuwd hoe ze het gaat doen op de keuring, spannend hoor!
Odette&Fenna
Tass

Bericht door Tass » di 11 sep 2012, 08:02

Zijn hier nog mensen die naar de Centrale Keuring gaan?
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Esther

Bericht door Esther » di 11 sep 2012, 10:37

Ik ga wel, maar Fjel blijft thuis.
Had gisteren weer op Fjel willen rijden, maar was helaas weer niet zo fit. Hopelijk gaat het straks weer wat beter..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Lindy

Bericht door Lindy » di 11 sep 2012, 17:23

Helemaal blij met Finn :) Na een week met nachtdiensten en het bijkomen hiervan, vandaag weer met hem aan de slag geweest. Hoofdstelletje in en even aan de longe. De lieve schat snapt het spelletjes steeds beter. Loopt zn rondjes zonder al te veel druk op de lijn, vond het uit draf terug naar stap best lastig (zag je hem onzeker zijn of het wel goed was, een aarzeling) maar vandaag deden we er maar een half rondje over de overgang. Oefening baart kunst!
Als klap op de vuurpijl komt er nog een reus van een paard de bak in om te rijden. De eerste keer met een ander paard erbij aan het werk. Eerst zn koppie er wat meer op, de ontspanning was vlot terug. Blij met hoe hij het doet!!
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 11 sep 2012, 21:35

Ik ben ook helemaal trots op Isco!! Vanmorgen met Leo die Anca vast had, naar buiten gereden. Anca schrikt van verschillende dingen, maar Isco stapt braaf door. Alleen een stuk plastic in de berm vindt hij wat spannend! En vooral veel hinneken, en hier krijgt hij veel antwoord.

Anca mag alleen stappen, dus ik ben op een bepaald moment een stukje weggedraafd van Anca af, langs de bosrand. Isco deed het prima! Op een bepaald moment hinnekt Anca en Isco hinnekt braaf terug. Ben nog een klein stukje doorgereden en toen omgedraaid. Even werd hij wat wakkerder, maar was nog goed te sturen en te stoppen :D . Ik wilde hebben dat hij wat rustiger werd en toen dat was, weer aangedraafd naar Anca. Braaf dier!! Heerlijk heb ik gereden.

Nog 1,5 week is hij bij ons, dan gaat hij weer terug. Maar eerst mag hij mee naar een vakantieweekendje met meerdere jonge paarden, waar we gezellig een paar ritjes gaan maken. Ik heb er zin in, ook al moet ik hem later missen. Hem en het ontspannen paardrijden |( .
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Esther

Bericht door Esther » wo 12 sep 2012, 09:03

Ach, gaat Isco toch terug? Dacht stiekem dat die wel zou blijven..

Maar wat doen ze het allemaal goed he, zo leuk al die verhalen??
Hoe vaak gaan jullie drie jarigen nu aan het werk in de week? En hoe lang dan??
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » wo 12 sep 2012, 19:00

Brave Finn! Fijn dat hij het zo goed oppakt.

Jammer dat Isco weer bijna weggaat. Je zult hem wel missen.

Ik rijd Fenna ongeveer een keer per week. Dan rijden we een uurtje buiten, meest stappen en af en toe een stuk draven.
Odette&Fenna
grietsje

Bericht door grietsje » wo 12 sep 2012, 19:00

Wat doen de F-jes het allemaal braaf zeg, leuk om te lezen!

Wat jammer suzanne dat Isco weer weg gaat. Als ik het zo lees heb je wel ontzettend veel plezier van hem!

Frees loopt nog steeds niet goed, ze heeft een hele dikke ontsteking in dr hoef. Eigenlijk loopt het helemaal van links naar rechts. Kijken het even aan en anders komt de hoefsmid zaterdag nog een keer langs :) Wel jammer we waren net zo leuk aan het werk!
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ootje

Bericht door Ootje » wo 12 sep 2012, 19:09

Wat vervelend dat ze nog steeds niet goed loopt. Hopelijk geneest het snel.
Odette&Fenna
wolkj

Bericht door wolkj » do 13 sep 2012, 17:50

Jee, wat vervelend dat fresia nog niet goed loopt.. zonder hoeven zijn ze immers nergens. Beterschap!

Hier vanmiddag voor 't eerst van Faira afgeknalt! ;)
De derde les met Faira en ik wilde in galop maar ze reageerde niet goed op me been, dus dacht geef een tikje met de zweep. Toen dacht zei natuurlijk ; ja daag ik ga al, maar dan wel met een bokje! Haha, hier was ik niet echt op voorbereid. Ach, morgen een blauwe bil. We hebben daarna alsnog een galopje gedaan, en toen was er niks meer aan de hand! leert snel ! :)

Faira moet nodig beslagen worden, maar de hoefsmid is op vakantie en z'n assistent loop dus nu alleen en heeft t nogal druk. Hopelijk begin volgende week, achter zit al los dus kan niet meer mee buiten gereden worden. Ff niet mennen...
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Ootje

Bericht door Ootje » do 13 sep 2012, 18:53

Oei, dat is pijnlijk.
Rijd je vaak op Faira?

Ik heb eigenlijk nog nooit gegaloppeerd met Fenna. Dat moeten we maar eens gaan oefenen aan de longeerlijn.
Odette&Fenna
wolkj

Bericht door wolkj » do 13 sep 2012, 19:10

Nee ik doe Faira twee keer in de week voor de wagen, één keer per week er op. (sinds 3 weken rij ik er op) Dus ze loopt eigenlijk ongeveer om de dag. Ik laat er altijd een dag tussen. Mocht ik een keer longeren dan vervalt één van de andere dingen.
En neem ik les zodat ik begeleid wordt, in een stukje dressuur. Aan beide kanten 1 rondje galop en verder veel stap, draf. Vandaag voor 't eerst ook van draf naar halt en een aantal figuurtjes. Ik rij dan zo'n 20 minuten op haar. Ik merk nu al dat ik er profeit van ga hebben voor de wagen bijvoorbeeld met dat stilstaan haar hoofd recht houden, wat ze voor de wagen ook nog niet echt doet kan ik onder de man makkelijker aanpakken. Maar al met al hou ik het op een laag pitje qua niveau.. Lekker opbouwen.
Ik denk dat ik morgen wel stijf ben op m'n bil ja, door 't vallen. haha
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Esther

Bericht door Esther » do 13 sep 2012, 19:30

Balen van Freesia, hopelijk wordt het snel beter..

Oeps, die Faira!!

Fjella vandaag weer onder het zadel gehad, eerst Janna en toen ik. De woezels zitten helaas nog steeds in de bosjes, hihi.. Fjella mag ook wel erg graag om zich heen kijken en wil alles zien. Ze schrikt verder niet snel, maar wil dus wel kijken!!
Janna kan dat wat beter oplossen dan ik dus die gaat eerst en daarna ik nog even.
Gek maar het voelt zo vertrouwd op haar, ben geen moment bang, nu is het ook absoluut geen springer of renner, wel wat erg traag af en toe, hihi.. Ach is misschien wel zo handig voor zo'n idioot als ik..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » do 13 sep 2012, 19:44

Fijn toch, dat het vertrouwd voelt als je op Fjella rijdt!

Fenna schrikt buiten ook niet snel. Ik ben altijd bang dat ze opzij zal springen als er iets gebeurt, maar ze loopt meestal gewoon door. Wat een held ben ik ook :o .

Fijn dat je zo lekker met Faira aan de slag kunt!
Odette&Fenna
Gesloten