Gevlucht voor reclame

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Rosantjuh(L)banjer

Re: Gevlucht voor reclame

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » do 02 aug 2012, 14:54

Jammer dat je zo weinig met ze bezig kan marjolein.
Sommige periodes heb ik dat ook met school stage en alles tegelijk.
Dan ben je echt doodop.
Ik ben opzich wel blij dat bella niet zown werker als banjer is die moest is perce 5x per week zwaar trainen anders was die niet te hanteren.

Nu ook als we een klein rondje gaan doen banjer en ik dan is het zown bommetje.

Denk niet dat laijke het heel erg vind even rustig aan te doen.
Maar het is ook dat je zelf even lekker je gedachten op 0 kan zetten en kan ontspannen

Sterkte met je vader in elk geval.
Hopelijk krijg je binnenkort weer wat meer tijd voor je paardjes..
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Irma

Bericht door Irma » do 02 aug 2012, 15:47

@Marjolein: ik ken je tijdsprobleem helemaal. Vaak begint en eindigd het al met wat knuffelen, voeren en that's it. Idd best frusterend.
Opfok: plekje was soort opfok, maar bij iemand die ik kende, met shetruin en nog een hengstje. Dus op zich echt wel fijn. Alleen dus niet... Er was even sprake dat hij naar vriendin mocht, maar zij heeft net hengstje gekocht en mag maar max. 2 paardjes hebben staan van haar vriend. En aangezien ze zelf ook al ruin heeft...
En ik vind het toch belangrijk dat er een volwassen paard bijstaat en niet enkel leeftijdsgenootjes. Dusja, meeste opfok valt dan al af hé. Grmbl.

@Rosanne: ik moet nog 2.5mnd. Zwangerschap maakt me idd emo, meer dan bij Ayla heb ik de indruk. En verder is het beetje hetzelfde als van Ayla, pijnlijke rug, pijnlijk bekken en weinig kunnen doen. Ik ga blij zijn als beebje er is.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 02 aug 2012, 16:48

Pffft dan is het lastig he! Heb je verder al eens rondgevraagd binnen de fjordenvereniging of iemand een goed plekje heeft?
Ik zit met nu wel genoeg weide maar in de winter moet hier natuurlijk puur hooi bijgevoerd en tja dat is voor 2 paardjes al duur genoeg.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Irma

Bericht door Irma » za 04 aug 2012, 12:45

@Bloemetje: we zouden hem graag in opfok houden voor hengst te blijven tot z'n 3. Lijkt me met Laijke ook niet zo'n toffe optie... Tenzij je opeens een liefdesveulen wil zien?

Bon, nu strijken (grmbl)
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » zo 05 aug 2012, 06:43

Tja Lajke raakt niet makkelijk drachtig, die heeft vocht op de baarmoeder en 7 weken samen op de wei met Haukaren deed het niet, helaas!

Maar een hengst en mijn kindjes, dat vind ik niet zo;n goed idee...

Gisterenavond kwamen we na een hele leuke dag en uiteten thuis, geen paardjes te zien in de wei die daar normaal of staat te wachten of hard hinnikend aan komen als ze een bekende auto horen. Ik vertrouwde het niet en ben gaan kijken en roepen, geen paardjes... hadden die 2 idioten, de deur van het voerhok open geduwd (die gaat naar binnen open) en door het gedrentel blijkbaar weer dicht. Uiteraard veel staan duwen tegen de deur waardoor hij klem zat in de deuropening. Grote ravage in het voerhok (waar nog een pallet op de grond lag van hooi). Schade: 1 kapotte poetskist, 1 leeggegeten emmer waar brood in zat, 1 deksel van een voerton kapot (voertonnen waren gelukkig leeg want in de zomer krijgen ze geen brokjes), 1 gesloopt gekarteld zweetmes (waar je zo lekker de losse haren mee uit de vacht haalt), de steel van de hark in stukken, de steel van een bezem in stukken, die pallet tot brandhout, 3 sjabrakken ondergescheten en een singel, Mette had een hoofdstel half om zijn nek. Gelukkig lopen ze alle 2 nog prima en zie ik geen wondjes aan voeten of benen... Iets geleerd die paarden? Ben je mal, Mette kwam gewoon staan kijken toen we aan het opruimen waren en mijn man de deur probeerde te maken. Ze waren ook absoluut niet in paniek toen we aankwamen, gewoon afwachtend van die gekke 2 beners zullen het wel weer oplossen.
Op ons to-do-lijstje: nieuwe deur van het voerhok die naar buiten open gaat en een heel stuk steviger is.

