Grondwerk oefeningen

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Svenniepennie

Grondwerk oefeningen

Bericht door Svenniepennie » wo 29 aug 2012, 19:55

Hallo

Ik wil graag met mijn 4- jarige wat grondwerk gaan doen en wil haar later natural horsemanship, bitloosrijden en vrijheidsdressuur doen.

Nu wil ik graag wat leuke grondwerkoefeningen of iig de basis.
Ik weet namelijk niet waar ik moet beginnen. Ik heb nog een paardje maar daar doe ik helemaal geen grondwerk mee ;)
en aangezien de 4 jarige nog niet fulltime mag en kan rijden wil ik dit graag opvullen met grondwerk zodat ik wel elke dag zo'n beetje met haar bezig kan zijn ;)

Dus wie weet hoe je moet beginnen en wat leuke oefiningen zijn

groetjes
Enya mijn nieuwe topper Anton x Yarra
Svenn ook mijn topper Lenngard x Nienja
Cajou

Re: Grondwerk oefeningen

Bericht door Cajou » wo 29 aug 2012, 20:15

Hai,

Heb je morgen (donderdag) of vogende week amandag/dinsdag/woensdag tijd???
Chris Irwin is in Arnhem cursus aan het geven.
Kun je voor een dag kijken voor maar 35 euro !!!
Ik zit er alle dagen.

Hij doet heel zinvolle grondoefenigen en deze zijn tevens voorbereiding voor rijden later.

Ik heb les ook met Cajou op maandag 2 keer en woensdag 1 uur.
alle dagen van 9 tot 18 uur

thirza.

is op stal mansour in Arnhem
sms me als je nog meer wit weten, 06 44 192 165, want nu voor het laatst op de computer
www.paardencoach.nl
gecertificeerd trainer Chris Irwin : www.chrisirwin.com
Jilly

Bericht door Jilly » do 30 aug 2012, 13:24

Je zal er vast wel e.e.a. over op internet vinden, maar het leukste en handigste is toch om een instructeur te zoeken.

Ik heb ooit een boek gekocht over grondwerk om er met volle moed aan te beginnen. Er is helemaal niks van gekomen. Ik vind het al niet zo leuk om alles te moeten lezen (en onthouden :+ ) en dan maar hopen dat het goed gaat en je geen problemen tegen komt die niet in het boek beschreven staan.
Vorig jaar ben ik begonnen met lessen bij een paardenbasis instructeur en dat was ineens echt héél gaaf! Het gaat ineens een stuk vlotter als je een deskundige naast je hebt staan, bij een probleem kreeg je meteen de oplossing etc.
Zonder hulp was ik nooit zo ver gekomen en had ik er ook niet zo'n plezier in gehad denk...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » do 30 aug 2012, 14:45

Ik adviseer je om, voordat je met praktijk begint, je te verdiepen in de theorie achter natural horsemanship. Het is namelijk veel meer dan "wat kunstjes aan de hand aanleren". Natural Horsemanship is geen discipline zoals dressuur en springen, maar een way of life. Je past NH de hele dag door toe, van op stal aankomen tot rijden. Pas als je begrijpt wat je doet (theorie) kun je met je paard in de praktijk successen behalen en kun je je kunsten en communicatie zo intensief maken als je zelf wilt! Niets is te gek en alles is mogelijk. En het is nog heel leuk ook! Succes :))
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 30 aug 2012, 17:04

Help onthouden Joyce, ik heb nog wel een boekje in huis van onze voormalig instructrice...misschien kun je haar na het lezen van het boekje ook wel eens benaderen voor een les als je er niet uitkomt!?
Geluk is de vrucht van intens werk
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 30 aug 2012, 17:26

Bella schreef:Help onthouden Joyce, ik heb nog wel een boekje in huis van onze voormalig instructrice...misschien kun je haar na het lezen van het boekje ook wel eens benaderen voor een les als je er niet uitkomt!?
Nou wou ik net zeggen, heb van de week mijn kamer op geruimd en kwam dus ook het boekje tegen!
Help een van ons even herinneren, daar staat heel netjes in uitgelegd hoe je de oefeningen moet uitvoeren.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Svenniepennie

Bericht door Svenniepennie » vr 31 aug 2012, 19:34

Ik kom morgen weer naar Enya dan hopelijk zijn jullie er.
Via een vriendin ben ik ook bij Wendy gekomen :D ga wss daar wel een les van nemen ;)
Enya mijn nieuwe topper Anton x Yarra
Svenn ook mijn topper Lenngard x Nienja
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 01 sep 2012, 07:42

Zal m straks bij je spullen leggen, mocht ik al weg zijn.
(dit boekje is van Mariëtte Somer...is niet helemaal dezelfde aanpak als Wendy. Wendy bekijkt het vanuit de aanpak van Parelli en Mariette heeft meer de Klassieke rijkunst als uitgangspunt genomen, maar in de basis...heeft het natuurlijk de nodige overlap *je kunnen verplaatsen in je paard en van daaruit werken*)
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » ma 03 sep 2012, 19:59

Leuk!! Ben gisteren met Wendy op stap geweest, ze moest 4x een demo doen op paard en erfgoed. Op een gegeven moment kreeg ik er kippenvel van wat zij kan met Spetter. Ik ken Spetter al vanaf dat Wendy haar kocht en dan is het helemaal indrukwekkend, want het was echt geen makkelijke..
Kwam gisteren Mariëtte ook nog tegen op paard en erfgoed, toevallig. Daar heb ik ook een poos les van gehad en dat beviel mij ook erg goed.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Pasja

Bericht door Pasja » di 04 sep 2012, 20:20

Laat ik nou toevallig vanochtend ook nog het boekje van Mariette hebben doorgebladerd toen ik de krantenbak aan 't opruimen was!! Inderdaad heel duidelijk uitgelegd.
Een tijdje geleden heb ik trouwens een boek gekocht van Lisanne Thomas: Beleren (g)een kunst. Daar zit ik ook nog regelmatig in te neuzen. Wordt ook alles duidelijk uitgelegd en staan leerzame dingen in.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Annne

Bericht door Annne » wo 05 sep 2012, 17:35

Mijn advies is ook om Wendy, Joyce (of iemand anders) eens een keer te vragen voor een les, daar steek je naar mijn mening toch het meest van op :)

Daarnaast kan je wat gaan longeren of aan de hand over een balkje of een kleed heen bijvoorbeeld.
Do, mijn eerste eigen paard!
Plaats reactie