Het Boomloos-zadel topic deel 2!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Svenniepennie

Re: Het Boomloos-zadel topic deel 2!

Bericht door Svenniepennie » ma 06 aug 2012, 07:22

Tass schreef:Ik wil mij hier ook melden :D.

Ik ben zaterdag wezen kijken voor Barefoot zadels. Ik heb verschillende modellen geprobeerd maar het bleef toch de Stella, wat een heerlijk zadel :D.
Ze komen hem morgen avond passen op mijn paardjes, dus ik ben heel benieuwd. Ik voorzie niet heel veel problemen :D.
Vanaf dan kan ik lekker beginnen met inrijden :D.

De stella is echt een heerlijk zadel, ook dat je de kniewrongen kan verplaatsen en zelfs je beugels kun je verder naar voren of achtere zetten echt een heerlijk zadel :)
Enya mijn nieuwe topper Anton x Yarra
Svenn ook mijn topper Lenngard x Nienja
Tass

Bericht door Tass » ma 06 aug 2012, 07:33

Ik ben heel benieuwd. Zaterdag met kijken wilde ik er eigenlijk niet meer vanaf, zat wel heel lekker :D.

Weet iemand toevallig of je met de Stella officieel mag starten op dressuur wedstrijden?
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » ma 06 aug 2012, 08:13

Wij rijden hier ook met de Stella, tis echt een heerlijk zadel.

Wij hebben de barrydale ook getest.
Het beste is idd om het zadel zelf te testen.
iedereen ervaart de zadels namelijk weer anders.
Wij hebben hem niet gedaan,ook omdat ik teveel last kreeg van de beugelophanging en dat werd niet minder.
Heb er bij de stella helemaal geen last van.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Tass

Bericht door Tass » ma 06 aug 2012, 08:25

Zaterdag heb ik op verschillende zadels gezeten. Maar ik vond de Stella het fijnste en daarom gekozen voor dit zadel :).
Ik hoop dat het passen morgen ook goed gaat :D.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Antine

Bericht door Antine » do 09 aug 2012, 21:59

Ik heb een BF London op Aselt met een Skito pad. Nou had ik een grandeur pad bij de BF London gekregen toen ik deze kocht en wilde deze ombouwen/vernaaien naar een halfpad. Wat denken jullie? :)*
(ben reuze handig met de naaimachine :)) )Dacht dat het ook wel leuk zou zijn om een ander gekleurd biesje er om heen te naaien. Grandeur pad is zwart..rood biesje ofzo? Of baby blauw?
Sabbuh

Bericht door Sabbuh » di 28 aug 2012, 09:22

Ook ik meld me hier, ik rijd momenteel met de BF stella en wil ook echt niks anders meer := Voorheen de cheyenne gehad maar de stella bevalt me toch beter!

@ Antine; Waarom wil je deze ombouwen? Altijd handig toch een 2e dekje erbij hebben.
Antine

Bericht door Antine » di 28 aug 2012, 16:24

Ik heb het ook nog steeds niet gedaan; eigenlijk vind ik het zonde..misschien probeer ik hem wel te ruilen met een halfpad. Het lijkt me zo leuk om eens een ander kleur dekje er onder te doen...mijn skito pad is namelijk ook zwart.
Met wat voor inlages in je pad rij jij Sabbuh?
Sabbuh

Bericht door Sabbuh » di 28 aug 2012, 16:53

Ik heb de zachte inlages van barefoot (pu foam meende ik) en ik heb nog een dekje met inlages van traagschuim.
Heb momenteel 3 dekjes, 1 barefoot, 1 hi-tech en 1 hkm. Die van hkm vind ik zelf het fijnste en mooiste, gewoon een 'vierkant' model wat ook in alle kleuren verkrijgbaar is.
rowenna

Bericht door rowenna » di 28 aug 2012, 18:09

Ik zou er geen halfpad van maken Antine, ik heb er 1 en vind het helemaal niks, want je hebt dus die halfpad en er nog een dekje onder, en dan krijg je zo'n dikke laag onder het zadel en in iedergeval bij Udo gaat het dan schuiven en je bent het gevoel van boomloos gewoon kwijt door al die dekjes er onder.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Jilly

Bericht door Jilly » wo 29 aug 2012, 09:22

Ik ben wel halfpad fan! Zo ziet de boel er iets minder lelijk uit vind ik :+

Maar mijn dekjes zijn allemaal heel dun katoen (Eskadron Cotton) dus echt dikker wordt het er niet van.
Bovendien wordt je dekje dan vuil en de pad niet. Ik doe liever mijn gewone dekjes wekelijks in de was en de pad maar af en toe.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » wo 29 aug 2012, 09:24

Had het al op bokt neergezet,
en heb antwoord gekregen.
Dat mensen zich soms veels te druk maken over de drukplekken...
tja....dat zal gerust,maar ik vind wel dat de druk overal gelijk moet zijn.

Maar na dit schrokken we wel.
In al die jaren dat ik BF rijd, heb ik dit nog nooit meegemaakt.
Zit nu weer serieus te overwegen om weer een wintec aan te schaffen.
Vorige week hebben we een heerlijk buitenritje gemaakt met onze stella,zadel zit echt super lekker!
Bij thuiskomst zadel afgedaan en toen schrokken we nogal een beetje.
Ruggengraat was mooi vrij ,maar aan de ene kant daarvan was het bezweet (lees; zeiknat) en de andere kant kurkdroog.
Heb er helaas geen foto van.