Goed, ik zal het wasmachine eens aanzetten voor die sjabrakken en verder met mijn werk voor mijn baas. Dat had ik ongestoord willen doen op zondagochtend maar mijn middelste is een vroege vogel en probeert te profiteren van mama alleen......

Marjolein, gelukt met je strijk?
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » zo 05 aug 2012, 19:48

Strijkijzer was kapot :-(
Ronald heeft deze ochtend handige harry gespeeld dus ik mocht deze middag 2 uur strijken. Lekker slopend voor m'n rug. Gelukkig sliep Ayla.

En verder heb ik weer hele hoop dingen op m'n to-do lijstje staan ivm baby, werk, etc.

We hebben met Euromillions 8.5 euro gewonnen, om is iets leuks te hebben ;-)

En daarnaast hebben Dagmar en Moira een leuke wandeling gehad vandaag met vriendin. En vraag ik me af wat er met m'n smid is gebeurd. Ik probeer hem al 2 mnd te bereiken en lukt dus niet. Ga denk ik andere moeten laten komen, want begint erg dringend te worden voor Moira.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » zo 05 aug 2012, 19:56

Dat wordt een ijsje eten van de euromillions..... haha!

Balen zeg, 2uur strijken is inderdaad funest voor je rug.
Heb je zelfs via het paardencircuit niets gehoord over je smit? Ik heb tegenwoordig de zwager van mijn oude smit. Deze doet het als bijberoep en is de rust zelfe (die ander moet er van leven dus wat meer paarden per dag afhandelen en heeft dus niet altijd eindeloos te tijd). Lajke vindt het altijd prima, Mette bedenkt na 1 been gevecht meestal dat staan blijven de enige optie is. Ach hij is ook pas 2 keer bekapt en ik krab zijn hoefjes veel te weinig uit...
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » di 07 aug 2012, 16:12

Hmmm, komt die ook in Vlaams Brabant Marjolein?

Rosanne: zo jammer van Banjer. Gaat het weer zo slecht?
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 07 aug 2012, 18:02

Geen idee Marjolein.... Ik zal je per pb straks zijn gegevens geven, kun je hem altijd bellen of mailen voor info.
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » ma 13 aug 2012, 16:14

Zou normaal deze week een smid hebben :-) Vermoedelijk donderdag.

Ook 2de snee hooi besteld, gaat me wel wat kosten, maar dan kom ik zeker toe, dus ook fijn.

En verder de DA is gebeld ivm Dagmar die het niet super doet, zouden Nuts nu al moeten spenen. Woorden DA: da's een grote parasiet... Tja. Dus op vlak van spenen en welke paardjes waar zetten zal ik binnenkort al wat beslissingen moeten nemen blijkbaar.
Nuts staat trouwens toch weer te koop. Heb wat oplossingen nagegaan en 't is allemaal jammer genoeg geen haalbare kaart, dusja :-(
Met spijt in het hart moet het maar. 't zal vermoedelijk wel beter zijn om een kleine kudde te hebben en enige tijd geen veulens meer, maar zal het wel missen.
Irma

Bericht door Irma » wo 22 aug 2012, 16:02

Net 6 camions houtschors in de 'paddock' geleverd gekregen voor komende winter. Had het precies beetje onderschat, de hoeveelheid. Gelukkig heeft Ronald mij tegen gehouden om er 8 te bestellen...

