Chemisch gecastreerde hond
- nadinefjorden
Chemisch gecastreerde hond
Misschien zullen sommige het kennen andere nog niet
Ik wilde mijn hondje laten castreren, niet omdat hij mega vervelend was, enige wat hij deed aan mannengedrag was janken naar de vrouwtjes in bepaalde periodes
1 bal zat in de buik en besloten dit niet te opereren vond het risico te groot en omdat hij verder niet heel vervelend is.
Gekozen voor chemisch castreren er word dan een chip ingebracht die hormonen of iets afgeven zodat het mannengedrag verdwijnt
2 weken zouden de klachter verergeren en daarna sterk verminderen
we zijn nu 3 weken verder en merk echt helemaal niks??
Iemand hier ervaringen mee
misschien ben ik wel veel te ongeduldig maar ik merk echt niks aan hem
Ik wilde mijn hondje laten castreren, niet omdat hij mega vervelend was, enige wat hij deed aan mannengedrag was janken naar de vrouwtjes in bepaalde periodes
1 bal zat in de buik en besloten dit niet te opereren vond het risico te groot en omdat hij verder niet heel vervelend is.
Gekozen voor chemisch castreren er word dan een chip ingebracht die hormonen of iets afgeven zodat het mannengedrag verdwijnt
2 weken zouden de klachter verergeren en daarna sterk verminderen
we zijn nu 3 weken verder en merk echt helemaal niks??
Iemand hier ervaringen mee
misschien ben ik wel veel te ongeduldig maar ik merk echt niks aan hem
Re: Chemisch gecastreerde hond
Meestal werkt die chip pas na een week of vier.Maar helaas niet altijd...mijn eigen reu(wel levend tussen een stel teven),kreeg ook een chip,wilde het uitproberen om te kijken of het zou werken.
Eh ja.De oudste teef heeft een nest van acht gehad...zijn gedrag werd er ook niet minder fanatiek om(hoefde ook niet perse,was leuk meegenomen).Heb hem toen gewoon laten castreren, en ondanks dat het een veelgevraagde dekreu is geweest, kijkt hij nu een jaar later niet meer om naar loopse teven,zijn gedrag naar andere reuen toe is wat milder geworden.Hou wel rekening met het feit dat een gecastreerde reu wat zwaarder kan worden, en bij een lang/krulharig ras kan de vacht sterk veranderen.
Eh ja.De oudste teef heeft een nest van acht gehad...zijn gedrag werd er ook niet minder fanatiek om(hoefde ook niet perse,was leuk meegenomen).Heb hem toen gewoon laten castreren, en ondanks dat het een veelgevraagde dekreu is geweest, kijkt hij nu een jaar later niet meer om naar loopse teven,zijn gedrag naar andere reuen toe is wat milder geworden.Hou wel rekening met het feit dat een gecastreerde reu wat zwaarder kan worden, en bij een lang/krulharig ras kan de vacht sterk veranderen.
oh, en succes...
- nadinefjorden

Bailey is een hele slechte eter dus een beetje meer gewicht heeeeel graag
Hij jankt en piept naar zijn brokken

Het janken naar vrouwtjes doet hij niet op het moment maar verder zie ik echt geen enkele verandering
wilde kijken of het ging werken en dan overwegen misschien wel te castreren maar ik laat het zoals het is verder is hij namelijk hartstikke lief en braaf ondanks zijn mannelijkheid

Als ze de binnenbal in de lies kunnen voelen is de operatie niet veel ingrijpender dan een gewone castratie hoor.
Werking van een chip is heel wisselend, wij zeggen ook altijd 4 weken voordat het gaat werken. Bij de een werkt ie een paar maanden, bij de ander bijna een jaar.
Werking van een chip is heel wisselend, wij zeggen ook altijd 4 weken voordat het gaat werken. Bij de een werkt ie een paar maanden, bij de ander bijna een jaar.
Ctje 

- nadinefjorden
Ik moet dus nog even geduld hebben
ze zeiden dat de eerste 2 weken de klachten zouden verergeren en daarna zou het verbeteren voor een paar maanden.
Hij is verder niet vervelend dus als dit niet werkt laat ik het zo
ze zeiden dat de eerste 2 weken de klachten zouden verergeren en daarna zou het verbeteren voor een paar maanden.
Hij is verder niet vervelend dus als dit niet werkt laat ik het zo
Wat een moppie om te zien!
Als de chemische castratie helemaal niet aanslaat kan het natuurlijk ook in het gedrag van de hond zitten en dan zal castratie ook niet helpen hiertegen. Maar daarnaast is het naar mijn weten ook niet echt gezond om de binnenbal te laten zitten omdat die in de toekomst kan uitgroeien tot een tumor vanwege de warme omgevingstemperatuur en deze tumoren zijn vaak kwaadaardig en kunnen zich dan uiteraard ook verspreiden naar andere delen van het lichaam.
Als het hondje gewoon gezond is zou ik me niet zo zorgen maken om die binnenbal te laten verwijderen. Als hij in de lies zitten dan is hij vrij makkelijk te verwijderen en anders kan de binnenbal altijd nog opgespoort worden mbv een echo en daarna mocht de bal in de buik zitten dmv een kijkoperatie verwijderd worden.
Als het hondje gewoon gezond is zou ik me niet zo zorgen maken om die binnenbal te laten verwijderen. Als hij in de lies zitten dan is hij vrij makkelijk te verwijderen en anders kan de binnenbal altijd nog opgespoort worden mbv een echo en daarna mocht de bal in de buik zitten dmv een kijkoperatie verwijderd worden.
Wij maken voor een laparoscopische castratie niet eerst een echo, das een beetje dubbelop..
Maar idd, ivm tumorgroei is het wel beter om m te laten castreren.
Maar idd, ivm tumorgroei is het wel beter om m te laten castreren.
Ctje 

Het operatie risico van het verwijderen van een bal die niet is ingedaald is even groot als het extra risico op een tumor in die bal.
Dus om die reden hoef je het niet te doen.
Overigens valt het operatie risico op zich wel mee, anders zouden al die arme teefjes ook een probleem hebben.
Alleen een keer een implantaat of chemisch kasteren met injectie is niet zo'n probleem,
zou er zeker niet voor kiezen dit jaren achter elkaar te doen.
Dus om die reden hoef je het niet te doen.
Overigens valt het operatie risico op zich wel mee, anders zouden al die arme teefjes ook een probleem hebben.
Alleen een keer een implantaat of chemisch kasteren met injectie is niet zo'n probleem,
zou er zeker niet voor kiezen dit jaren achter elkaar te doen.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!