Heb dit nog nooit gehad zolang ik al BF rijd.
Heb ook de harde inlages erin zitten vanwege mijn gewicht ,maar de drukverdeling is altijd goed geweest.
Iemand mss een idee waar dit aan kan liggen?

We hebben trouwens alleen gestapt en mss de laatste 100/150 wat gedraafd
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
Keandra

Bericht door Keandra » wo 29 aug 2012, 12:44

ik ben halfpad fan, met ANKY dekjes 8)7
zit super zo, zit nergens in de weg, en de zweetplek na rijden is goed.
dus zolang dit zo door gaat, blijf ik met anky dekjes rijden.
Mijn zadel schuift niet meer dan met de normale pad van barefoot, dus voor mij mag er wel wat kleur op mijn witje.

@ nientje,
had het gezien op bokt (ik ben stille meelezer in dat topic)
Heb je nadien nog eens gereden? het kan inderdaad, puur toeval zijn, maar ook door jouw zit.
Als je het nog eens voor hebt, kun je een foto maken, anders is het in mijn ogen toeval.

ik maak me ook niet druk om zweet plekken, wel om witte haren (die door boomzadel gekomen zijn) die niet meer weg zouden kunnen gaan
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » wo 29 aug 2012, 13:06

Heb nog niet weer gereden.
Aankomende dinsdag ga ik weer.
Probeer een lange rit te maken (als ik dat met mijn bekken vol hou) en dan even zien.

zo stom eigenlijk dat ik er geen foto van heb gemaakt |o
rowenna

Bericht door rowenna » wo 29 aug 2012, 13:35

Ik vind de kleur van de dekjes niet zo belangrijk, vind het belangrijker dat een zadel goed ligt.
En ook het nut van ruggegraat vrijheid ben je kwijt als je een dekje onder de halfpad gaat doen.
Ook het nut van schaapvacht is weg als je er een dekje onder doet. Nee ik hou het gewoon alleen maar bij een pad, maar dat ie iedereen persoonlijk natuurlijk.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Jilly

Bericht door Jilly » wo 29 aug 2012, 13:55

Mag ik vragen wat het nut is van die schapenvacht onderkant? Ik had nog nooit gehoord dat dat een functie heeft.
Mijn gewone pad had trouwens zo'n sympanova onderkant. De tijden dat ik met B. reed nooit problemen mee gehad, maar later sowieso altijd een dekje onder gedaan omdat die onderkant toch niet zo fijn was. (ook niet leuk om te ontharen voor het wassen := )
Keandra

Bericht door Keandra » wo 29 aug 2012, 14:01

Rowenna, je hebt nog altijd ruggengraatvrijheid, dat is telkens heel duidelijk te zien. (Alhoewel er op een spier witte vacht niet veel duidelijk is, ik moet echt goed kijken om verschil te zien, maar als je kijkt is het heel duidelijk.)
Dat is het nut van de halfpad, dat je dat behoudt.
Mijn zadel schoof meer met het schaapje op de vacht dan met het ankydekje.
Elk zijn ervaringeringen.
rowenna

Bericht door rowenna » wo 29 aug 2012, 22:32

@ Jilly, het nut van schaap is een betere drukverdeling.
En ligt lekker zacht op de rug.

@keandra, het nadeel van een dekje onder de pad is dat het dekje in de holte zeg maar van de pad gaat zitten en zo die holte wat voor de ruggengraat vrijheid zorgt opvult en die ruggegraat vrijheid dus minder word. Maar als het bij jou paardje verder goed ligt en je hebt er geen probleem mee moet je het lekker laten voor wat het is, en gewoon lekker rijden hoor.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Jilly

Bericht door Jilly » do 30 aug 2012, 13:45

Maar die drukverdeling verandert dan toch niet als je er een (dun) dekje onder doet? Of wel?

Ik heb met die halfpad de vrijheid van de ruggengraat ook nooit anders ervaren (dekje een beetje omhoog trekken in dat gleufje van de pad). Maar goed, Hay kreeg met eender welke pad en inlages dikke witte vlekken op de plek van de beugelophanging dus voor mij (voorlopig) geen boomloos meer...
rowenna

Bericht door rowenna » do 30 aug 2012, 17:13

Drukplekken bij de beugelophanging komt vaak door dat er te veel in de beugels gehangen word met onderandere lichtrijden.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Antine

Bericht door Antine » do 30 aug 2012, 17:47

Vanmiddag flink gewerkt in de bak met mijn BF London en Skitopad; en gelukkig was de ruggengraat geheel vrij van zweet en de rest nagenoeg helemaal bezweet :D ik heb met dit zadel + pad vier jaar mijn Noriker hiervoor gereden en een keer maar een osteopaat erbij gehad op aanraden van de dierenarts omdat hij wat onregelmatig liep. Hij zat nergens vast in zijn rug, nek of waar dan ook. Ik ga toch voor boomloos (ookal vind ik het ruk zitten in vergelijking met een goed dressuurzadel)omdat Aselt nog wel wat gaat verandering in zijn bespiering. Daarna wil ik toch een boomzadel laten aanmeten...
Ik vind het wassen van de pads trouwens ook een rot karwei; ik krijg die haren er niet uit... :( en de onderkant van mijn Skito/schaap blijft tegenwoordig smoezelig..
Plaats reactie