Daarnaast hebben wel leuke weide, niet te duur bijgevonden voor de zomer. En het echt leuke, Dagmar, Irma en Lotje gaan er in september al een maandje staan. Eigenaresse wil het af gegeten zien voor de winter en er heeft hele zomer geen paard opgestaan. Dus mooi rijk gras. Net was Irma en Dagmar nodig gaan hebben na het spenen.
Morgen wordt er ge-ent en daarna kunnen we spenen. Ninja wordt 2 september verhuist naar haar nieuwe huisje en Nuts wordt dan ook gespeend. Huisje of niet. Deze winter kan hij nog staan met Moira en Kira op de weide bij ons. Nadien mag hij niet meer bij merries.
(net even overlegd met de DA)
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 23 aug 2012, 10:22

Fijn dat je een nieuwe weide er bij hebt en de paardjes er al in september kunnen staan! Die van mij gaan morgenvroeg naar andere weide toe. Ik kan natuurlijk niet alleen met die 2 tegelijk over straat en Lajke wegbrengen alleen is het probleem niet, maar Mette dan op stal laten staan en helemaal hyper en gestresst moeten wegbrengen zie ik niet zitten. De nieuwe weide is afgezet met prikkeldraad (helaas) dus hem eerst brengen en dan Lajke nabrengen zie ik ook even niet zitten. In de wei er naast staan dikbilkoeien, normaal gaat dat geen probleem zijn voor Mette maar het is wel fijn als Lajke er netjes rustig bij staat en het goede voorbeeld geeft. Op hun vakantieadres stonden ze op een melkveeboerderij en hebben ze de nodige koeien gezien (hoewel die iets meer dan 1 draadje afstand hadden). Maar morgen heb ik hulp met wandelen.

Verder alles in orde gemaakt voor de keuring in Battice. Lajke stond blijkbaar wel al in Be geregistreerd in de databank (na het chippen) maar was nog niet opgenomen in het stamboek in Be. Alles is nu opgestuurd en betaald. De folder en entreetickets van Battice zijn wel al aangekomen. Moet dringend gaan oefenen met Mette. Hij loopt keuring aan de hand mee in stap maar ik krijg hem niet in draf aan de hand 8)7 haha! Dus dochterlief mag straks met Lajke aan de hand door de wei gaan draven en dan ga ik met Mette erachter aan, kijken of hij het dan snapt. Moet ook nog nadenken over voorbrenghoofdstel/halster voor beide (misschien nog eens de portemonnee trekken?)

Rosanne, wat jammer dat je Banjer hebt moeten laten gaan. Ik vind het een dappere beslissing!

Marjolein, Nuts spenen in een moeite door is wel slim. Voor de winter heb je dus al een oplossing en voor dat het april is, heb je nog even de tijd om een andere oplossing te zoeken.
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » do 23 aug 2012, 19:28

@Bloemetje: 't is ook beetje van 'moetes'. Dagmar trekt het ff niet meer, die kleine erbij. Ook voor Irma begon het beetje zwaar te worden. Dus zal blij zijn dat die veulenbende van mams weg is en dat Ninja volledig weg is.

Voor Mette zou ik gewoon een proper halstertje nemen, simpel model, zonder verdikkingen. Voor Lajke kan je eventueel een hoofdstel nemen en daar de neusriem afhalen? Dat is toch wat ik altijd doe. Gaat prima. Ben benieuwd naar hoe het zal gaan. Jammer genoeg zal ik niet komen kijken, maar zeker iets laten weten hé!

Vandaag is de DA komen enten. Moira was opeens stokkreupel, blijn in de hoef, dus ook gelijk laten uitsnijden. Zeker een week buiten strijd, net nu er zaterdag een verhuis van paardjes gepland stond onder het zadel, nl Moira en Kira. Gaat dus niet door. Niet ideaal.
M'n bekken en ik zijn ook geen vriendjes vandaag. Heb met kruk mogen rondlopen en serieus veel pijn. Beetje baaldag geweest. Morgen terug werken als de boel beter is, want op deze manier gaat het niet echt lukken vrees ik. Vandaag had ik gelukkig dagje vrij.

Enne Marjolein: om te laten draven aan de hand, klein tikje met de zweep waar je later beenhulp gaat geven en gelijk 'draf' zeggen, meestal hebben ze dat na enkele keren wel door dan.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 23 aug 2012, 19:50

Morgen ga ik nog eens oefenen met hem met tikje van de zweep. Tot nu toe is hij absoluut niet onder de indruk van een zweep.....

Balen zeg van je bekken, hoop dat je toch manier vind om de komende tijd nog door te komen. Wanneer begint je verlof als alles goed blijft gaan?

Uiteraard worden er foto;s gemaakt op de keuring in Battice!
Ik mag zorgen voor
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 23 aug 2012, 21:06

Even Mette spam.... hij vind afspuiten sinds afgelopen weekend niet meer eng. Hij is nog niet helemaal overtuigd dat dit nu het leukste is wat je als jaarling kunt doen maar toch....
Je ziet ook hoe groot hij is. Dochterlief is 1.29... Mette rond de 1.40 al. Ik heb het idee dat hij nu de breedte begint in te gaan.
Afbeelding

Afbeelding
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » vr 24 aug 2012, 09:07

Hier in Be is reclame bezig van planta: "ze worden goed groot met planta op hun brood". Jij smeert volgens mij wel lustig!

Hier is het beetje druk qua organisatie en geregel. Sebiet naar huisdokter voor m'n bekken. Boel wil niet functioneren zoals ik het zie :-( Beetje frustri. Vermoedelijk ga ik rust voorgeschreven krijgen. Jammer dat je dat niet in pilletjesvorm kunt slikken.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » vr 24 aug 2012, 09:18

Rust en een vrouw met de naam Marjolein is geen succesvolle combinatie....

Hier net de paardjes verhuist, Mette was superbraaf en Lajke uiteraard ook. In de nieuwe wei aangekomen deden ze wat een fjord doet, gewoon beginnen te grazen. In de aangrenzende weide stonden 3 paarden te kijken maar die waren (nog) niet interessant. Dadelijk maar eens gaan kijken hoe het gaat.
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » vr 24 aug 2012, 11:53

Zo fijn dat ze vlotjes in hun nieuwe weide zijn gegaan.

Nee, klopt, rust & Marjolein is geen goede combinatie. Maar 't zal wel moeten...
Net gebeld naar m'n werk. Die waren niet zo blij. Want week rust extra voorgeschreven gekregen. Blijkbaar hadden deze ochtend al wat mensen gebeld voor mij... Niet ideaal.
Nu accupuncturist maar is bellen.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » vr 24 aug 2012, 11:58

Kun je niet van huis uit inloggen en wat telefoontjes doen? Of gaat dat niet vanwege beveiligingen in de systemen?

Net gaan kijken en ik wilde ze een vliegending aandoen. Dus ik kom met die vliegendingen in de hand de wei in wandelen... in gestrekte draf gingen ze er vandoor... Mette staart recht in de lucht... dus dat werd niets, iedere keer gingen ze er weer van door. De andere paardjes hebben ze ondertussen ontdekt, staat ook een grijze fjord (hele mooie donkere kleur). Denk dat die 2 van mij bang waren dat ik ze ging meenemen terwijl ze nog lang niet uitgegeten waren.
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » vr 24 aug 2012, 13:59

Typisch fjordengedrag :-)
Baasje: ik ben nog bezig en heb nu ff geen tijd...

@Bloemetje: ik werk in een bank, dus van thuis uit inloggen is niet echt mogelijk. Heb gezegd dat ze wel mogen bellen indien ze vragen hebben.

Ondertussen zijn Sean & Lisa druk bezig met de houtschorshopen en tussendoor waterspelletjes (of omgekeerd, ben er nog niet helemaal uit). En ik zal maar is een boek ofzo zoeken om te lezen en me rustig in de zetel installeren. Pfff. Voel me helemaal nutteloos.
Plaats reactie